Gå til innhold

Vintersko og vinterdress


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så dyrt om man skal ha skikkelige merker? Og er man en dårlig mor om man kjøper billigere merker som er grei nok? Jeg diskuterte dette med en annen mor og hun fikk meg i alle fall til å føle meg som en dårlig mor. Hun kjøpte kun Reimadresser til barna og Viking goretex sko, for det var det eneste som dugde, det andre ble vått  med en gang, stakkars barna.... 

Jeg har rett og slett ikke råd til så dyre produkter. Og sko bør man i følge eksperter ikke kjøpe brukt heller. Jeg har ikke råd til mer enn maks 400 per skopar og maks 600 for en dress. I tillegg må jeg kjøpe ull til å ha under. Fleece er vel fleece, der er vel stort sett kvaliteten den samme uansett? jeg kjøper ikke dyreste ulla/superundertøyet, jeg har rett og slett ikke råd.

 

Og jeg og mannen min jobber, vi har mat på bordet. Men merkeklær har vi rett og slett ikke råd til. Og hvorfor selger de så mange ulike merker, om det bare er et par som duger? Det er vel mange dårlige/gjerrige foreldre der ute da, som kjøper de billigere merkene. Hvordan klarer de som er aleneforeldre seg? 

Eller de som ikke har inntekt? 

 

 



Anonymous poster hash: 38e58...e43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det så dyrt om man skal ha skikkelige merker? Og er man en dårlig mor om man kjøper billigere merker som er grei nok? Jeg diskuterte dette med en annen mor og hun fikk meg i alle fall til å føle meg som en dårlig mor. Hun kjøpte kun Reimadresser til barna og Viking goretex sko, for det var det eneste som dugde, det andre ble vått  med en gang, stakkars barna.... 

Jeg har rett og slett ikke råd til så dyre produkter. Og sko bør man i følge eksperter ikke kjøpe brukt heller. Jeg har ikke råd til mer enn maks 400 per skopar og maks 600 for en dress. I tillegg må jeg kjøpe ull til å ha under. Fleece er vel fleece, der er vel stort sett kvaliteten den samme uansett? jeg kjøper ikke dyreste ulla/superundertøyet, jeg har rett og slett ikke råd.

 

Og jeg og mannen min jobber, vi har mat på bordet. Men merkeklær har vi rett og slett ikke råd til. Og hvorfor selger de så mange ulike merker, om det bare er et par som duger? Det er vel mange dårlige/gjerrige foreldre der ute da, som kjøper de billigere merkene. Hvordan klarer de som er aleneforeldre seg? 

Eller de som ikke har inntekt? 

 

 

Anonymous poster hash: 38e58...e43

Reima og Viking er god kvalitet, men selvsagt er det ikke det eneste som duger. Synes ikke du skal føle deg beskjemmet av å kjøpe billigere merker.

Husker jeg selv ofte kjøpte Reimadresser til neste vinter på salg på slutten av sesongen. De var virkelig myke og behagelige og god kvalitet, men ganske vanvittig å bruke 1600-1700 på en dress, i hvertfall om man ikke har VELDIG god råd og kanskje bare har ett barn som skal bruke dressen. Har selv flere ganger lagt i litt ekstra penger på ytterplagg og fottøy fordi jeg visste lillebror skulle arve.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt fire tette unger hadde nok yttertøy til den elste blitt prioritert mer, men med bare to var det ikke så mange arvinger å ta hensyn til. Mine er vokst opp med parkdresser fra Europris og Cubus stakkar, ulltøy fra Sparkjøp hadde de også. De var gode og varme, blide og fornøyde og jeg så ikke noe til at de koste seg mindre ute enn Reima-ungene. :)

 

Det har blitt et merkehysteri av en annen verden spør du meg. Jeg innrømmer at jeg selv gjerne legger i litt ekstra for å få et merke jeg vet har god passform og andre kvaliteter når jeg kjøper treningstøy til meg selv, men jeg vokser ikke ut av det på en liten sesong slik en barnehageunge gjør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan jeg og andre barn overlevde da jeg var ung (og jeg er ikke så gammel, det var nok litt hysteri da også, men det begynte ikke før vi ble ungdommer, ihvertfall ikke der jeg bodde). Men det kan jo hende det er derfor jeg er som jeg er, kanskje jeg skal begynne å klandre foreldrene mine fordi de ikke var rike og hadde råd til å kjøpe "sosseplagg". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tror dette kommer an på barna, mer enn foreldrene.

 

Min venn kjøpte dresser fra Europris, men de tålte det, mine holdt ikke Reima til så vi måtte kjøpe fra en svensk butikk/merke: polarn og pyrit, bare en lue koster nesten 500 kr.

 

Jeg måtte også bestille sko fra samer, i skinn med tettegras, dette fordi ingenting holdt kulden borte/ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også bestille sko fra samer, i skinn med tettegras, dette fordi ingenting holdt kulden borte/ute.

Skaller har jeg også kjøpt meg - til bruk når vi kjører snøscooter til og fra hytta. :) Fantastisk lette og gode og varme! Selv om jeg ikke har tettegras i mine, men ull-innersko. Fotsporene mine etter skallene ser ut som Bigfoots fotspor.  :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Og er man en dårlig mor om man kjøper billigere merker som er greie nok?

Nei. 

 

Det er slett ikke alltid at de dyreste merkene vinner tester.  Dessuten er det forskjell på hva som er best for en liten tass som sitter mye, og hva som passer for en aktiv femåring. 

 

Barnehagebarn bør ha noe som er vanntett i regn og sørpe, og noe som holder dem varme når det er ordentlig kaldt.  Noen steder i landet er det slapseføre mesteparten av vinteren, andre steder er det normalt med sprengkulde.  Velg ut fra det.   

 

Når det gjelder sko, så er alle med en eller annen "-tex"-membran vanntette.  Viking gore-tex har ikke noe monopol på det.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenbekymra

Dressene fra Europris er faktisk helt ok. Det viktigste er at det er plass til ull eller flere under. Er det vått og dressen ikke er vanntett, går det utmerket godt an å dra ei regbukse over. Jeg har jobbet mange år i barnehage og jobber der fortsatt. Dyre dresser KAN være mer vanntette, men når de har blitt vasket noen ganger, så super de vann som en svamp de også.

Husker vi hadde en gutt i barnehagen som var svært velutstyrt. Han hadde alt et barnehagebarn hadde bruk for, og jeg trodde han hadde ganske dyre klær, helt til jeg så disse klærne på Europris. Snakk om å ta feil!

Kjøp det du har råd til du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...