Gå til innhold

Gangen full av sko... ;-)


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Dette er IKKE et klageinnlegg om rotete barn og ungdommer!

 

Tvert i mot - da jeg i går kveld kom ut i yttergangen og så haugen med digre guttejoggesko, fikk jeg helt klump i halsen. Dette var første gangen gutten min har hatt flere enn en kamerat på besøk, etter at han begynte på ungdomsskolen. Han blir ikke mobbet eller noe, men har nok strevd litt med å finne sin posisjon blant ungdommene, etter at klassene ble omrokkert for snart to år siden. Veldig sjelden han er sammen med noen utenom skole og trening, og enda sjeldnere at han har med noen hjem (har kanskje skjedd 1-2 ganger etter jul). Han selv er ikke særlig bekymret for dette, og trives hjemme, men jeg synes nå at det er litt trist at han er hjemme hver eneste fredag og lørdag kveld...

 

I alle fall - i går var stua full av herlige skjønne 14-15 åringer, som spiste kaker, is og drakk brus, og så film og lo og hadde det kjempegøy!!!

 

Ble bare så utrolig glad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du synes dette er hyggelig:-)  Tror det er en god del av ungdomsskoleelevene som trenger ganske lang tid på å finne ut av hva de vil og ikke vil sosialt. Kjenner flere som plutselig stortrivdes sosialt i løpet av niende klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig :) Som Frosken sier så tror heller ikke jeg at det er så uvanlig at ungdommer er mer alene hjemme for tiden. De er ikke mobbeofre, uttafor eller mistilpasset - de er bare ikke ute på egenhånd slik vi var. 

 

Jeg får ikke helt tak på årsaken til dette, for jeg tror ikke det er bare det at de gamer og samhandler via nett. Jeg lurer litt på om dette kan være konsekvensen av organisert og foreldredrevet fritidssysler fra de er i skolealder rett og slett. Har det at de er kjørt hit og ditt rett og slett ført til at de ikke lenger springer ut i nabolaget for å gjøre nada? Håper det snart kommer noe forskning på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Skjønner at du synes dette er hyggelig:-)  Tror det er en god del av ungdomsskoleelevene som trenger ganske lang tid på å finne ut av hva de vil og ikke vil sosialt. Kjenner flere som plutselig stortrivdes sosialt i løpet av niende klasse.

Ja, det varmet meg virkelig :-)

 

Håper det løsner snart nå for ham. Jeg unner ham så veldig det å være sammen med andre, svive litt rundt i gatene, se en film hjemme sammen med andre, dra på kino sammen med kamerater (og ikke bare med mamma og søstrene...) osv. Han er egentlig en veldig sosial gutt som liker å være sammen med andre, men det funker ikke helt som det skal med de han går sammen med på skolen. Velidg greie gutter alle de som var hos oss, så jeg håper at han kommer seg mer ut nå fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Så koselig :) Som Frosken sier så tror heller ikke jeg at det er så uvanlig at ungdommer er mer alene hjemme for tiden. De er ikke mobbeofre, uttafor eller mistilpasset - de er bare ikke ute på egenhånd slik vi var. 

 

Jeg får ikke helt tak på årsaken til dette, for jeg tror ikke det er bare det at de gamer og samhandler via nett. Jeg lurer litt på om dette kan være konsekvensen av organisert og foreldredrevet fritidssysler fra de er i skolealder rett og slett. Har det at de er kjørt hit og ditt rett og slett ført til at de ikke lenger springer ut i nabolaget for å gjøre nada? Håper det snart kommer noe forskning på dette.

 

Han er ikke noen gamer, og bruker mesteparten av fritida på fotball, lekser og sløving på serier på viaplay for tiden. Pluss at han har en liten helgejobb + at han liker å sykle, så de gangene han faktisk ER sammen med en av de andre guttene, så sykler de sammen. Og det er jo positivt :-)

 

Vet ikke helt om det med foreldredrevet aktiviteter stemmer på ham. På barneskolen så var de veldig sammensveiset, guttene, og var mye hjemme hos hverandre helt uorganisert. Men så snudde dette helt på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...