Gå til innhold

Nok er nok - hjelp


 cilie

Anbefalte innlegg

Uff da - håper det har gått over. Vært borti det der før og må si følelsen av en tommere, flatere mage er bra.

Her virker det som alt går til H!! igjen, så nå må jeg prøve å stå i det uten "trøst."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  •  cilie

    44

  • påskelilje

    18

  • frosken

    11

  • Bella Dotte

    8

Uff da - håper det har gått over. Vært borti det der før og må si følelsen av en tommere, flatere mage er bra.

Her virker det som alt går til H!! igjen, så nå må jeg prøve å stå i det uten "trøst."

Hva går dårlig? Kosthold eller forhold?

 

Jeg hadde to ørsmå glipper på kosthold her i uka. Noen hadde satt frem en diger skål med karameller på jobb - og jeg tok to stykker. I går da jeg var på koret, stod det skål med twist, og jeg tok tre stykker...

 

Smekk på lanken, Påskelilje! Mangler nok viljestyrke til noe totalavhold - men det er i alla fall mye bedre enn slik det har vært i sommer.

 

Men vekta går nedover :-) Og det vanvittige søtsuget som jeg hadde forrige torsdag og fredag er borte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går dårlig? Kosthold eller forhold?

 

Jeg hadde to ørsmå glipper på kosthold her i uka. Noen hadde satt frem en diger skål med karameller på jobb - og jeg tok to stykker. I går da jeg var på koret, stod det skål med twist, og jeg tok tre stykker...

 

Smekk på lanken, Påskelilje! Mangler nok viljestyrke til noe totalavhold - men det er i alla fall mye bedre enn slik det har vært i sommer.

 

Men vekta går nedover :-) Og det vanvittige søtsuget som jeg hadde forrige torsdag og fredag er borte :-)

Forhold.

Sånne små sprekker lever du godt med! Hvis jeg gjør det, så kjøper jeg m meg en stor sjokolade på vei hjem... Her er det svart/hvitt... Føler jeg er litt i gang igjen, men kjipern m helg og null pk. kjeks osv:( Så flott at vekta går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det å kalle det å spise en bit sjokolade eller noen karameller for "sprekk", "utskeielse", "syndig" og "glipp", ligger det en del problemer med både mat og selvforståelse, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det å kalle det å spise en bit sjokolade eller noen karameller for "sprekk", "utskeielse", "syndig" og "glipp", ligger det en del problemer med både mat og selvforståelse, synes jeg.

Selvforståelse?

Jeg er helt enig at å leve med noen karameller og twist i uka er normalt, men her var det snakk om å kutte helt ut en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt bikinibilder de siste årene.

For 3 år siden: oj, jeg er trent og fin i kroppen! (Så dog ikke d da)

For 2 år siden: bittelitt mer curvy, men still going...

For 1 år siden-bildet er blitt borte, så da sitter jeg igjen med årets sammenlignet med 2 år tilbake OH MY GOD!! What happened!!!! Nå føler jeg meg ikke komfortabel i bikini lenger, ahhh......Nå må jeg klare å fikse kostholdet!! Jeg trener jo jevnlig, men det har altså liten effekt.....

Her skorter det verken på kunnskap eller ønske... Men et eller annet går ad undas hver gang. Trøste- og gledespiser....

Fins det litteratur, nettsteder, terapier, erfaringer, tips, råd, øvelser, ja hva som helst - som kan hjelpe meg til å komme inn i garderoben min? Ja, teorien kan jeg altså, men som resulterer i at hodet gjør de rette valgene hver dag?

Starter jeg nå, så passer kanskje slalomutstyret mitt til vinteren ;)

Jeg tror du har rett i at kostholdet er det vesentlige hvis man vil ned i vekt. Trening er viktig for å opprettholde form og helse, men som "slankemiddel" har det begrenset effekt med mindre man er utrent og tung. Hvis man har trent jevnlig i mange år, vil kroppen ha vent seg til dette, og justert forbrenningen tilsvarende. Det er stor forskjell på hvor mye energi en utrent og/eller tung person bruker under trening kontra en slank og trent peson. Og du er vel ikke overvektig i den forstand, har "bare" noen overflødige kilo?

 

Når jeg sier det jeg sier, er det bl.a. basert på egen erfaring. Jeg har i perioder vært nødt til å ta treningspause p.g.a. skade eller sykdom, har da spist det samme som vanlig, men har ikke lagt på meg.

 

På den annen side legger jeg alltid på meg et par kilo på ferie p.g.a. mye mat og drikke, og dette gjelder uansett om jeg ligger strak på en solseng eller flakser rundt på fjelltopper store deler av tida. Det høres merkelig ut. Men om alle har det sånn, kan jeg selvsagt ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Note to myself: godteri og is gjør meg bare småuvel!!!

En sprekk i dag; droppet middag for is og litt smågodt etter 2 ukers avhold, og det smakte overraskende dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to myself: godteri og is gjør meg bare småuvel!!!

En sprekk i dag; droppet middag for is og litt smågodt etter 2 ukers avhold, og det smakte overraskende dårlig.[/

quote]

Erfarte det samme som deg! Var på kino med de to eldste ungene og vi hadde med en stor pose godt. Jeg spiste en del, men det smakte absolutt ikke like godt som før :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må vi fortsette å huske det! Jeg har dårlig hukommelse for klarte å gjøre samme blemma i dag.... Men klar for sunne dager nå. Lett å se årsaken til sprekken i alle fall; følelsesmessig kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ame="påskelilje" post="3562968" timestamp="1409440319"]

Da må vi fortsette å huske det! Jeg har dårlig hukommelse for klarte å gjøre samme blemma i dag.... Men klar for sunne dager nå. Lett å se årsaken til sprekken i alle fall; følelsesmessig kaos.

 

He he... kjenner til det med dårlig hukommelse.

Men kjøper du godteri aktivt, eller har du noe liggende i skapet som du snoker på? Jeg har blitt mye flinkere til å si til meg selv når jeg er i butikken: "Å kjøpe godteri nå er et valg. Jeg MÅ ikke kjøpe det slev om jeg har lyst. Hvis jeg gjør det, er det et dumt valg, fordi jeg har jo bestemt meg for å ikke spise godteri i uka nå"

 

Jeg har klart å la være å kjøpe yoghurtnøtter - fullstendig. Det var jo det jeg hadde så sabla lyst på den dagen jeg hadde det enorme godtesuget. Er fornøyd med det :-) Men jeg kommer til å kjøpe det til lørdagsgodt igjen altså, måtte bare få suget litt på avstand.

 

Sønnen vår laget noe utrolig godt og forholdsvis sunt til dessert i går: Biter av epler og pærer i ei skål med litt sitron oppå (evt også bittelitt vaniljesukker), noen spiseskjeer tyrkisk yoghurt (evt med bittelitt vaniljesukker blandet i) oppå fruktbitene, frosne blåbær og frosne bringebær, og så et lite dryss med havregryn og hakkede mandler oppå :-) Knallgodt var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår laget noe utrolig godt og forholdsvis sunt til dessert i går: Biter av epler og pærer i ei skål med litt sitron oppå (evt også bittelitt vaniljesukker), noen spiseskjeer tyrkisk yoghurt (evt med bittelitt vaniljesukker blandet i) oppå fruktbitene, frosne blåbær og frosne bringebær, og så et lite dryss med havregryn og hakkede mandler oppå :-) Knallgodt var det!

Dropp sukkeret, men prøv med litt flytende honning på, gjerne akasiehonning. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp sukkeret, men prøv med litt flytende honning på, gjerne akasiehonning. Nam!

Klarer ikke honningsmak :-( Har aldri klart det, selv om jeg virkelig har prøvd. Får kvalmefornemmelser av det.... Men er enig i at dersom en klarer honning, er det bedre enn sukker/vanlijesukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med slankedamen? Har du gått ned i vekt?

Mener du meg? Jeg har ikke veid meg siden juni. Da hadde jeg gått ned 3kg siden mars. De er garantert tilbake, minst. Livet krangler om dagen, så har hatt en gedigen sprekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt bikinibilder de siste årene.

For 3 år siden: oj, jeg er trent og fin i kroppen! (Så dog ikke d da)

For 2 år siden: bittelitt mer curvy, men still going...

For 1 år siden-bildet er blitt borte, så da sitter jeg igjen med årets sammenlignet med 2 år tilbake OH MY GOD!! What happened!!!! Nå føler jeg meg ikke komfortabel i bikini lenger, ahhh......Nå må jeg klare å fikse kostholdet!! Jeg trener jo jevnlig, men det har altså liten effekt.....

Her skorter det verken på kunnskap eller ønske... Men et eller annet går ad undas hver gang. Trøste- og gledespiser....

Fins det litteratur, nettsteder, terapier, erfaringer, tips, råd, øvelser, ja hva som helst - som kan hjelpe meg til å komme inn i garderoben min? Ja, teorien kan jeg altså, men som resulterer i at hodet gjør de rette valgene hver dag?

Starter jeg nå, så passer kanskje slalomutstyret mitt til vinteren ;)

Styrketrening er tingen! 10 min oppvarming kondisjon. Styrketrening. De viktigste øvelsene. Beinpress, brystpress, nedpress, roing, knebøy med vekt, knebøy med utfall med vekt og rotasjon til sidene, manualer til armene - Arnhold grep. Stabiliseringsøvelser for rygg og mage. Situps med vekt. Deretter kondisjonstrening så lenge du orker. Jeg har begynt å trene 3 ganger i uken - egentrening. Har dette som program. Føler meg mye bedre. Sterkere. Raskere i kroppen. Kroppen begynner å formes. Magen har blitt mindre føler jeg. Jeg har ikke jobbet med kostholdet, men ser forskjell på kroppen. Føler meg slankere.

 

Det skal visstnok være best å legge kondisjonstrening etter styrketrening. Gjør du det motsatte tar du fra musklene før du bygger dem opp. Du trenger energi til å bygge opp musklene. Muskler forbrenner mer fett og du blir slankere. Du får også lenger etterforbrenning.

 

Det koster ikke så mye lenger å melde seg inn på treningssenter hvis du ønsker å gjøre egentrening som er det rimeligste og beste alternativet. Gruppetrening kan blir feil eller kjedelig hvis man er nybegynner.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening er tingen! 10 min oppvarming kondisjon. Styrketrening. De viktigste øvelsene. Beinpress, brystpress, nedpress, roing, knebøy med vekt, knebøy med utfall med vekt og rotasjon til sidene, manualer til armene - Arnhold grep. Stabiliseringsøvelser for rygg og mage. Situps med vekt. Deretter kondisjonstrening så lenge du orker. Jeg har begynt å trene 3 ganger i uken - egentrening. Har dette som program. Føler meg mye bedre. Sterkere. Raskere i kroppen. Kroppen begynner å formes. Magen har blitt mindre føler jeg. Jeg har ikke jobbet med kostholdet, men ser forskjell på kroppen. Føler meg slankere.

 

Det skal visstnok være best å legge kondisjonstrening etter styrketrening. Gjør du det motsatte tar du fra musklene før du bygger dem opp. Du trenger energi til å bygge opp musklene. Muskler forbrenner mer fett og du blir slankere. Du får også lenger etterforbrenning.

 

Det koster ikke så mye lenger å melde seg inn på treningssenter hvis du ønsker å gjøre egentrening som er det rimeligste og beste alternativet. Gruppetrening kan blir feil eller kjedelig hvis man er nybegynner.

Takk for at du deler din erfaring:) Jeg har trent på senter mer eller mindre siden jeg var 14, og også hatt en del Pt-timer. Jeg får visst ikke helt grepet på styrketrening, men jeg skal gi det en sjanse framover. Jeg har skjønt hvor viktig det er for å forme kroppen. Også styrke før kondis, det er jeg ikke vant til. Så bra at du ser resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler din erfaring:) Jeg har trent på senter mer eller mindre siden jeg var 14, og også hatt en del Pt-timer. Jeg får visst ikke helt grepet på styrketrening, men jeg skal gi det en sjanse framover. Jeg har skjønt hvor viktig det er for å forme kroppen. Også styrke før kondis, det er jeg ikke vant til. Så bra at du ser resultater!

Jeg har søkt en del på nettet om informasjon om trening. Jeg vil ha effektiv trening og har kommet frem til at man skal satse på styrketrening for å forme kroppen. Det hjelper også mot cellulitter og gir etterforbrenning opp 24 timer etter økten. Anna Anka trener mest styrke og hun er jo slank og er personlig trener så hun burde vite hva hun snakker om. Det står flere artikler på nettet om at man bør ta kondisjonsøkten etter styrkeøkten for å bli slankere. Det står også at man bør satse på styrketrening ved slanking. Det er også lettere å begynne med styrketrening når man begynner å trene eller hvis man er overvektig, noe som jeg er. Man blir ikke like lei og sliten av det som kondisjonstrening.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt en del på nettet om informasjon om trening. Jeg vil ha effektiv trening og har kommet frem til at man skal satse på styrketrening for å forme kroppen. Det hjelper også mot cellulitter og gir etterforbrenning opp 24 timer etter økten. Anna Anka trener mest styrke og hun er jo slank og er personlig trener så hun burde vite hva hun snakker om. Det står flere artikler på nettet om at man bør ta kondisjonsøkten etter styrkeøkten for å bli slankere. Det står også at man bør satse på styrketrening ved slanking.

Vil man bli slankere må man først og fremst legge om kostholdet.

Anonymous poster hash: 29dd3...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil man bli slankere må man først og fremst legge om kostholdet.Anonymous poster hash: 29dd3...409

Ja det er riktig, men alle monner drar. Begynner man med trening får man kanskje mer lyst til å spise sunt siden man ikke vil ødelegge resultatene av treningen. Begynner man først med trening får man mer energi, kondisjon, mestringsfølelse, bedre selvtillit og selvbilde. Det hàr også en helseeffekt at man trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...