Gå til innhold

Ungdommen spør etter penger til alkohol og snus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min stesønn er såvidt passert 18 og var ute på byen sammen med kompiser på lørdag. Han sendte melding til min mann ( faren) og spurte om faren kunne sette inn penger på kontoen hans sånn at han kunne kjøpe seg pils.

 

Min mann svarte nei...men jeg vet at han hadde  kommet til å sette inn penger til sønnen hvis jeg ikke har vært tilstede.

 

Faren har også i flere år kjøpt snus til sønnen fordi sønnen spør om det.

 

Hva mener du om dette?

 

 



Anonymous poster hash: 3a2eb...f78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis guttungen er 18 har han jo lov til å kjøpe seg øl og om faren synes det er greit og vil sponse guttungen med noen hundrelapper ser jeg egentlig ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Cheeseheart

Du kan dele opp problemet i to:

 

1. Er det greit at forelder/foresatt gir penger til barnet?

 

2. Er det greit at sønnen bruker penger på alkohol og snus?

 

Her er mine svar:

 

1. Det er veldig vanlig i alle fall.

 

2. Det er veldig vanlig i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tenåringsforeldre bidrar vel i ganske stor grad til ungdommens konto / lommebok.

Det blir vel litt merkelig hvis man skal slutte med dette når de fyller 18, bare fordi det da blir en "synlig og offentlig" sak at noen av pengene går til alkohol.

Så jeg synes ikke poenget er om pengene skulle gå til ol eller ikke, det er viktigere om han (ellers) har et forbruk som er under en slags kontroll, om han allerede hadde fått mye penger som burde holdt over helgen, om han får et fast beløp eller må spørre hver gang det er tomt, osv.

Unntatt (selvfølgelig) hvis han er i ferd med å få rusproblemer. Men noen pils en lørdagskveld er relativt vanlig og uskyldig i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

 

For å snu litt på dette...så kunne det ikke falle meg inn å spørre mine foreldere om penger til øl eller lignende da jeg var i 18-årsalderen...

 

Ville jeg kjøpe meg noe...så var det å kjøpe det selv...

Hadde jeg ikke penger, så var det enten å skaffe penger med å jobbe for pengene...

Eller så var det bare å la være å kjøpe det..

 

Ungdommer nå til dags er alt for bortskjemte med å få penger fra foreldrene...

 

Uting mener jeg i hvert fall... :ph34r:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...