Gå til innhold

Da er jeg definitivt ferdig med småbarnsforumet og over hos tenåringene!


Lillemus

Anbefalte innlegg

Da har skoleåret begynt, jentungen har rundet 13 år og blitt ungdomsskolejente og guttungen blir snart 15 år og går i 10. klasse... Herregud. Det er da ikke lenge siden jeg satt i gangen på eldgamle Riksen og grein og snakket med Christian Anker og ba ham legge ut på DOL at Lillemus hadde fått en liten, hjertesyk gutt... Det ble den til da lengste tråden på dol gitt. :)

 

Den lille, hjertesyke guttungen er nå en kjekk ung mann på straks 15 år, han er ca. 173 cm høy og familiens friskeste. Han er alltid først i skiløypa, i front når vi er ute på tur både til fots og på sykkel. En snill og grei type og det heftigste ungdomsopprøret så langt er vel smelling med dører 3-4 ganger for et par år siden, tror jeg.  <_<

 

Men 15 år da gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den tråden (tror den hadde overskriften "Lillemus har fått") leste jeg helt i starten av min tid her.

Så da har jeg 15-årsjubileum på DOL i disse dager. Hmmm... Men det har vært fint å følge både dine barn og mange andre fra "DOL-kullene" sent på 90-tallet. Før BarnIMagen var det jo et yrende liv på Graviditet her.

Sønnen din har garantert vært en god investering for samfunnet. Fint å vite at de som får en slik start på livet, blir hjulpet uten at det er spørsmål om forsikring eller betalingsevne. Jeg var selv en baby med noen startvansker i sin tid, så jeg har veldig sans for den ordningen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din har garantert vært en god investering for samfunnet. Fint å vite at de som får en slik start på livet, blir hjulpet uten at det er spørsmål om forsikring eller betalingsevne. Jeg var selv en baby med noen startvansker i sin tid, så jeg har veldig sans for den ordningen ;-)

 

Og valgkampen er i gang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har skoleåret begynt, jentungen har rundet 13 år og blitt ungdomsskolejente og guttungen blir snart 15 år og går i 10. klasse... Herregud. Det er da ikke lenge siden jeg satt i gangen på eldgamle Riksen og grein og snakket med Christian Anker og ba ham legge ut på DOL at Lillemus hadde fått en liten, hjertesyk gutt... Det ble den til da lengste tråden på dol gitt. :)

 

Den lille, hjertesyke guttungen er nå en kjekk ung mann på straks 15 år, han er ca. 173 cm høy og familiens friskeste. Han er alltid først i skiløypa, i front når vi er ute på tur både til fots og på sykkel. En snill og grei type og det heftigste ungdomsopprøret så langt er vel smelling med dører 3-4 ganger for et par år siden, tror jeg.  <_<

 

Men 15 år da gitt...

 

Mine barn er mindre enn dine, men lenge siden jeg hadde noe forhold til småbarnsforum. Husker dog daglige tråder om Reima vs. Troll-dresser for en del år siden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er mindre enn dine, men lenge siden jeg hadde noe forhold til småbarnsforum. Husker dog daglige tråder om Reima vs. Troll-dresser for en del år siden! :)

*hahahaha* Vi hadde noen runder på det ja. Mine hadde dresser fra Cubus og EuroPris husker jeg. Og lange diskusjoner om innholdet i julestrømper og påskeegg og...  :lol:  Og leggetid på julaften. :) Jeg tror det var Laban (?) som en gang svarte på spørsmålet om når man skal legge ungene på julaften at: "Det bestemmes ved leggetid på julaften!"  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din har garantert vært en god investering for samfunnet. Fint å vite at de som får en slik start på livet, blir hjulpet uten at det er spørsmål om forsikring eller betalingsevne. Jeg var selv en baby med noen startvansker i sin tid, så jeg har veldig sans for den ordningen ;-)

Husker at vår første tanke var "Må vi reise til USA?" (mange hjertebabyer måtte dit for operasjon på den tiden) og deretter "Må vi selge huset for å få råd til det?" Heldigvis slapp vi begge deler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og valgkampen er i gang! :P

Beklager, jeg tenkte ikke over at man ikke kan mene sånt like før et valg.

Jeg forbinder dette med Norge (i motsetning til f.eks. USA), ikke noen bestemte partier.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg tenkte ikke over at man ikke kan mene sånt like før et valg.

Jeg forbinder dette med Norge (i motsetning til f.eks. USA), ikke noe bestemt parti.

 

Kunne ikke dy meg! ;) Rr selvfølgelig enig i at dette er et gode en forbinder med Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sylfersk på DOL da jeg leste Ankers innlegg om Lillemus' fødsel :-) Jeg hadde akkurat vendt tilbake til jobb etter barselpermisjon - og dermed til Internett! LOL.

Hadde ikke det hjemme da. Dvs hadde et dårlig modem som brukte lang tid på å koble seg opp mens det durte og peip og faktisk bruk ble belastet over telefonregningen. Steinalder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen din har garantert vært en god investering for samfunnet. Fint å vite at de som får en slik start på livet, blir hjulpet uten at det er spørsmål om forsikring eller betalingsevne. Jeg var selv en baby med noen startvansker i sin tid, så jeg har veldig sans for den ordningen ;-)

Jeg har også sansen! :) Og har snakket med sønn om det etter at vi begynte på et Breaking Bad-raid på DVD på hytta i sommer. Der begynner en kreftsyk kjemilærer å koke crystal meth for bl a å finansiere kreftbehandlingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden som dr. Anker la ut husker jeg også godt. Det var første gang jeg "oppdaget" at det var andre fora på dol. Jeg holdt meg til da bare på ufb forumet, eller adopsjonsforumet. ( husker ikke om det hadde kommet enda)

Har fulgt litt med deg på sidelinjen siden vi har like gamle barn, og du mente jo alltid mangt om meget, som jeg også kunne relatere meg til innimellom, så det var litt interessant å følge med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke oppdaget DOL akkurat da sønnen din ble født, men jeg husker at din historie var noe av det første jeg leste om på her, tipper jeg ramlet over siden litt ut på høsten, kanskje i september/oktober det året. Jeg hadde akkurat blitt gravid med eldstemann, og var full av nysgjerrighet for dette med graviditet og babyer og internett generelt ;-) Hadde bare internett på jobb, så jeg smugleste litt der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Jeg har noen år igjen, yngste har begynt i fjerde klasse.

Har 15-årsjubilum her inne om et par uker. Logget på første gang da jeg ble gravid med førstemann. Hun er nå 14 og går i niende.

Reimadresser, leggetider, med eller uten skorpe på brødskivene i barnehagen osv. Har vært mange artige diskusjoner oppgjennom tidene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker godt det innlegget, og jeg kan ikke fatte at det virkelig har gått femten år! Sprøtt...:)

 

Nå er det sikkert like før hun minste slår til med dørslamring og det som verre er. Jentene har det vel med å bli ganske drøye(?), så det er nok enda håp om rebelsk ungdom i huset, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker godt det innlegget, og jeg kan ikke fatte at det virkelig har gått femten år! Sprøtt... :)

 

Nå er det sikkert like før hun minste slår til med dørslamring og det som verre er. Jentene har det vel med å bli ganske drøye(?), så det er nok enda håp om rebelsk ungdom i huset, haha!

Det har hun holdt på med leeeenge...  :mellow:  Men hun er stort sett veldig grei, snill og omtenksom altså. Kan nesten virke som det verste er over hos henne også.  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...