Gå til innhold

Ville du tatt din tenåring ut av skolen for ett år til utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I forbindelse med jobb ett år i utlandet, er det da greit å ta ut tenåringen på 13 år ut av skolen og inn på en internasjonal skole der det bare snakkes engelsk? For og i mot? Tenåringen er ikke kjempeflink i engelsk.



Anonymous poster hash: adbdd...380
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn umiddelbart tenker jeg at det kan jo være en fin opplevelse for livet. Barnet ditt vil etterhvert bli god i engelsk, vil komme seg til et nytt land og en ny kultur, og dere som familie vil få nye opplevelser.

 

Ellers vil jo mye komme an på hva slags personlighet barnet ditt har, og hva hun eller han selv ønsker. Er hun/han imot flytting, eller ikke? Ofte kan det jo vise seg å bli bra uansett, hvis man bare forbereder barnet og den nye skolen godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et ganske gunstig tidspunkt, forutsatt at 13-åringen ikke er veldig motstander av det selv og / eller er så innadvendt at nesten alle fordelene (bedre i engelsk, erfaringer fra et annet land / miljø, osv.) faller bort.

Det er 8. klasse h*n går glipp av hjemme? Da ville jeg brukt en del tid på å samordne med ungdomsskolen slik at det gikk greit å komme inn der i 9. F.eks. klarlagt hvilken klasse h*n skal gå i slik at det går an å ha elektronisk kontakt med noen av de nye klassekameratene (nå tenker jeg meg at de skifter både skole og grupper mellom 7. og 8.), avklart hva som må følges opp i norskfaget og fremmedspråk 2., osv. Da blir ikke alt "nytt og vanskelig" både ved oppstart i utlandet og når dere kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på ungen. For min snart-13-åring hadde det ikke vært noe sjakktrekk for å si det mildt. Hun reagerer veldig på endringer i dagliglivet og liker det fint lite. Snart-15-åringen derimot hadde nok taklet det fint både nå og for to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare ville vært positivt, så sant barnet likte tanken selv :)

 

Min trettenåring ville elska det!! Datra på 16 ville slett ikke takla det like godt da hun var tretten, så det kommer veldig an på ungen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...