Gå til innhold

Barnet sier han føler at han drømmer


Solemnity

Anbefalte innlegg

Min autistiske snart ni år gamle sønn sier ofte at han alltid føler som om han drømmer og at det som skjer ikke er virkelig. Han oppfører seg normalt når han sier dette og jeg har ikke sett noen tegn på migrene, epilepsi eller annet hjerne-relatert.

 

Så langt har jeg bare forsikret han om at han ikke drømmer. 

 

Jeg er veldig usikker på om dette er verdt et legebesøk eller ikke. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min autistiske snart ni år gamle sønn sier ofte at han alltid føler som om han drømmer og at det som skjer ikke er virkelig. Han oppfører seg normalt når han sier dette og jeg har ikke sett noen tegn på migrene, epilepsi eller annet hjerne-relatert.

 

Så langt har jeg bare forsikret han om at han ikke drømmer. 

 

Jeg er veldig usikker på om dette er verdt et legebesøk eller ikke. Hva synes dere?

Jeg hadde ikke oppsøkt legen for dette, men tatt det opp med de som utreder hans autisme. Jeg tenker at han forteller om en uvirkelighetsfølelse, at han forteller noe om hvordan det er for ham å være i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke oppsøkt legen for dette, men tatt det opp med de som utreder hans autisme. Jeg tenker at han forteller om en uvirkelighetsfølelse, at han forteller noe om hvordan det er for ham å være i verden.

 

Takk for svar (som vanlig, er visst ikke så mange andre som vil svare på mine spørsmål  :P ).

 

Jeg skal nevne det for de som tilrettelegger for han. I tillegg ser jeg fra en gjennomgang av lignende beskrivelser fra andre barn at dette kan skyldes en rekke ting, så jeg skal forsøke å få en nærmere forklaring på selve følelsen fra han. Selv om dette som oftest er som å få vann ut av en stein  ^_^  Med mer informasjon kan jeg i hvertfall mest sannsynlig utelukke fysiske årsaker til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Min autistiske snart ni år gamle sønn sier ofte at han alltid føler som om han drømmer og at det som skjer ikke er virkelig. Han oppfører seg normalt når han sier dette og jeg har ikke sett noen tegn på migrene, epilepsi eller annet hjerne-relatert.

 

Så langt har jeg bare forsikret han om at han ikke drømmer. 

 

Jeg er veldig usikker på om dette er verdt et legebesøk eller ikke. Hva synes dere?

Hei!

 

Det er vanlig ved autisme å føle sånn, videre er han er langt fremme om han stiller spørsmål, til deg, ved dette!! Jeg ville aldri engang henvendt meg til et annet menneske!, Det var kun min psykiater som "vekket" meg, eller hvordan man skal skrive/forklare det.

 

Det var min psykiater som satte meg i relasjon med verden, det klarte jeg ikke selv, så virkelig beundringsverdig at din sønn klarer se og forstå og kjenne det sånn.

 

Mulig fordi han har en autistisk mor? Mulig forklaring?

 

Mine barn er ganske gode/bedre enn meg og mange med autisme å å se seg selv, relatere seg selv til andre osv... tror kanskje det er effektivt å ha en foreldre som selv har autisme.

 

I vertfall ikke noe å bekymre seg for.

 

Husker da jeg måtte sjekke om min psykiater var på jobb på natten, jeg kjørte til sykehuset og kunne trist konstatere at sykehuset var mørkt:-( og min psykiater ikke der foran PC:-(

 

Jeg fortalte henne, hun svarte noe med at jeg manglet noe, husker ikke hva, men noe vanlig ved autisme.

 

Klarer ikke forestille meg, og noen ganger før var alt som en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...