Gå til innhold

Hva slags skolesekk på ungdomsskolen?


Mirabell

Anbefalte innlegg

Den lille jenta mi skal begynne på ungdomsskolen. (!) Hun trenger ny skolesekk, men klarer ikke bestemme seg for hva slags... Men jeg vil gjerne hjelpe henne å finne en som hun vil like en stund. Hva er vanlig rundt omkring? Skuldervesker, bager, sekker? Og hva slags butikker bør vi gå i? Bergans-sekkene til barneskolen kjøpte jeg i sportsbutikker, men nå vet jeg ikke hva som duger i 8. klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mellomstejenta mi skal også begynne på ungdomsskolen nå, og hun vil fortsette å bruke samme sekk hun har hatt det siste året (den arva hun av søstra si som fikk den for tre år siden da hun starta på u.skolen). Sekken er veldig god å ha på (jeg låner den innimellom selv ;)), og jeg synes den ser enkel og kul ut ;) Det er en Berganssekk som ligner litt på denne: http://komplettfritid.no/product/bergans-xo-skolesekk-35l-sort-pinstriped

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomstejenta mi skal også begynne på ungdomsskolen nå, og hun vil fortsette å bruke samme sekk hun har hatt det siste året (den arva hun av søstra si som fikk den for tre år siden da hun starta på u.skolen). Sekken er veldig god å ha på (jeg låner den innimellom selv ;)), og jeg synes den ser enkel og kul ut ;) Det er en Berganssekk som ligner litt på denne: http://komplettfritid.no/product/bergans-xo-skolesekk-35l-sort-pinstriped

Takk, Togli, det var bra at ryggsekk ikke er helt ut! Elevene på videregående ser jeg går med overfylte skuldervesker og bager. Jeg får ta henne med til sportsbutikken først, så kanskje vi finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Togli, det var bra at ryggsekk ikke er helt ut! Elevene på videregående ser jeg går med overfylte skuldervesker og bager. Jeg får ta henne med til sportsbutikken først, så kanskje vi finner noe.

Min eldste datter har riktignok brukt vanlig skulderveske fra ca 9.klasse, men hun brukte sekken i 8. Tror sekk er helt greit å bruke, men at det sikkert varierer litt om de plutselig skal ha noe annet ;) Skulderveska hennes er ei helt vanlig svart veske fra H&M eller noe sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår datter i 8. klasse har en skinnsekk. De har skap på skolen, så det er relativt lite bøker som blir båret til og fra hver dag.

 

Ta en tur forbi ungdomsskolen før eller etter skoletid å se hva de andre har, hør med hennes venninner hvilken sekk de skal bruke.

Eventuelt, vent med å kjøpe ny sekk til etter skolen har begynt. Kanskje er den gamle mer enn bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår datter i 8. klasse har en skinnsekk. De har skap på skolen, så det er relativt lite bøker som blir båret til og fra hver dag.

 

Ta en tur forbi ungdomsskolen før eller etter skoletid å se hva de andre har, hør med hennes venninner hvilken sekk de skal bruke.

Eventuelt, vent med å kjøpe ny sekk til etter skolen har begynt. Kanskje er den gamle mer enn bra nok.

Skinnsekk hadde jeg selv på ungdomsskolen, visste ikke at det var "in" igjen  :)  Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skinnsekk hadde jeg selv på ungdomsskolen, visste ikke at det var "in" igjen  :)  Takk for tips!

Her vi bor er det veldig inn. Men siden de er så små, så er det først på ungdomsskolen det er mulig hos oss- for nå har de så lite bøker å drasse på. De yngre barna mine har Berganssekker.

Har prøvd å finne min gamle Amandasekk, men den er visst tørket bort fra mine foreldres loft. (Les.: Har to yngre søstre.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er "inn" finner du på sportsbutikken.

Noen sekker kan feste gymposen utenpå sekken, og min treningssønn ønsket en slik av praktiske grunner.

Å kjøpe sekk i god tid er forutsigbart og en fin ting å gjøre med ungdom. De må få velge selv, men kanskje under noen forutsetninger litt uavhengig om de bruker å ta gode valg. Jeg som jobber med vanskeligstilte barn, må av og til sette grenser for handelen. "Du kan få en skolesekk om den er stor nok i forhold til behovet og alder, og bra for ryggen."

(Det var bare et eksempel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...