Gå til innhold

Barn med ekstrem tvang


Madelenemie

Anbefalte innlegg

De ringte og vil ha møte raskt, vårt barn har ekstrem tvang, ocd og dette er livsvarig.

Vi fikk ingen hjelp til vår datter på statens senter for barne og ungdomspsykiatri, nå på et autismesenter forbereder de oss på at vårt barn alltid vil trenge hjelp:-( derfor er vi innkalt.

De sa dette kan bli noe bedre, men er noe 1 av 200 lider av:-(

De sa hun aldri vil fungere uten hjelp i hverdagen"............

Man kan spørre hvor har vi foreldre vært? Men jeg spør, hvor var spesialisthelsetjenesten?

Som som utredet henne og sa hun er såååååå søt, så søt at det sikkert vil gå bra:-(

Jeg spurte, hva har vi, skole og andre involverte gjort galt? De svarte , "ingenting".

Jeg er IKKE sikker:-(

Jeg syns i vertfall som barneskolelærer sa, at, " jenta har jo tydelige problemer " stemmer, men i , en til en relasjoner bare smiler hun, og alle, alle sier, "oi så søt, å så fine smilehull" de smilehullenen har båret henne gjennom barneskolen, nå har hun telletvang på alt:-( alt må gå opp i tallet 4.

Og hun har HFA:-(

Og jeg er lei meg.:-( bare Gud vet hvilket helvete jeg lever i ofte.

Jeg trodde autisme var nok, men nå ocd... I tillegg:-( :-(

Jeg er sønderknust!!!!

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre, Madelenemie :(

Ønsker deg lykke til med å akseptere og takle situasjonen...

Har ingen erfaring med tilsvarende, så har ikke noen vettuge råd, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre, Madelenemie :(

Ønsker deg lykke til med å akseptere og takle situasjonen...

Har ingen erfaring med tilsvarende, så har ikke noen vettuge råd, dessverre.

Hei!

Takk for svar.

Jeg er ensom, derfor er jeg syk.

Jeg takler dårlig å få beskjed om at mitt barn....som vi har jobbet så hardt med!!

Har mer enn autisme:-( før trodde jeg mennesker jeg møtte som var snille var mine venner nå har jeg forstått at sånn er det ikke.

Jeg hadde fått mindre sjokk om de sa pga av autisme vil ditt barn alltid trenge hjelp, men Neida de sa pga av ocd!!!!!!!!!!!!!!! Hva er ocd??????????? Hva medfører det???? Jeg er livredd for denne ocd.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar.

Jeg er ensom, derfor er jeg syk.

Jeg takler dårlig å få beskjed om at mitt barn....som vi har jobbet så hardt med!!

Har mer enn autisme:-( før trodde jeg mennesker jeg møtte som var snille var mine venner nå har jeg forstått at sånn er det ikke.

Jeg hadde fått mindre sjokk om de sa pga av autisme vil ditt barn alltid trenge hjelp, men Neida de sa pga av ocd!!!!!!!!!!!!!!! Hva er ocd??????????? Hva medfører det???? Jeg er livredd for denne ocd.

 

Det finnes da behandling for ocd.

 

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=132391&a=2

Anonymous poster hash: 0ef0b...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det hørtes ut som en tung beskjed. For din del blir det nok bedre når du blir vant til tanken. Min lille erfaring med OCD hos en nær slektning er at det ikke er så veldig alvorlig, men det spørs vel hvor ille det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da behandling for ocd. http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=132391&a=2 Anonymous poster hash: 0ef0b...1d7

Hei!

Jeg leste ikke artikkelen, men det må være en annen type, tvang?? For barnet vårt har ikke depresjon

Alt må gå opp i tallet 4,for meg må det gå opp i 2, men det er ikke noe jeg lider under/ tenker på, det er bare at jeg liker symmetri.

Det er inni meg og inni mitt barn så jeg har ikke sett dette som et problem.

Men i følge autismesenteret er det så omfattende, tvangen, at de ikke vet hvor starte?

Derfor ble vi innkalt til hastemøte. De trenger hjelp av psykiater sa de.

Jeg er IKKE positiv til medisinering av barn, hvis de har det i tankene, men jeg skal høre på hva de sier.

Noe jeg er glad for er jo at de tok kontakt, men de var tydelig bekymret, heldigvis kommer barnehabiliteringen hjem hit ca en gang pr uke, da er ikke jeg her, men de har samtaler,( de sa greit at jeg ikke er her) og da ordner barna med bevertning, samt at de har sagt det er hyggelig å komme hit, da det er ro og orden.

Så jeg er åpen og vi har et godt samarbeide, de sier jo at jeg er en flink mor, og sier jeg følger opp bra. Jeg gjør absolutt alt jeg får beskjed om, fordi jeg ser det er klokt, det er bare at jeg hadde ikke kunnskapen før de sa det om enkelte ting. Det de er glad for hos oss er at alle barna har gode PC' er og at tv og musikk ikke står på og skaper uro, men jeg ble innkalt før sommeren til legen ang søvnhygiene, noe jeg har blitt bedre på, men vi må jo sitte med PC' er til vi legger oss, det er jo vårt kommunikasjonsniddel, noe legen ikke helt forstår seg på. Men vi slår av PC' er om natten slik legen sa. Det googlet jeg og fant god dokumentasjon på, noe jeg syns er logisk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en tung beskjed. For din del blir det nok bedre når du blir vant til tanken. Min lille erfaring med OCD hos en nær slektning er at det ikke er så veldig alvorlig, men det spørs vel hvor ille det er.

Hei!

Det hørtes veldig alvorlig ut på Mail og telefon,

Men kan hende de blander med autisme?

Men det er uro nok for meg...ocd er jeg helt ukjent for meg:-(

Og jeg visste ikke 1 av 200 har det, der er jo relativt lite. Når snakk om tvang.

Jeg har det jo sånn at ting må gå opp i 2, men det har jeg ikke tenkt på utgjør noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det hørtes veldig alvorlig ut på Mail og telefon,

Men kan hende de blander med autisme?

Men det er uro nok for meg...ocd er jeg helt ukjent for meg:-(

Og jeg visste ikke 1 av 200 har det, der er jo relativt lite. Når snakk om tvang.

Jeg har det jo sånn at ting må gå opp i 2, men det har jeg ikke tenkt på utgjør noe problem?

 

Autisme og OCD er henger ofte sammen.

 

http://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007%2F978-1-4614-4788-7_32

Anonymous poster hash: 0ef0b...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte og vil ha møte raskt, vårt barn har ekstrem tvang, ocd og dette er livsvarig.

Vi fikk ingen hjelp til vår datter på statens senter for barne og ungdomspsykiatri, nå på et autismesenter forbereder de oss på at vårt barn alltid vil trenge hjelp:-( derfor er vi innkalt.

De sa dette kan bli noe bedre, men er noe 1 av 200 lider av:-(

De sa hun aldri vil fungere uten hjelp i hverdagen"............

Man kan spørre hvor har vi foreldre vært? Men jeg spør, hvor var spesialisthelsetjenesten?

Som som utredet henne og sa hun er såååååå søt, så søt at det sikkert vil gå bra:-(

Jeg spurte, hva har vi, skole og andre involverte gjort galt? De svarte , "ingenting".

Jeg er IKKE sikker:-(

Jeg syns i vertfall som barneskolelærer sa, at, " jenta har jo tydelige problemer " stemmer, men i , en til en relasjoner bare smiler hun, og alle, alle sier, "oi så søt, å så fine smilehull" de smilehullenen har båret henne gjennom barneskolen, nå har hun telletvang på alt:-( alt må gå opp i tallet 4.

Og hun har HFA:-(

Og jeg er lei meg.:-( bare Gud vet hvilket helvete jeg lever i ofte.

Jeg trodde autisme var nok, men nå ocd... I tillegg:-( :-(

Jeg er sønderknust!!!!

Jeg synes ikke du skal vektlegge deres oppfatning om at hun "alltid vil trenge hjelp". Hun har en haug med egenskaper som vil kunne hjelpe henne også som voksen til å få et godt liv. Det er synd at hennes tvang ikke har blitt sett tidligere, men jeg er uenig i den typen dystre prognoser som de har forespeilet deg i dag.

 

Husk på hvor mange områder jenta di mestrer mye bedre enn hva som ville vært forventet om man kun så på utfallet av diagnostiske tester. Testene er mye bedre egnet til å avdekke hennes vansker enn alle hennes ressurser.

 

Jeg nekter plent å bli pessimistisk på hennes vegne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det hørtes veldig alvorlig ut på Mail og telefon,

Men kan hende de blander med autisme?

Men det er uro nok for meg...ocd er jeg helt ukjent for meg:-(

Og jeg visste ikke 1 av 200 har det, der er jo relativt lite. Når snakk om tvang.

Jeg har det jo sånn at ting må gå opp i 2, men det har jeg ikke tenkt på utgjør noe problem?

Min sønn med autisme har slitt hele livet med ocd i tilegg, tror det er ganske vanlig sammen med autisme. Han fikk og tar medisiner for det men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal vektlegge deres oppfatning om at hun "alltid vil trenge hjelp". Hun har en haug med egenskaper som vil kunne hjelpe henne også som voksen til å få et godt liv. Det er synd at hennes tvang ikke har blitt sett tidligere, men jeg er uenig i den typen dystre prognoser som de har forespeilet deg i dag.

 

Husk på hvor mange områder jenta di mestrer mye bedre enn hva som ville vært forventet om man kun så på utfallet av diagnostiske tester. Testene er mye bedre egnet til å avdekke hennes vansker enn alle hennes ressurser.

 

Jeg nekter plent å bli pessimistisk på hennes vegne ;-)

Det var et klokt og trøstende og sympatisk svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal vektlegge deres oppfatning om at hun "alltid vil trenge hjelp". Hun har en haug med egenskaper som vil kunne hjelpe henne også som voksen til å få et godt liv. Det er synd at hennes tvang ikke har blitt sett tidligere, men jeg er uenig i den typen dystre prognoser som de har forespeilet deg i dag.

 

Husk på hvor mange områder jenta di mestrer mye bedre enn hva som ville vært forventet om man kun så på utfallet av diagnostiske tester. Testene er mye bedre egnet til å avdekke hennes vansker enn alle hennes ressurser.

 

Jeg nekter plent å bli pessimistisk på hennes vegne ;-)

Hei!

 

Ok.

 

Jeg ble forferdet av telefonen:-(

Ble sittende "paralysert" i stolen, med redsel opp på min egen bunnløse sorg:-(

Eneste friminuttene jeg har er når jeg setter meg på huk og mater fuglene (de sier hjæ hjæ sjhæ), eller grer hunden, eller klipper pus.

Selv starte på pepperkakehjertene og alt det som pleier gå greit, selv det kommer jeg ikke i gang med:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn med autisme har slitt hele livet med ocd i tilegg, tror det er ganske vanlig sammen med autisme. Han fikk og tar medisiner for det men det hjelper ikke.

Hei!

 

Jeg har lest at både i Frankrike og Danmark er man tilbakeholdne for medisinering uansett, ved autisme, da det oftere er ikke mulig å medisinere. Det blir litt som å gi briller til en blind, det er ok for svaksynte, men ikke for de blinde, som har er fysisk sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg har lest at både i Frankrike og Danmark er man tilbakeholdne for medisinering uansett, ved autisme, da det oftere er ikke mulig å medisinere. Det blir litt som å gi briller til en blind, det er ok for svaksynte, men ikke for de blinde, som har er fysisk sykdom.

Det forklarer jo hvorfor de ikke fungerer, har sagt han kan bare kutte dem ut. Legen har jo null kontroll med det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer jo hvorfor de ikke fungerer, har sagt han kan bare kutte dem ut. Legen har jo null kontroll med det uansett.

Hei!

 

Jeg skal prøve  sende deg link til artikler, men jeg er svært sorgfull om dagene da jeg har mistet min mor,

hun som lærte meg ordene, språket, følelsene og om meg selv.

 

Jeg fant en del om praksis i Frankrike og Danmark, og der har man funnet at medisiner virker atypisk på autistiske barn, ingen grunn til å tro noe annet om oss voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal prøve  sende deg link til artikler, men jeg er svært sorgfull om dagene da jeg har mistet min mor,

hun som lærte meg ordene, språket, følelsene og om meg selv.

 

Jeg fant en del om praksis i Frankrike og Danmark, og der har man funnet at medisiner virker atypisk på autistiske barn, ingen grunn til å tro noe annet om oss voksne.

Å min medfølelse til deg og en god klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal prøve  sende deg link til artikler, men jeg er svært sorgfull om dagene da jeg har mistet min mor,

hun som lærte meg ordene, språket, følelsene og om meg selv.

 

Jeg fant en del om praksis i Frankrike og Danmark, og der har man funnet at medisiner virker atypisk på autistiske barn, ingen grunn til å tro noe annet om oss voksne.

 

Jeg vet ikke helt hva det betyr at du har mistet henne, men husk at du aldri kan miste de gode minnene du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva det betyr at du har mistet henne, men husk at du aldri kan miste de gode minnene du har.

Minnene hjelper meg ikke, dessverre.

 

Miste betyr... jeg vet ikke...., men i vertfall at jeg skal sitte to kvartaler bortenfor å gjøre alle beregninger, og kalkulasjoner av parkens område, areal og gjenstander.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...