Gå til innhold

En far med fødseldepresjon... etter 7 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Trenger noen gode råd. I en samtale med min kjæreste tok jeg opp at jeg synes han virket veldig lei og ble fort oppgitt over sine barn (vi har barn på hver vår kant). Han tenkte på det noen dager  og nå sitter jeg og lurer på om han fortsatt kan ha en form for fødseldepresjon. Han sier at han gledet seg ikke i svangerskapene,ei heller når de kom til. Han sier han aldri har følt det som en familie. Her er eldste barnet hans 7 år. Han sier han aldri har klart å få en farsfølelse for dem. 

Det skal nevnes at han har angst i mange år, noe som sikkert ikke har gjort dette noe bedre.

Han sier at han ønsket seg barn, men ikke med henne.

Jeg trenger hjelp til å forstå dette



Anonymous poster hash: e6e73...f62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han sier at han ønsket seg barn, men ikke med henne.

 

Anonymous poster hash: e6e73...f62

 

Kanskje det er nettopp det som er problemet?

Kanskje hun lurte ham til å få barn med seg (ved å late som om hun brukte prevensjon f.eks)?

Kanskje han bærer på mye bitterhet mot henne, og at det at han bærer nag/er bitter, ødelegger for følelser som han kunne hatt for sine barn?

Kanskje han trenger å få snakket mer ut om dette og bli fri fra evt bitterhet slik at han får til å ha det bra?

Anonymous poster hash: 75cc8...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

 

 

 

Han sier at han ønsket seg barn, men ikke med henne.

 

Anonymous poster hash: e6e73...f62

 

Har han sagt noe om hvorfor han ikke ønsket seg barn med henne, og om hvorfor de allikevel fikk barn?

 

Anonymous poster hash: 75cc8...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje menn best kan sette seg inn i din manns situasjon, og komme med sine tanker om hvordan de ville ha opplevd det som din mann har (det å få barn med ei som de ikke ønsker/ønsket barn med), og komme med råd.

Jeg håper at du får flere gode svar og råd.



Anonymous poster hash: 75cc8...a8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...