Gå til innhold

Søvngjengeren min


tonie

Anbefalte innlegg

Sønnen har alltid gått i søvne, og han er ikke den eneste i min familie som gjør det. Han gjør mye rart, men han har heldigvis aldri funnet på å gå ut midt på natta. Det er min store skrekk, at han skal vandre i vei sånn, og havne i trøbbel. Han roter vanligvis rundt på kjøkkenet, henter de merkeligste ting, mekker og ordner, heller ut ting på gulvet, mater undulaten og andre for ham viktige ting.

 

Jeg kan ikke se noe mønster når det gjelder nattevandring. Om han spiser sen eller tidlig kvelds ser ikke ut til å spille noen rolle, og det er stille og rolig her vi bor, så jeg tror ikke det er noe spesielt som "vekker" ham. Jeg prøver alltid å se til at han ikke girer seg opp med spill og TV før han skal legge seg.

 

Er det flere her som har erfaring med søvngjengere, og kanskje noen gode råd (om det finnes noen), for å få ungen til å holde seg i ro i senga si? Og finnes det kanskje en eller annen form for alarm som kan varsle hvis noen bryter seg ut og inne inn midt på natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du installerer alarm på leiligheten din, så kan "skallalarmen" stå på om natten. Da utløses alarmen dersom ytterdørene åpnes, men ikke dersom noen bare beveger seg innendørs. Jeg har slik alarm (innbrudd + brann) og betaler ca. 400,- pr måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...