Gå til innhold

Har en gutt på 7 år med ADHD og autisme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal en lærer være slik?

For to uker siden hadde gutten min på 7 år ropt bæsj, promp og tiss og laget sanger av ordene. Da ringte læreren til meg og sa at hvis han ikke sluttet, så måtte de søke han inn i barnehage, for da var han ikke stor nok til å gå på skolen. Gutten har ADHD og autisme. Han ble lei seg når læreren ringte og sa det. Er det andre som har opplevd det samme. At de har fått beskjed av læreren at barnet ikke er skolemoden og bør gå i barnehage? Håper på gode svar.


Anonymous poster hash: ebe27...46a



Anonymous poster hash: ebe27...46a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Skal en lærer være slik?

For to uker siden hadde gutten min på 7 år ropt bæsj, promp og tiss og laget sanger av ordene. Da ringte læreren til meg og sa at hvis han ikke sluttet, så måtte de søke han inn i barnehage, for da var han ikke stor nok til å gå på skolen. Gutten har ADHD og autisme. Han ble lei seg når læreren ringte og sa det. Er det andre som har opplevd det samme. At de har fått beskjed av læreren at barnet ikke er skolemoden og bør gå i barnehage? Håper på gode svar.

Anonymous poster hash: ebe27...46a

Anonymous poster hash: ebe27...46a

 

Dette har jeg  vanskelig for å tro at kan stemme. 7 år gamle barn må i Norge gå enten på skole eller få undervisning hjemme, de blir ikke plassert i barnehager sammen med yngre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper PPT (eller BUP) er inne i bildet når det gjelder gutten, og kan gi veiledning til skolen (og foreldrene). Jeg syns det er en lite profesjonell måte av en lærer å opptre på. Hvis hun/han for alvor mener at barnet er for lite skolemodent, bør dette tas opp på et ordentlig møte, ikke en telefonsamtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker

PPT og BUP er ikke inne i bildet med gutten.

Til høsten skal han i følge skolen blli flyttet ned til 1. Klasse og få gå det opp i gjenn siden han har ADHD og autisme. Når han fikk vite det, da syntes han at det var bedre enn å bli søkt inn i barnehage.

 



Anonymous poster hash: ebe27...46a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

PPT og BUP er ikke inne i bildet med gutten.

Til høsten skal han i følge skolen blli flyttet ned til 1. Klasse og få gå det opp i gjenn siden han har ADHD og autisme. Når han fikk vite det, da syntes han at det var bedre enn å bli søkt inn i barnehage.

Hvorfor er ikke PPT og BUP inne allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

PPT og BUP er ikke inne i bildet med gutten.

Til høsten skal han i følge skolen blli flyttet ned til 1. Klasse og få gå det opp i gjenn siden han har ADHD og autisme. Når han fikk vite det, da syntes han at det var bedre enn å bli søkt inn i barnehage.

 

Anonymous poster hash: ebe27...46a

 

Merkelig at ikke PPT eller BUP er inne i bildet. Hvem har i så fall gitt han disse diagnosene? Det er ikke akkurat fastleges bord, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...