Gå til innhold

Nok er nok - hjelp


 cilie

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Nei, uff - det der med å kjøpe mase godteri på tax-free, er nok en lei uvane fra jeg var barn og ungdom. Vi reiste ikke ofte med Danskeferja, men et av høydepunktene med turen var å kjøpe store poser/bokser med annerledes godteri og ha med hjem, og så ha det leeeenge på rommet, og kunne spandere på folk som var på besøk, og vi koste oss veldig med ferjegodteriet...

 

Ser at jeg nok har klart å overføre dette på mine barn (sikkert fordi jeg fremdeles føler en fryd over å kjøpe godteri på taxfree'en....) - men det blir jo bare til at vi spiser altfor mye altfor ofte....

He he, nå høres jeg sikkert litt kvalm ut, men jeg som er litt " bereist" ,  føler ikke noe behov for å handle på tax free i det hele tatt. Når jeg likevel gjør det, er det fordi jeg synes det er greit å ha noen flasker vin liggende som jeg kan gi bort til vertsskapet når jeg er bedt bort eller hvis jeg skal ha middagsgjester. Jeg drikker aldri vin ellers. Ikke øl og ikke annen alkohol. Kun i selskap med andre. Men dessverre drikker jeg for mye Pepsi max. Burde vært flinkere til å drikke rent vann i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  •  cilie

    44

  • påskelilje

    18

  • frosken

    11

  • Bella Dotte

    8

He he, nå høres jeg sikkert litt kvalm ut, men jeg som er litt " bereist" ,  føler ikke noe behov for å handle på tax free i det hele tatt. Når jeg likevel gjør det, er det fordi jeg synes det er greit å ha noen flasker vin liggende som jeg kan gi bort til vertsskapet når jeg er bedt bort eller hvis jeg skal ha middagsgjester. Jeg drikker aldri vin ellers. Ikke øl og ikke annen alkohol. Kun i selskap med andre. Men dessverre drikker jeg for mye Pepsi max. Burde vært flinkere til å drikke rent vann i steden.

Skjønner det - det ligger sikkert i meg fra jeg var barn, og egentlig også nå som voksen, at jeg ikk ehar reist så mye, og at dette med tax-free er noe av "luksusen" med å reise, oppleve nye steder, være i nye land osv. En del av pakka, liksom.

 

Mannen min kom hjem fra Skottland i går, og hadde ikke kjøpt noenting på tax-freen... Kjente en litt sånn barnslig skuffelse, men jeg erkjente jo for meg selv at det var temmelig teit følelse :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Skjønner det - det ligger sikkert i meg fra jeg var barn, og egentlig også nå som voksen, at jeg ikk ehar reist så mye, og at dette med tax-free er noe av "luksusen" med å reise, oppleve nye steder, være i nye land osv. En del av pakka, liksom.

 

Mannen min kom hjem fra Skottland i går, og hadde ikke kjøpt noenting på tax-freen... Kjente en litt sånn barnslig skuffelse, men jeg erkjente jo for meg selv at det var temmelig teit følelse :-D

Hvorfor ble du skuffa ? Hva er greia med tax-free varer ? Hva savnet du ? Var det det at du synes tax-free varer er noe som hører med eller hadde du lyst på noe ? Du skal jo slanke deg, så du burde være fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Youghurt naturell er kjempegodt! Skal kjøpe det i helga!

Kjøp Synnøves greske yoghurt, den har bare 2 % fett (tror jeg), men har omtrent samme konsistens som den klassiske greske yoghurten. Jeg synes den smaker mye bedre enn Tines yoghurt naturell (samt Tines greske yoghurt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Synnøves greske yoghurt, den har bare 2 % fett (tror jeg), men har omtrent samme konsistens som den klassiske greske yoghurten. Jeg synes den smaker mye bedre enn Tines yoghurt naturell (samt Tines greske yoghurt).

Jeg fikk beskjed av Pt om ikke å velge den pga mye sukker og lite fett. Jeg burde heller velge Lindahls og få i meg mer fett enn jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å være flere om å slanke seg. Takket være slanketråder på kvinneguiden.no, slanket jeg meg 9 kg i vår. Og det uten å telle kallorier eller å følge noen bestemt diett. Jeg bare spiste mindre og trente mer. Motivasjonen fikk jeg fra å måtte rapportere inn vekt hver fredag.

Mange andre har fått hjelp der også. Dessuten er det gratis. Min anbefaling: Sleng deg med der.

Takk for tips! 9kg hadde vært perfekt! Gratulerer m det:)

Jeg synes kvinneguiden er slitsomt, men maybe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å lære å kose seg med sunne ting. Jeg får ofte lyst på noe søtt om kvelden. Da fungerer det fint med Youghurt naturell. Jeg blander det med bær. Kjøper sånne frosne poser med bær. Strør på bittelitt sukker på toppen. Jordbær med skummet melk og litt sukker er også godt. Kjæresten mener jeg er sprø som bruker skummet melk i steden for fløte på jordbæra, men det er like godt. Blir en vanesak :-) Kanskje du skal prøve å tenke næringsrikt i steden for slanking ? La det gå sport i det og tenke ut hva du kan kose deg med av næringsrik mat og la det bli en livsstil.

Joda, det blir en vane! Takk for tips. Jeg har levd strengt mye og til slutt er suget borte - det er bare å komme dit. Har satt mandag som ny start ( selv om Pt sier at de som er mandagsstartere mislykkes..)

Jeg lever sunt i passe mengder mesteparten av tida, må bare bli kvitt droppe-middagen- for kjeks osv-tanken. Det gir åpenbart kalorioverskudd i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på samme måte som deg :-(

 

Men slik du og jeg har holdt på i flere år.... det gir jo ingen resultater :-(

Så vi må nok bite i det sure eplet og FORSAKE godterikos dersom vi virkelig vil bli litt lettere. Så kan vi kose oss med kål og gulrøtter i stedet :-D.... :-P

 

Poenget til Frosken over her et sted er vel at vi må slutte og kople godteri og kos (fordi det varer så kort og konsekvensene blir så store). Heller kose oss med å være sammen med andre, gå turer, trimme, lese og nyte god sunn mat, med litt mindre porsjoner...

 

Lett å si - men vanskelig å gjennomføre!

Så la oss gjennomføre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av Pt om ikke å velge den pga mye sukker og lite fett. Jeg burde heller velge Lindahls og få i meg mer fett enn jeg pleier.

Sett i sammenheng med andre ting du spiser med sukker, så er sukkerinnholdet i denne yoghurten svært bagatellmessig. Det stemmer at man også trenger noe fett, men dersom ikke det totale døgninntaket av kalorier er lavere enn det du forbruker, så går ikke vekten din nedover. Jeg har ingen tro på at folk som skal redusere vekten skal spise yoghurt med høyt fettinnhold - muligens unntatt dersom man samtidig ligger svært lavt på karbohydratinntaket.

 

Det er mange veier til vektreduksjon, men det er også noen blindgater. Den mest opplagte blindgaten er kombinasjon av mye fett og mye raske karbohydrater ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det jeg har gjort, bare at utskeielsene har vært for store; ala ikke en is, men en pakke....

Da er det lurt å porsjonere godteriet på forhånd. Frys ned det du ikke skal spise den dagen eller kjøp akkurat det du får lov til å Skeie ut med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i sammenheng med andre ting du spiser med sukker, så er sukkerinnholdet i denne yoghurten svært bagatellmessig. Det stemmer at man også trenger noe fett, men dersom ikke det totale døgninntaket av kalorier er lavere enn det du forbruker, så går ikke vekten din nedover. Jeg har ingen tro på at folk som skal redusere vekten skal spise yoghurt med høyt fettinnhold - muligens unntatt dersom man samtidig ligger svært lavt på karbohydratinntaket.

 

Det er mange veier til vektreduksjon, men det er også noen blindgater. Den mest opplagte blindgaten er kombinasjon av mye fett og mye raske karbohydrater ;-)

Det har aldri vært snakk om diett el slanking, men å få et stabilt kosthold uten sug osv. Og selvfølgelig mindre karbohydrater. Yoghurten istedenfor brødskiver feks.

Ja fett + karbo = feit! ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det lurt å porsjonere godteriet på forhånd. Frys ned det du ikke skal spise den dagen eller kjøp akkurat det du får lov til å Skeie ut med.

Ja, her er d aldri noe i skapene når det ikke skal spises. Så rasjoneringen blir i butikken framover :) Moderat shopping! Her går d myyye penger på mat+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han vakler annenhver uke er vel ikke forholdet noe som helst å satse på? Herremin jente - selg leiligheten og finn deg et eget liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han vakler annenhver uke er vel ikke forholdet noe som helst å satse på? Herremin jente - selg leiligheten og finn deg et eget liv!

Feil tråd, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nederst på første side.  Det er vel hver måned og ikke annenhver uke, men... ;)

Takk, ser det nå. Utrolig trist at hun velger å bli i et slikt forhold - mens årene går. Føler meg 99,9 % sikker på at de uansett ikke er sammen om 10 år, i hvertfall er de ikke mer fornøyde sammen da enn de er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han vakler annenhver uke er vel ikke forholdet noe som helst å satse på? Herremin jente - selg leiligheten og finn deg et eget liv!

Ja, enig at jeg faktisk burde gjort kort prosess denne ferien. Men så dro vi på en fin ferie da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ser det nå. Utrolig trist at hun velger å bli i et slikt forhold - mens årene går. Føler meg 99,9 % sikker på at de uansett ikke er sammen om 10 år, i hvertfall er de ikke mer fornøyde sammen da enn de er nå.

Orker ikke tanken på å begynne på nytt eller å være alene. Men det barnepresset som er nå, er heller ikke levelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke tanken på å begynne på nytt eller å være alene. Men det barnepresset som er nå, er heller ikke levelig...

Heller resten av livet i et halvgodt forhold enn (ca.) ett kjipt aleneår før alle muligheter byr seg?

Den eneste som forstår valget ditt er du selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller resten av livet i et halvgodt forhold enn (ca.) ett kjipt aleneår før alle muligheter byr seg?Den eneste som forstår valget ditt er du selv.

Jeg er seff sinnsykt glad i han og klarer ikke se for meg at han ikke skal være der.

Men må virke weird utenfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...