Gå til innhold

Pang....og der kom alle bekymringene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...og jeg lengter etter tiden da de var små.....

 

Min 16,5 år gamle sønn fortalte meg her en dag at han og ei jente (selvfølgelig) hadde sex....du så vel den komme mamma, spør han...(selvfølgelig som i at de selvfølgelig hadde sex)

 

Utslått og litt i sjokk....Nei, du er så fornuftig på alle andre måter, så denne så jeg ikke komme og jeg vil IKKE bli bestemor!!! 

Neida, slapp av, vi bruker kondom...

KONDOM!?? Det er IKKE sikkert!!

Hallo, mamma..ho går selvsagt på piller... 

 

Jeg måtte gå for å rekke noe...er litt i sjokk. 16 år!!! DET ER ALTFOR UNGT!!!!

 

Men hva kan vi gjøre? Hva gjør dere? 

 

Hilsen mamma fra steinalderen


Anonymous poster hash: b8d6c...7f0



Anonymous poster hash: b8d6c...7f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er min gutt ett år yngre enn din - men jeg kan egentlig ikke tenke meg at den samtalen finner sted om et år.... Hjelp! Min gutt er også fornuftig og hjemmekjær, og det med jenter har det ikke vært snakk om i det hele tatt ennå - så jeg kan vel ikke komme med noen råd.

 

Men utrolig flott at han forteller det til deg da! Og flott at de tar ansvar for prevensjon. Når det er sagt, så synes jeg jo det er umåtelig tidlig, selv om det er lovlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, slapp av, vi bruker kondom...

KONDOM!?? Det er IKKE sikkert!!

Hallo, mamma..ho går selvsagt på piller... 

 

16 år!!! DET ER ALTFOR UNGT!!!!

 

Men hva kan vi gjøre?

Du kan antakelig gjøre fint lite, annet enn å snakke med ham på en ordentlig, voksen måte, uten å kjefte eller virke altfor snerpete / formanende.  16 år er seksuell lavalder, så vi må nok "se den komme" omtrent da, enten vi liker det eller ikke.  Du må vinkle slike samtaler mot ham, ikke mot deg selv - det er ikke du som for enhver pris ikke må bli bestemor, det er han som selvfølgelig ikke kan bli far på mange år ennå ;)

 

Kondom beskytter mot sykdommer, vær glad for at han ikke stoler på at hun husker å ta pillen.  Mange jenter tenker f.eks. ikke på at sikkerheten reduseres hvis de kaster opp.  Det er supert at de bruker begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min gutt ett år yngre enn din - men jeg kan egentlig ikke tenke meg at den samtalen finner sted om et år.... Hjelp! Min gutt er også fornuftig og hjemmekjær, og det med jenter har det ikke vært snakk om i det hele tatt ennå - så jeg kan vel ikke komme med noen råd.

 

Men utrolig flott at han forteller det til deg da! Og flott at de tar ansvar for prevensjon. Når det er sagt, så synes jeg jo det er umåtelig tidlig, selv om det er lovlig...

 

Jeg er litt overrasket over at dere synes 16 år er så tidlig. To av mine tantebarn er fortsatt sammen med sine ungdomskjærester fra den alderen, de er i nå veletablerte med egne barn og gode ekteskap. Tror resten av tantebarna mine også hadde hatt sex i den alderen, muligens med ett unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt overrasket over at dere synes 16 år er så tidlig.

Det er ikke alderen i seg selv.  Det er at egen pode - som var liten og søt for forsvinnende kort tid siden - har nådd den, og faktisk kan tenke seg å oppføre seg deretter :mellow:

 

Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alderen i seg selv.  Det er at egen pode - som var liten og søt for forsvinnende kort tid siden - har nådd den, og faktisk kan tenke seg å oppføre seg deretter :mellow:

 

Tror jeg.

Hehe... ser det poenget, men siden det ble så kraftig poengtert dette med at 16 var så tidlig, så tenkte jeg at litt realitetsorientering muligens kunne være på sin plass;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare at når mine to kommer så langt (de er 14 og 16 år nå) så debuterer de med en forståelsesfull partner og at de får en ålreit inngang i sexlivet. :)

 

Vær glad de er så fornuftige at de dobbeltsikrer seg og for at han er såpass åpen om det overfor deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan antakelig gjøre fint lite, annet enn å snakke med ham på en ordentlig, voksen måte, uten å kjefte eller virke altfor snerpete / formanende.  16 år er seksuell lavalder, så vi må nok "se den komme" omtrent da, enten vi liker det eller ikke.  Du må vinkle slike samtaler mot ham, ikke mot deg selv - det er ikke du som for enhver pris ikke må bli bestemor, det er han som selvfølgelig ikke kan bli far på mange år ennå ;)

 

Kondom beskytter mot sykdommer, vær glad for at han ikke stoler på at hun husker å ta pillen.  Mange jenter tenker f.eks. ikke på at sikkerheten reduseres hvis de kaster opp.  Det er supert at de bruker begge deler.

Nå fortalte jeg ham etterpå at det ble litt mye for mor, men at jeg er glad for at han fortalte det. Ba han alltid være en gentleman overfor jenta osv. Har ikke hatt noen kjefting eller formanende taler ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fortalte jeg ham etterpå at det ble litt mye for mor, men at jeg er glad for at han fortalte det. Ba han alltid være en gentleman overfor jenta osv. Har ikke hatt noen kjefting eller formanende taler ;-)

Å DER avslørte jeg hvem denne gammeldagse moren er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

...og jeg lengter etter tiden da de var små.....

 

Min 16,5 år gamle sønn fortalte meg her en dag at han og ei jente (selvfølgelig) hadde sex....du så vel den komme mamma, spør han...(selvfølgelig som i at de selvfølgelig hadde sex)

 

Utslått og litt i sjokk....Nei, du er så fornuftig på alle andre måter, så denne så jeg ikke komme og jeg vil IKKE bli bestemor!!! 

Neida, slapp av, vi bruker kondom...

KONDOM!?? Det er IKKE sikkert!!

Hallo, mamma..ho går selvsagt på piller... 

 

Jeg måtte gå for å rekke noe...er litt i sjokk. 16 år!!! DET ER ALTFOR UNGT!!!!

 

Men hva kan vi gjøre? Hva gjør dere? 

 

Hilsen mamma fra steinalderen

Anonymous poster hash: b8d6c...7f0

Anonymous poster hash: b8d6c...7f0

 

Tenk å ha en sønn som i den alderen "betror" seg til mammaen sin da. For et mammakompliment :)

Anonymous poster hash: 09a43...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må nok forflytte deg fra steinalderen til nåtiden.

 

 

Neeei, jeg nekter ;-) Neida, jeg syns det er greit at du skriver det..Det gjør det lettere å akseptere. Det er jo ikke en dritt jeg kan gjøre med det likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er min gutt ett år yngre enn din - men jeg kan egentlig ikke tenke meg at den samtalen finner sted om et år.... Hjelp! Min gutt er også fornuftig og hjemmekjær, og det med jenter har det ikke vært snakk om i det hele tatt ennå - så jeg kan vel ikke komme med noen råd.

 

Men utrolig flott at han forteller det til deg da! Og flott at de tar ansvar for prevensjon. Når det er sagt, så synes jeg jo det er umåtelig tidlig, selv om det er lovlig...

Ja, det er lovlig, men jeg syns det er tidlig....altfor tidlig. Men, det er fint lite vi kan gjøre med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alderen i seg selv.  Det er at egen pode - som var liten og søt for forsvinnende kort tid siden - har nådd den, og faktisk kan tenke seg å oppføre seg deretter :mellow:

 

Tror jeg.

Spot on!! Helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare at når mine to kommer så langt (de er 14 og 16 år nå) så debuterer de med en forståelsesfull partner og at de får en ålreit inngang i sexlivet. :)

 

Vær glad de er så fornuftige at de dobbeltsikrer seg og for at han er såpass åpen om det overfor deg. :)

Jeg fortalte ham at jeg satte pris på ærligheten og at han ikke holdt det hemmelig, men det er vanskelig å akseptere likevel.. på sett og vis... Hva skjer HVIS det fører til graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenk å ha en sønn som i den alderen "betror" seg til mammaen sin da. For et mammakompliment :)

Anonymous poster hash: 09a43...f44

 

Takk, ja det setter jeg enormt stor pris på!! og det sa jeg til ham også :-)

Endret av trollemor;o)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte ham at jeg satte pris på ærligheten og at han ikke holdt det hemmelig, men det er vanskelig å akseptere likevel.. på sett og vis... Hva skjer HVIS det fører til graviditet?

Tja - da er de unge i alle fall avhengig av deres støtte, uansett hva de velger å gjøre. :) Men vi får krysse fingrene for at det går bra, om de bruker både p-piller og kondom skal det ikke være mulig å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...