Gå til innhold

Depresjon

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Lurer i grunn på om jeg bør gå til fastlegen min å bli henvist til psykolog eller om jeg kan klare å forandre livet mitt på egenhånd.

Har grått mye det siste året. Begynte først på en mastergrad som jeg ikke hadde nok forkunnskaper til å klare. Mange netter ble derfor tilbrakt alene i min leilighet i dyp frustrasjon. I tillegg har jeg problem med å bli kjent med folk. Har cøliaki og er ikke så flink til å ikke spise gluten ettersom jeg ikke liker å "være annerleder". Antar at jeg ikke liker den oppmerksomheten jeg får. Magen rumler ofte noe som er flaut og har jeg ikke da noe å spise liker jeg best å reise hjem. På grunn av at jeg ikke klarer å bli godt kjent med folk er jeg mye alene. Dette gråter jeg og av. Jeg har fire gode venner, men skulle gjerne ha utvidet kretsen min, noe jeg ikke vet hvordan jeg skal gjøre. Bare 1 av de bor her i byen.

Uansett, jeg sluttet på studiet til jul og fikk meg jobb. Jeg føler meg svært ubrukelig på jobb. Der skal jeg være som en prosjektleder for diverse prosjekter og sørge for fremgang. Jeg sliter med å ta initiativ. Mye fordi jeg Ikke vet helt hva jeg skal gjøre/føler meg ubrukelig. Det fører til at jeg sitter på jobb og egentlig ikke utretter noe og reiser hjem med angst av at jeg gjør en så dårlig jobb. Order jeg ett møte og reiser på for eksempel, føler jeg at jeg ikke vet nok om temaet til å informere sjefen min.. Og igjen - føler meg ubrukelig. Før sommerferien gråt jeg hver kveld for jeg ville ikke på jobb igjen. Etter ferien gikk det mye bedre men nå begynner det å bli verre igjen. Hver helg sitter jeg mye alene og spiser godteri og potetgull til jeg blir stappmett. Gjør jeg noe i helgen føler jeg meg sliten og føler at jeg trenger å ligge alene på sofaen Jeg pendler til jobben og er alltid blakk pga ferge, husleie, strøm og etc og trenger en jobb uten pendling, men det tar tid og krefter å søke etter ny jobb. Jeg kunne og tenke meg å komme meg vekk, men er livredd for at det ikke er jobben og plassen som er problemet, men meg selv og mine problemer.

Har lagt på meg 5 kg på dette året og trives særdeles dårlig. Jeg sliter med å sove om nettene og er svært trøtt når helgen kommer. Jeg kan og våkne flere ganger i løpet av en natt..Om jeg evt skal fortelle sjefen min at jeg ikke har det så bra kommer jeg ikke til å klare å få sagt noe. Jeg kommer bare til å begynne å gråte ettersom jeg gråter hver gang jeg skal si noe jeg mener. Vet egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre....men noe må gjøres...

Skrevet (endret)

Høres ut som om du er i en vond negativ sirkel, som du bør komme deg ut av. Fortsetter du som nå, så blir det jo ikke bedre. Når du sliter med ensomhet og trøstespising, er neppe sykemelding til hjelp, dog kanskje noen regelmessige samtaler m fastlege/ psykolog/ psykiater? Det er også lov "å snakke" her inne. Cøliakien må du rett og slett ta ansvar for. Planlegg!! Håpet du får det bedre asap!

Endret av cilie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...