Gå til innhold

Bunad til småvokst jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Inspirert av en annen tråd...

 

Vi har ei jente som skal konfirmeres neste vår. Hadde tenkt hun skulle få bunad.

 

Men - hun er så lav av vekst, bare ca 1.45 nå. Fyller året i slutten av november så har nettopp fyllt 13. Selvfølgelig kan hun plutselig begynne å vokse mye men har liksom ikke helt tro på det. Dette pga at hun ligger to år etter i skjellettmodning. Vi har fått stipulert slutthøyde til ca 1.70 bare at hun vokser sent. Det er nok genetisk for jeg kan huske at jeg også var lav.

 

Selv fikk jeg ikke bunad til konfirmasjonen men jeg kjøpte en brukt for noen år siden. Den jeg kjøpte var en konfirmasjonsbunad som var lite brukt. Jeg måtte sy den inn og legge den ned for hun som hadde brukt den var lav men kraftig bygget.

 

Nå lurer jeg på om datteren min skal få eller låne min bunad til konfirmasjonen. At vi syr den om. Selvfølgelig må vi sjekke med en sydame om det lar seg gjøre.

 

Vi har to døtre til så dette blir også ganske kostbart i årene framover :) Men det er ikke det som er hovedutfordringen. Heller veksten. Lillesøstrene er også små av vekst men vi har ikke tatt røngten av dem.

 

Så kan vi heller kjøpe en ny til henne når hun er ferdig utvokst? Høres dette ut som en god plan? Må legge til at hun vil ha akkurat lik min bunad mens jeg egentlig heller har lyst på en annen. Men vet ikke om jeg kommer til å kjøpe ny selv til hennes konfirmasjon... Blir det feil?

Anonymous poster hash: 84fa9...a93


Anonymous poster hash: 84fa9...a93



Anonymous poster hash: 84fa9...a93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inspirert av en annen tråd... Vi har ei jente som skal konfirmeres neste vår. Hadde tenkt hun skulle få bunad. Men - hun er så lav av vekst, bare ca 1.45 nå. Fyller året i slutten av november så har nettopp fyllt 13. Selvfølgelig kan hun plutselig begynne å vokse mye men har liksom ikke helt tro på det. Dette pga at hun ligger to år etter i skjellettmodning. Vi har fått stipulert slutthøyde til ca 1.70 bare at hun vokser sent. Det er nok genetisk for jeg kan huske at jeg også var lav. Selv fikk jeg ikke bunad til konfirmasjonen men jeg kjøpte en brukt for noen år siden. Den jeg kjøpte var en konfirmasjonsbunad som var lite brukt. Jeg måtte sy den inn og legge den ned for hun som hadde brukt den var lav men kraftig bygget. Nå lurer jeg på om datteren min skal få eller låne min bunad til konfirmasjonen. At vi syr den om. Selvfølgelig må vi sjekke med en sydame om det lar seg gjøre. Vi har to døtre til så dette blir også ganske kostbart i årene framover :) Men det er ikke det som er hovedutfordringen. Heller veksten. Lillesøstrene er også små av vekst men vi har ikke tatt røngten av dem. Så kan vi heller kjøpe en ny til henne når hun er ferdig utvokst? Høres dette ut som en god plan? Må legge til at hun vil ha akkurat lik min bunad mens jeg egentlig heller har lyst på en annen. Men vet ikke om jeg kommer til å kjøpe ny selv til hennes konfirmasjon... Blir det feil?Anonymous poster hash: 84fa9...a93 Anonymous poster hash: 84fa9...a93 Anonymous poster hash: 84fa9...a93

Hei!

Det tror jeg er en fin plan.

Vi har barn med forsinket skjelettmodning, går derfor på veksthormon, sprøyter.

Selv var jeg ca din datters høyde på samme alder, men så plutselig ble jeg 10 cm høyere , men ikke mer.

Det er jo et plagg man skal ha resten av livet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så lang leveringstid på bunaden hun vil ha at den må bestilles nå? Jentungen her skal også få bunad til konfirmasjonen, men vi tenker å vente til høsten med å bestille (hun er også konfirmant våren 2015). 

 

Hvis hun selv synes det er greit å arve din så er det ikke noe problem. Men hva med søstrene - skal de da få nye bunader? Vanskelig det der... På den annen side kan det jo godt hende at hun (senere) vil synes at affeksjonsverdien i å arve din er større enn det at hun fikk en brukt og søstrene nye,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...