Gå til innhold

Jenta vår


påskelilje

Anbefalte innlegg

Dere som "kjenner meg" her inne vet at vi har hatt en del tøffe tak gjennom mange år. Hadde bare så lyst til å si at jenta vår er blitt så mye mer harmonisk nå, etter at hun fylte 12 år - og sist høst har vel vært den beste på mange mange år :-)

 

Alt er selvsagt ikke bare en dans på roser, vi har fremdeles ting å jobbe med, bl.a. hvordan hun snakker til meg. Likevel: Hun er stort sett fornøyd med tilværelsen, trives godt på skolen, er pliktoppfyllende med lekser og med tidspunkter for å stå opp, leggetid, trening osv. Det mangler fremdeles litt på det med venner etter skolen, men hun har ei venninne nå som hun trives sammen med.

 

Ungene kan erte på seg en stein, og er himla kranglete mot hverandre, men kan også være perlevenner. Det er mye mer jevnt fordelt nå, mellom alle tre ;-)

 

Det er så utrolig deilig å ha ei jente i hus som er i harmoni med seg selv - og det er utrolig deilig å ha fått tilbake overskuddet etter at jeg selv var temmelig nedkjørt.

 

Dere som ikke kjenner meg - ikke spør om detaljer. Hadde bare lyst til å gi et lite pip om hvordan ting går.

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Så godt å høre :) Min eldste var meget utfordrende hjemme helt fra hun var 16 mnd til nesten tolv år gammel. Det føltes som en evigvarende trassalder ;) På skolen og sosialt fungerte hun dog meget godt, så det var kun hjemme hun kunne være en prøvelse med raseriutbrudd osv. Fra fylte tolv år var det slutt på "trassen", og siden har hun vært meget lett å ha med å gjøre - Nå er hun 16 år gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige meldinger her, alle sammen:-) Det varmer!

 

Fredag var hun i svømmehallen sammen med 5 andre jenter i klassen, og det var så godt å oppleve at hun ble regnet med og at hun hadde det fint sammen med dem :-)

 

Togli - jeg husker du har fortalt om di jente før, og jeg vet at jeg tenkte at det hørtes rart ut at forandringen skjedde ved inngangen til tenårene - men det ser ut til at slik blir det her også. Deilig med ei jente som er trygg og åpen og flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige meldinger her, alle sammen:-) Det varmer!

 

Fredag var hun i svømmehallen sammen med 5 andre jenter i klassen, og det var så godt å oppleve at hun ble regnet med og at hun hadde det fint sammen med dem :-)

 

Togli - jeg husker du har fortalt om di jente før, og jeg vet at jeg tenkte at det hørtes rart ut at forandringen skjedde ved inngangen til tenårene - men det ser ut til at slik blir det her også. Deilig med ei jente som er trygg og åpen og flott!

Det beste med dette er at man ser at resultatet ble bra selv om man mange ganger tvilte på at man var en god forelder ;)

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...