Gå til innhold

Ungdom og migrene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt barn har den siste mnd hatt litt hodepine, og i går fikk han nok et migreneanfall. Var fortsatt litt vondt i hodet i dag - men ikke værre enn at han gikk på skolen. I går startet det med synsforstyrrelser på vei hjem fra skolen, han forklarte det med at det var som han hadde sett på sterkt lys. Og ca 20 min etter kom en svak hodepine, som utviklet seg til kraftig hodepine. Han hadde også hodepine lørdag kveld, som ga seg i løpet av natta, også hadde han hodepine for 20-25 dager siden, som varte i litt over 1 døgn. Disse to andre gangene har det vært 'vanlig' hodepine. Lørdag kom den etter altfor lang tid med å se på video på en iphone, da var det vondt i hodet og bak øynene. 

 

Men det som skremte meg litt var epiosoden i går, som høres veldig ut som migrene for meg. Har hatt et par anfall selv, men lenge mellom hver gang, kan gå så lenge som 1 år eller mer mellom hver gang for meg. Og det stopper gjerne opp etter synsforstyrrelsene. 

 

Det som bekymrer meg er om migrene nå vil være noe han kommer til å være plaget med - eller kan man få et anfall og at det tar lang tid før man får noe mer, om man i det hele tatt får det igjen. 

 

Nå skal det sies at det er en aktiv gutt, som trener ofte, trives med å trene. 

 

Han er ikke spesielt flink til å spise, spiser lite. Og han drikker altfor lite - dette prøver jeg å få han til å forstå. Spesielt det at han må drikke mye mer enn han gjør i dag. 

 

Men et slikt anfall - det betyr vel ikke at dette er noe vi må regne med at han vil plages med i fremtida?

 



Anonymous poster hash: e15ca...68c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ingenting om "vanlig" migrene, men jeg vet at samsynsproblemer kan gi migreneliknende anfall. 

 

Ta en synstest når det passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...