Gå til innhold

Haster litt: Konfirmasjon - beregne hvor lang tid?


mariaflyfly

Anbefalte innlegg

mariaflyfly

Det slår meg plutselig at jeg ikke veit hvem jeg skal spørre om dette, så da prøver jeg her:

 

Guttungen skal konfirmeres. Seremonien er ferdig kl. 14.30. Når ville dere hatt middagen da? Og hvor lang tid skal jeg beregne der? Vi skal ha middagen på en restaurant, inkl. kake & kaffe. 

 

Må gi restauranten beskjed i dag.

 

Anyone?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt utgangspunkt i hvor lang tid det tar å komme seg til restauranten fra det stedet seremonien blir gjennomført - med litt slingringsmonn (folk blir gjerne stående en stund før de drar fra seremonilokalet). Når det gjelder hvor lang tid man skal bruke på restauranten, så avhenger jo det litt av hvor komplisert meny som skal serveres og hvor mange gjester dere skal ha. Det bør være tid til taler etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Aner ikke. Kanskje middag kl. 16? Og så takk og farvel innen kl. 20?

 

Fyttegrisen.

Tar det så lang tid å komme seg til restauranten? Kanskje du kan bestille bord fra halv fire, men si at alle nok ikke er på plass før klokka fire? Det er kjipt å ikke ha noe sted å oppholde seg mellom seremonien og middagen dersom man skal delta på begge deler. For øvrig tror jeg ca fire timers selskapelighet er passe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss begynte seremonien i kirka kl. 13 mener jeg å huske og den varte en times tid. Vi hadde middag kl. 15:30. Dvs. vi skulle ha middag kl. 15:30. Da klokka var 15:20 gikk brannalarmen og alle måtte ned 4 etasjer, hvorav flere var pensjonister med dårlige bein. Alt ble en smule forksjøvet kan man si og vi begynte vel på kakene kl. 20... *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Aner ikke. Kanskje middag kl. 16? Og så takk og farvel innen kl. 20?

 

Fyttegrisen.

Dette gleder du deg skikkelig til skjønner jeg :P

 

Vi skrev nada om slutttidspunkt i invitasjonen, og beregnet middagoppstart en halvtime etter at det var rimelig at seremonideltakerne var på plass på restauranten. I formøtet med restauranten oppga de hvor lang tid de beregnet for å servere en treretter, og vi la inn litt raust med tale- og mingletid i tillegg sånn at vi visste sånn ca sarum når vi kunne beregne å være i mål der. Nær familie var med hjem til oss på kvelds etterpå, og der hadde vi litt kjøkkenhjelp. Om vi ikke hadde hatt denne siste programposten ville det ikke vært behov for å vite slutt-tidspunkt, men mulig det er mer trøkk på restauranten dere leier?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Dette gleder du deg skikkelig til skjønner jeg :P

 

Vi skrev nada om slutttidspunkt i invitasjonen, og beregnet middagoppstart en halvtime etter at det var rimelig at seremonideltakerne var på plass på restauranten. I formøtet med restauranten oppga de hvor lang tid de beregnet for å servere en treretter, og vi la inn litt raust med tale- og mingletid i tillegg sånn at vi visste sånn ca sarum når vi kunne beregne å være i mål der. Nær familie var med hjem til oss på kvelds etterpå, og der hadde vi litt kjøkkenhjelp. Om vi ikke hadde hatt denne siste programposten ville det ikke vært behov for å vite slutt-tidspunkt, men mulig det er mer trøkk på restauranten dere leier?

 

Ja, det er akkurat det. De ringte i dag og lurte på om de kunne booke inn et nytt selskap kl. 19. Jeg synes det er litt kjipt å måtte ha press på meg for å hive i meg middagen. Selv om jeg godt kunne tenkt meg minst mulig tid der...

 

Får høre litt med dem. Det er litt for få plasser til seremonien, så det er ikke så mange som skal dit, de fleste kommer rett til middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er akkurat det. De ringte i dag og lurte på om de kunne booke inn et nytt selskap kl. 19. Jeg synes det er litt kjipt å måtte ha press på meg for å hive i meg middagen. Selv om jeg godt kunne tenkt meg minst mulig tid der...

 

Får høre litt med dem. Det er litt for få plasser til seremonien, så det er ikke så mange som skal dit, de fleste kommer rett til middagen.

Om dere begynner å spise 16-ish høres det knapt ut med nytt bordsett kl 19 ja. Det betyr i praksis at dere bør være ute 1830 sånn at servitørene får dekke og pynte sant, og kanskje begynner de å stresse gjestene med smårydding før dere er ferdige også? Skulle dere kun spist hadde det til nød gått kanskje, men bare kakespising tar jo en drøy time. Det er ikke dagen for å hive i seg en treretter heller akkurat.

 

Njeeeiii, det der ville jeg nok motsatt meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Var på konfirmasjon i fjor der det innleide lokalet lå ca 5 min med bil fra kirka. Det var booket tid fra ca en halvtime etter at gudstjenesten var over(mellom 14 og 15 et sted) til iallefall 21. Da var det først mingling, så middag, så ny mingling med kaffe, så kaker med mer kaffe, ispedd noen taler underveis. Tror det fort blir stress med maten om det bookes inn ny bordsetting kl 19, de må jo rydde etter dere og dekke på på ny. Med mindre de kan tilby dere et alternativt sted å ta kaffe og kaker, der folk kan sette seg litt der de vil i mindre grupper?  Det kan jo fungere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Var på konfirmasjon i fjor der det innleide lokalet lå ca 5 min med bil fra kirka. Det var booket tid fra ca en halvtime etter at gudstjenesten var over(mellom 14 og 15 et sted) til iallefall 21. Da var det først mingling, så middag, så ny mingling med kaffe, så kaker med mer kaffe, ispedd noen taler underveis. Tror det fort blir stress med maten om det bookes inn ny bordsetting kl 19, de må jo rydde etter dere og dekke på på ny. Med mindre de kan tilby dere et alternativt sted å ta kaffe og kaker, der folk kan sette seg litt der de vil i mindre grupper?  Det kan jo fungere...

Takk for svar. Det blir nok ikke så mye mingling eller taler. Men det er jo kjipt å skulle hive i seg maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Om dere begynner å spise 16-ish høres det knapt ut med nytt bordsett kl 19 ja. Det betyr i praksis at dere bør være ute 1830 sånn at servitørene får dekke og pynte sant, og kanskje begynner de å stresse gjestene med smårydding før dere er ferdige også? Skulle dere kun spist hadde det til nød gått kanskje, men bare kakespising tar jo en drøy time. Det er ikke dagen for å hive i seg en treretter heller akkurat.

 

Njeeeiii, det der ville jeg nok motsatt meg....

Tror jeg skal være litt kjip. Jeg bestilte kåken for mange måneder siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal være litt kjip. Jeg bestilte kåken for mange måneder siden. :)

Jeg er enig med de andre, kl. 19 blir for tidlig for en ny runde. Det er ikke hyggelig for de som kommer etter dere heller, at de første blant dem skal stå og vente på at de siste fra "ditt" selskap får rotet seg ut.

Det blir sikkert høy nok stressfaktor om du ikke skal tenke på klokka hele tiden også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Ja, det er akkurat det. De ringte i dag og lurte på om de kunne booke inn et nytt selskap kl. 19. Jeg synes det er litt kjipt å måtte ha press på meg for å hive i meg middagen. Selv om jeg godt kunne tenkt meg minst mulig tid der...

 

Får høre litt med dem. Det er litt for få plasser til seremonien, så det er ikke så mange som skal dit, de fleste kommer rett til middagen.

i vår familie varer konfirmasjonene til langt utpå kvelden... særlig hvis det er lørdag. Så jeg syns det var tidlig med nytt selskap kl 19.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...