Gå til innhold

Åpent hus for tenåringene. Jeg er heldig.


MHC

Anbefalte innlegg

Vi har "åpent hus" for våre barns venner. Gjelder vel spesielt 9- klassingen som har en del lesedager, avspasering osv. Da kommer to tre bestiser hit og jobber. De gjør skolearbeid, baker, fniser, ser film osv. Veldig kjekt å ha litt kontroll på dem.

Det som forundrer meg litt er at de faktisk vil være her. Vår datter har nabolagets minste rom (7m2). Der benker de seg sammen hvis de ikke er på kjøkkenet. Den ene bestisen har 30m2, eget bad og gang, TV på rommet, sofa, lenestol, dobbeltseng osv. Men det er her de er!

I tillegg har jeg hjemmekontor med eget firma, så jeg er stort sett i huset. Skulle tro de ikke likte det i den alderen. Men nei, det her de er- henter seg drikke, mat og kjeks og føler seg hjemme. 

 

Veldig takknemlig for at vi kan ha det sånn- og håper det varer! Føler at førstemann ihvertfall vil komme seg fint gjennom ungdomstiden. Så er det to jenter til som kommer etter.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig! :) Jeg synes det er stas om jeg kommer hjem og finner ukjente sko og ryggsekker i gangen og hører "Heia!" av ukjente stemmer fra stua. :) Har de bakt og rotet - ja vel, litt ekstraarbeide for meg, men jeg er så glad for at ungene har venner de tar med seg hjem at det spiller ingen rolle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er så flott! Jeg verken har eller skal ha barn selv, men jeg ville hatt det slik selv dersom det hadde vært aktuelt. Husker fra min egen oppvekst med åpent hus, der mine venner alltid var velkomne, når som helst, til alle tider og alle anledninger. Dersom vi ikke ferierte med en av mine venners familie, hadde jeg alltid en venninne med. Om det var "voksenlag", familiemiddag, påskeaften og juleaften for den saks skyld, var det alltid anledning til ha besøk av venner. Når vi ble ungdommer, var det velkomment med hjemmefester, først uten alkohol, og når vi ble voksne, med alkohol. Foreldrene mine dro bort noen timer, kom hjem og snakket litt med oss ungdommen, før de gikk å la seg og vi fortsatte videre, gjerne med musikk på full guff. (Så hadde de vel også noenlunde kontroll på oss ;) )



Anonymous poster hash: 9bb92...d8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Så flott :-) Det er slik jeg gjerne vil at vi skal ha det.

 

Vi har ikke fått det til... men jeg håper vi gjør det etter hvert. Skrev et innlegg her for noen uker siden om da eldstemann hadde en gjeng på besøk på bursdagen, og det var så koselig å ha så mange store ungdomsgutter på besøk, og gangen full av digre sko!

 

Minstejenta på 10 vil helst være hos andre, eller de er i hagen vår, hun er sjelden inne hos oss sammen med vennene sine. De to eldste er ikke sammen med så mange, og hvis de er det, er det som regel en om gangen. Men jeg regner med at det løsner etter hvert.

 

Tror det er viktig at det finnes noen voksne i nærheten - ikke for å mase eller snoke - men som ungdommene kan snakke med, og kjenne at de voksne bryr seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...