Gå til innhold

Passe barn


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er våken fordi jeg er barnevakt igjen. Da jeg igjen hadde glemt legge puter på gulvet falt barnet i gulvet og våknet.

 

Jeg har derfor sittet i en stol i stuen til barnet snorksov. Jeg tilbød først varierende typer drikker i sengen, men barnet skrek bare "nehe nehe" (hørtes mer irritert ut enn lei seg ut akkurat da) (jeg tror det var frustrasjon over situasjonen), så sa jeg " Ok vil du sitte litt i stuen med meg?", da svarte barnet, "ja" og strakk armene opp til meg. 

 

Etter en stund snorksov barnet tungt og jeg bar det inn i sengen min, men så selvsagt våknet litt, men da la jeg meg ned, la barnet på armen min, nynnet og strøk det i håret og ikke så alt for lenge etterpå, buldret det igjen, utrolig at et slikt lite menneske som rekker meg til lårene kan lage så mye og høy lyd.

 

Det nytter ikke å sove for meg nå dessverre, med denne ekstreme snorkingen.

 

Men jeg ble noen øyeblikk litt bekymret for er nyoperert og jeg ble redd for at hadde fått mer enn vanlig vondt, men nå er det ok med barnet.

 

Det er forunderlig at jeg tåler så mye bedre barnegråt enn før, det har hjulpet med den desensitiviseringen til ørelegen, og akkurat det hadde jeg ikke noen tro på. Jeg blir like sliten av støy tror jeg, men jeg tåler en god del mer av lyder jeg ikke tålte før...tror jeg, ellers så hadde dette barnet en frekvens på gråten som jeg tålte bedre. Jeg var i vertfall påfallende rolig der jeg satt og sa "så så så" eller " lille min knert", jeg kaller han knerten for han minner meg om knerten, han går etter meg og alltid når han ser meg sier han " øi øi" som betyr løft meg opp. Da løfter jeg han opp, og kysser han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde løftet barnet til den andre sengen da :P Men men sånn kan det gå =)

Det fins ingen annen seng på mitt rom enn min seng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men barn er fine:-)

 

Mye hyggeligere enn voksne.

 

Jeg bygget en togbane til han i går, og satte nye batterier i togene, og da var han opptatt med sitt lenge, men leken bestod ikke bare i å kjøre toget, neida:-) han har lagt tog og togskinner over alt:-) Men han var glad.

Det er mye komisk med små barn, de gjør mye rart.

 

Feks mens jeg bygget prøvde han ødelegge, jeg måtte til slutt være bestemt, si nei nei sitt der, da så han forundret på meg, jeg bad han også kutte ut, og han godtok det, begynner skjønne mer av språket, da jeg var  ferdig å bygge, tunneler, overganger, broer, bakker over fjell osv.. fikk han holde på, han kjørte en stund med toget, men så oppdaget jeg at han hadde plukket fra hverandre hele togbanen og puttet tog i blomsterpotter og rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om kreativ lek. Mye morsommere å demontere alt du har bygd enn å kjøre rundt og rundt med toget ;-)

Ok

 

Mine barn likte å sitte å se på toget gå rundt og rundt:-)

 

Dette barnet gjør mye rart, men han er utrolig søt, idag tidlig lagde jeg foccacia, det sa han var æsj, tror han fikk et saltkorn i munnen? Så lagde jeg pannekaker, dvs godt hjulpet av han, han krevde å røre, så stekte vi og han puttet nesten hele pannekaken i munnen og smilte til meg. Din gris sa jeg, sånn spiser man ikke, jeg fjernet alt og viste han hvordan han skulle spise med kniv og gaffel, han klarte det noenlunde, tydeligvis spiser han med hendene hjemme. Jeg sa også nei hver gang han prøvde å putte en bit i munnen før han hadde svelget den første, etter hvert sa han selv nei hver gang og pekte på munnen sin, da lo jeg, veldig og klemte han hardt.

 

Når han blir litt større skal jeg gi han terningkast, slik at han blir oppmuntret til å sitte rett og spise pent, man trenger ikke henge som en apekatt selv om man er akkurat to år. Jeg misliker gris ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som han har det fint hos deg :-)

:-)

 

Nå sover han ved siden av meg her ;)

 

Raring... mine barn er også glad i han:-) så vi er mange til å passe heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

 

Nå sover han ved siden av meg her ;)

 

Raring... mine barn er også glad i han:-) så vi er mange til å passe heldigvis.

Jeg tror han har godt av å være hos dere - men jeg tror jammen du har godt av å være sammen med ham også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

 

Nå sover han ved siden av meg her ;)

 

Raring... mine barn er også glad i han:-) så vi er mange til å passe heldigvis.

Herlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han har godt av å være hos dere - men jeg tror jammen du har godt av å være sammen med ham også ;-)

:)

 

Morsomt du skriver det.

 

For dette rare lille menneske gjør meg utrolig glad.

 

I natt snurret føttene hans rundt under dynen min, jeg smilte, de kilte meg øverst på låret...så han er ikke akkurat stor.

 

Plutselig fikk jeg en arm rundt halsen, han gjorde slike ting i søvne:-) Mange rare lyder kom også, jeg ville vekke han, men jeg vekker jo ikke mennesker om natten lenger:-)

 

Ja han gjør meg godt ;) Og jeg har jammen meg godt av å være med han, det er helt sant!

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :-)

Han er så søt.

 

Og gjør så mye forunderlig.

 

Det syns vi alle, har sine helt egne ord, og det har jo jeg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er så søt.

 

Og gjør så mye forunderlig.

 

Det syns vi alle, har sine helt egne ord, og det har jo jeg også:-)

De er gode i den alderen der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er gode i den alderen der ;-)

Ja:-)

 

Nå sitter han i min gamle antikke stol:-) og nekter å ta på bleie.

 

Huff!

 

Jeg har sagt til han at "du våger ikke tisse i stolen", han svarte "nei".

 

Han sitter med morgenkåpe og den lille tissen hans henger ut, fordi han sitter og skrever,

 

vel dette er ok, bare han ikke tisser, 

 

Jeg skal prøve overtale han til den bleien nå! Jeg tror ikke han har kontroll enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja:-)

 

Nå sitter han i min gamle antikke stol:-) og nekter å ta på bleie.

 

Huff!

 

Jeg har sagt til han at "du våger ikke tisse i stolen", han svarte "nei".

 

Han sitter med morgenkåpe og den lille tissen hans henger ut, fordi han sitter og skrever,

 

vel dette er ok, bare han ikke tisser, 

 

Jeg skal prøve overtale han til den bleien nå! Jeg tror ikke han har kontroll enda.

Best å ta på bleie da ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig tråd Madelenemie! :) Gjetter dere alle koser dere like mye!

PS: Jeg blir ikke overrasket om det du sier om å foretrekke å kikke på toget framfor å bygge, rive, løpe etc har med as å gjøre. Min jr satt ikke mye å så på han heller for å si det sånn :D

 

Ha en fin helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja:-)

 

Nå sitter han i min gamle antikke stol:-) og nekter å ta på bleie.

 

Huff!

 

Jeg har sagt til han at "du våger ikke tisse i stolen", han svarte "nei".

 

Han sitter med morgenkåpe og den lille tissen hans henger ut, fordi han sitter og skrever,

 

vel dette er ok, bare han ikke tisser, 

 

Jeg skal prøve overtale han til den bleien nå! Jeg tror ikke han har kontroll enda.

Siden du klarte å overtale ham til å spise opp det han hadde i munnen før han tok neste bit, så må du da klare å overtale ham til å ta på bleie også. Tror jeg hadde prioritert det, blir så mye søl ellers;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig tråd Madelenemie! :) Gjetter dere alle koser dere like mye!

PS: Jeg blir ikke overrasket om det du sier om å foretrekke å kikke på toget framfor å bygge, rive, løpe etc har med as å gjøre. Min jr satt ikke mye å så på han heller for å si det sånn :D

 

Ha en fin helg videre!

:D

 

Skal ha en fin kveld videre.

 

Min bror sa i telefon at "har uhyret sovet så sovner han ikke syv" nja, det er ok,

 

jeg liker om han legger seg med meg, han er tross alt ivrig på å være med på alt, jeg lærte forrige helg hans bror GTA, han fikk det fint til, knerten er for liten, men han er veldig bestemt,

 

Jeg liker måten disse små er på, bestemte, egenrådige, ærlige, reale, direkte, tydelige osv...

Det blir ikke noe tull med dem.

 

Jeg må overtale han på den bleien nå, han har tisset på kjøkkengulvet og han sa tiss da jeg kom inn, jeg spurte hva det våte var og han svarte tiss. Han satt med hånden og gned det rundt, nå har jeg vasket opp, 

 

Tiss er jeg ganske avslappet med, men greit å få det opp.

Han er et merkelig vesen, men jeg er for glad i han.'

 

Nå skal jeg tvinge på han bleie...håper det går også se film.

 

ha en god kveld du også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du klarte å overtale ham til å spise opp det han hadde i munnen før han tok neste bit, så må du da klare å overtale ham til å ta på bleie også. Tror jeg hadde prioritert det, blir så mye søl ellers;-)

Ok skal prøve være like bestemt nå,

 

Han har liksom tatt kontrollen nå, her i kveld, og man får et mykt hjerte av sånne små mennesker, man hører hva de sier og man prøver jo å innrette seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...