Gå til innhold

Hvor mye penger til en 14 åring på ferie med en familie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jenta vår skal på ferie i 2 uker med sin venninne og hennes foreldre. Hun er invitert med. I den forbindelse lurer vi foreldre hvor mye penger vi skal sende med til mat for disse to ukene? Vi tenker de voksne skal ta vare på disse pengene som er forbeholdt til livsoppholdet. Lomme penger får datteren vår utenom av oss. De skal reise til Bulgaria. 



Anonymous poster hash: eb22d...aa8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jenta vår skal på ferie i 2 uker med sin venninne og hennes foreldre. Hun er invitert med. I den forbindelse lurer vi foreldre hvor mye penger vi skal sende med til mat for disse to ukene? Vi tenker de voksne skal ta vare på disse pengene som er forbeholdt til livsoppholdet. Lomme penger får datteren vår utenom av oss. De skal reise til Bulgaria. 

Anonymous poster hash: eb22d...aa8

 

 

Mat er vel billig der? 2500,-? Er det snakk om bare middag eller 3-4 måltider om dagen?

Skal inkludere alle måltidene  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal inkludere alle måltidene  :)

Om alle måltider skal spises ute. ville jeg sendt med 4.000.

Anonymous poster hash: 6b02c...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blitt ganske godt kjent med Bulgaria de siste årene, og ville sendt med 5000,- til mat og drikke. Da har jeg regna 350,- dagen. Skulle det bli lite, kan du jo føre over mer til foreldrenes konto på slutten av oppholdet? Vi har med oss ei til syden nå, og slik har vi gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Vi har hatt med barn til syden og latt våre reise med andre, aldri vært snakk om å betale noe annet enn flybillett. Også har de med seg lommepenger for evt ting de vil handle.

Jeg hadde med 3 av barnas venner på hyttetur i sommer, det er dyrt i Norge, mye dyrere enn syden,og matbudsjettet ble jo dobbelt, var aldri tenkt fra min side å få penger for dette, de betalte sin togbillett.

Jeg hadde satt pris på om de hadde hatt med lommepenger, for da de ikke hadde dette heller, syns jeg det ble mye, for jeg måtte da gi alle lommepenger.

Jeg tror kanskje det likevel ble ca 1000 kr ekstra Pr barn pr uke, i mat, men da handlet jeg og lagde all mat.

Det som ble frustrerende dyrt var da jeg måtte betale 800 kr ca på en tursthytte for vafler og solo og kakao til alle. Heldigvis hadde jeg med kaffe og matpakke, men barn vil jo ha varme vafler. Jeg syns man bør sende med lommepenger bare.

Jeg tror det kom på ca 150kr pr barn for bare en liten rastepause før toppturen , og hver gang jeg skulle kjøpe en lapp, et rømmebrød og en solo til gjengen var det opp mot 1000 kr. Da var det ikke snakk om middag, slik at Norge er et dyrt ferieland.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei!

Vi har hatt med barn til syden og latt våre reise med andre, aldri vært snakk om å betale noe annet enn flybillett. Også har de med seg lommepenger for evt ting de vil handle.

Jeg hadde med 3 av barnas venner på hyttetur i sommer, det er dyrt i Norge, mye dyrere enn syden,og matbudsjettet ble jo dobbelt, var aldri tenkt fra min side å få penger for dette, de betalte sin togbillett.

Jeg hadde satt pris på om de hadde hatt med lommepenger, for da de ikke hadde dette heller, syns jeg det ble mye, for jeg måtte da gi alle lommepenger.

Jeg tror kanskje det likevel ble ca 1000 kr ekstra Pr barn pr uke, i mat, men da handlet jeg og lagde all mat.

Det som ble frustrerende dyrt var da jeg måtte betale 800 kr ca på en tursthytte for vafler og solo og kakao til alle. Heldigvis hadde jeg med kaffe og matpakke, men barn vil jo ha varme vafler.

 

Nå behøver ikke barn allltid få det de vil ha.  :ph34r:

Anonymous poster hash: 51d44...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...