Gå til innhold

Kristne


skrevet

Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke bruke tid på pseudo-videnskap hvor "videnskapsfolkene" har konklusjonen klar på forhånd. Du derimot bør lese deg opp på de 99,9% som forlengst har motbevist tulleteoriene du tror på.

 

54200940.jpg

 

Du framsetter personangrep, ikke angrep på argumenter. Jeg leser fakisk også det som ateister skriver, som jeg nettopp har nevnt for deg i bokanbefalingen, selv om du kanskje tror du på det. Her insinuerer du med bildet at jeg er irrasjonell fordi jeg er uenig med deg, men viser ikke en gang til noen konkret detalj du påstår jeg tar feil på og begrunner feiltagelsen!

 

Har du i det hele tatt noen gang sjekket noen kritiske spørsmål til evolusjonsteorien, i hvert fall noe av det mest grunnleggende? Her bekrefter du indirekte at du ikke vil undersøke hva disse forfatterne har skrevet, bare fordi de er kristne. Hva er forskjellen på dette og en forutinntatt oppfatning, en fordom? Tåler du ikke at livssynet ditt blir satt på prøve og vil heller forsvare det med latterliggjøring andre framfor å undersøke selv?

 

Er du mer opptatt av å beholde eget standpunkt enn å sjekke om standpunktene dine holder vann? Det er veldig påfallene at du ikke framsetter motsvar til det jeg har skrevet om utsuppeteorien. Den må nemlig holde, hvis evolusjonsteorien skal holde ellers må ET forkastes. Kom med motsvar, så kan vi se hva standpunktene dine er verdt!

Endret av ecbole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 244
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caylee

    51

  • Madelenemie

    39

  • skrevet

    35

  • Maglor

    29

Mest aktive i denne tråden

Bring the ridicolous, I bring the ridicule. Håpen du gjør det samme for meg hvis jeg publiserer et verk på tusen sider som hevder at månen er en diger rund gaudaost. 

;)

 

Ja noen ganger er latter ikke til å komme forbi.

 

Latter er ofte bedre enn tristhet, jeg blir trist og tenker, "kjære Gud hvordan skal disse barna vokse opp?".

 

Jeg tenker da på barna til de som tror på nøkken, men selv bruker avansert teknologi. Da er det ikke mye å innvende. sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du framsetter personangrep, ikke angrep på argumenter. Jeg leser fakisk også det som ateister skriver, som jeg nettopp har nevnt for deg i bokanbefalingen, selv om du kanskje tror du på det. Her insinuerer du med bildet at jeg er irrasjonell fordi jeg er uenig med deg, men viser ikke en gang til noen konkret detalj du påstår jeg tar feil på og begrunner feiltagelsen!

 

Har du i det hele tatt noen gang sjekket noen kritiske spørsmål til evolusjonsteorien, i hvert fall noe av det mest grunnleggende? Her bekrefter du indirekte at du ikke vil undersøke hva disse forfatterne har skrevet, bare fordi de er kristne. Hva er forskjellen på dette og en forutinntatt oppfatning, en fordom? Tåler du ikke at livssynet ditt blir satt på prøve og vil heller forsvare det med latterliggjøring andre framfor å undersøke selv?

 

Er du mer opptatt av å beholde eget standpunkt enn å sjekke om standpunktene dine holder vann? Det er veldig påfallene at du ikke framsetter motsvar til det jeg har skrevet om utsuppeteorien. Den må nemlig holde, hvis evolusjonsteorien skal holde ellers må ET forkastes. Kom med motsvar, så kan vi se hva standpunktene dine er verdt!

Det er ikke personangrep

 

Du er i IS -universet, og vet du...vi andre kan bare målløse se at sånn er det:-( for deg og de innvidde.

 

Det gjør meg trist!

 

Jeg kan aldri motbevise de religiøse tankene du har som enten smith eller gosha eller mohammed eller Gud vet hvem fikk de på! Jeg kan ikke motbevise fordi over dem vil alltid for deg finnes en religiøs oppskrift som betyr mer:-(

 

Men vitenskap er det ikkel, det fins ikke belegg vitenskapelig for så merkerdige drømmer,

 

De er drømmene og tankene til en del psykopatiske sektledere, ikke noe annet.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

 

Ja noen ganger er latter ikke til å komme forbi.

 

Latter er ofte bedre enn tristhet, jeg blir trist og tenker, "kjære Gud hvordan skal disse barna vokse opp?".

 

Jeg tenker da på barna til de som tror på nøkken, men selv bruker avansert teknologi. Da er det ikke mye å innvende. sukk.

 

Jeg ble stoppet av en fyr som ville omvende meg til mormonismen (moron-isme?) på Kal Johan nylig.

 

Han ble litt stille da jeg spurte han om han gikk med velsignet skuddsikkert undertøy og om jeg får min egen planet å herske over etter døden. (To faktiske og sentrale ting man tror på i den religionen som ble oppfunnet av en svindler og fengselsfugl. Og gud er en fysisk person som bor på planeten Kobol HAHAHAHA! )

 

Nesten så man vil gråte i stedet for å le når man innser at Mitt Romney som er moron lett kunne ha blitt president i USA ved det siste valget.

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her insinuerer du med bildet at jeg er irrasjonell fordi jeg er uenig med deg, men viser ikke en gang til noen konkret detalj du påstår jeg tar feil på og begrunner feiltagelsen!

 

Du er ikke bare uenig med meg og de andre som deltar i denne tråden, du er faktisk uenig med 99,9% av vitenskapen. Men jeg forstår veldig godt hvorfor du "velger" å tro på dette: Hvis Bibelen ikke stemmer på dette punktet, er det liten grunn til å tro på resten. Men fortsett gjerne med å ha hodet i sanden hvis det hever livskvaliteten din.

 

Har du i det hele tatt noen gang sjekket noen kritiske spørsmål til evolusjonsteorien, i hvert fall noe av det mest grunnleggende? Her bekrefter du indirekte at du ikke vil undersøke hva disse forfatterne har skrevet, bare fordi de er kristne. Hva er forskjellen på dette og en forutinntatt oppfatning, en fordom? 

 

 

Dine forestillinger om at Adam og Eva levde for 6000 år siden FØR dinosaurene, og at fossiler, kull, olje og gass ble skapt SENERE etter syndefloden er forlengst motbevist og ikke verdt å bruke mer tid på. Jeg håper virkelig du ikke har barn som du har hjernevasket med vrangforestillingene dine.

 

97e5625cd98a45c727dea88a6b46c140b3c97d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble stoppet av en fyr som ville omvende meg til mormonismen (moron-isme?) på Kal Johan nylig.

 

Han ble litt stille da jeg spurte han om han gikk med velsignet skuddsikkert undertøy og om jeg får min egen planet å herske over etter døden. (To faktiske og sentrale ting man tror på i den religionen som ble oppfunnet av en svindler og fengselsfugl. Og gud er en fysisk person som bor på planeten Kobol HAHAHAHA! )

 

Nesten så man vil gråte i stedet for å le når man innser at Mitt Romney som er moron lett kunne ha blitt president i USA nylig.

Ja.

 

det er mange sånne sekt-religiøse-svindlere,

 

innenfor mange religioner.

 

Felles har de at de har innvendinger mot naturvitenskap.

 

da burde man begynne lukte ugler i mosen.

 

Godt du ler :lol:

 

Jeg blir fortvilt kanskje fordi jeg er religiøs selv...?, men en religiøs som forholder meg til realitet i hverdagen.

 

All annen religiøsitet krever jeg ikke skal passe inn i mitt yrke innenfor naturvitenskap Puh!

 

Jeg ser de ekstreme religiøse i min hverdag, glimtvis og inni mellom, de gjør dessverre stor skade:-(

 

Skade for fellesskapet,

 

skade for fred,

 

skade for brobygging,

 

skade på fornuft,

 

Det er bare så leit!

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje og gass trenger ikke millionvis av år under høyt trykk for å dannes. I USA finnes fabrikker som lager olje av avfall.

 

Flat Jord? Trodde du virkelig at folk i kirken tidligere trodde på den forestillingen?

 

Nei, kirken trodde ikke på den forstillingen, selv om de trodde på mye annen tullball. Kirken mener heller ikke lenger at Adam og Eva levde for 6000 år siden, før dinosaurene (det er det kun dere spinngærne kristne evangelikere som mener). De mener heller ikke lenger at jorden er universets sentrum. Det er det fine med vitenskapen, man lærer stadig nye ting, og gamle dogmer må gravlegges.

 

54b5e4db7f3296157e04732fe21652d45b7950b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mer opptatt av å beholde eget standpunkt enn å sjekke om standpunktene dine holder vann? Det er veldig påfallene at du ikke framsetter motsvar til det jeg har skrevet om utsuppeteorien. Den må nemlig holde, hvis evolusjonsteorien skal holde ellers må ET forkastes. Kom med motsvar, så kan vi se hva standpunktene dine er verdt!

 

Du blander evolusjonsteori og livets opphav. At det enda er forskjellige teorier om hvordan livet oppsto betyr hverken at evolusjonsteorien er feil, eller noe bevis på kreasjonisme,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top Ten Signs You're a Fundamentalist Christian

 

 
10 - You vigorously deny the existence of thousands of gods claimed by other religions, but feel outraged when someone denies the existence of yours.
 
9 - You feel insulted and "dehumanized" when scientists say that people evolved from other life forms, but you have no problem with the Biblical claim that we were created from dirt.
 
- You laugh at polytheists, but you have no problem believing in a Triune God.
 
7 - Your face turns purple when you hear of the "atrocities" attributed to Allah, but you don't even flinch when hearing about how God/Jehovah slaughtered all the babies of Egypt in "Exodus" and ordered the elimination of entire ethnic groups in "Joshua" including women, children, and trees!
 
6 - You laugh at Hindu beliefs that deify humans, and Greek claims about gods sleeping with women, but you have no problem believing that the Holy Spirit impregnated Mary, who then gave birth to a man-god who got killed, came back to life and then ascended into the sky.
 
5 - You are willing to spend your life looking for little loopholes in the scientifically established age of Earth (few billion years), but you find nothing wrong with believing dates recorded by Bronze Age tribesmen sitting in their tents and guessing that Earth is a few generations old.
 
4 - You believe that the entire population of this planet with the exception of those who share your beliefs -- though excluding those in all rival sects - will spend Eternity in an infinite Hell of Suffering.  And yet consider your religion the most "tolerant" and "loving."

 
3 - While modern science, history, geology, biology, and physics have failed to convince you otherwise, some idiot rolling around on the floor speaking in "tongues" may be all the evidence you need to "prove" Christianity.
 
2 - You define 0.01% as a "high success rate" when it comes to answered prayers.  You consider that to be evidence that prayer works.  And you think that the remaining 99.99% FAILURE was simply the will of God.
 
1 - You actually know a lot less than many atheists and agnostics do about the Bible, Christianity, and church history - but still call yourself a Christian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden huleboere ikke red på neshornøgler MÅ religion forkastes. spointing_you_100-100.gif?w=71&h=59

 

346d949fd1def34d987e6bdbc0324422.jpg

 

Jøss! Noen sjanse for å få dette motivet på julekort? Skulle gjerne fått sendt det fort som f... også, slik at det kommer frem til julaften. :D

Anonymous poster hash: 73650...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flat Jord? Trodde du virkelig at folk i kirken tidligere trodde på den forestillingen?

Det er riktig som du sier. De trodde nok ikke det.

Det var antikkens grekere som oppdaget at det var rund. De kristne i middelalderen var stort sett enige med "grekerne" (som da altså kommer før Jesus, i tid). En annen sak er heliosentrismen. At Jorden var i sentrum var et dogme i den katolske kirke gjennom middelalderen. Den som avdekket denne misforståelsen var Kopernikus. Det var faktisk en venn av Kopernikus som oppfordret han til å publisere teoriene - en erkebiskop.

Men ponget er at det ikke står noen steder i Bibelen om disse to tingene. Det måtte vitenskap til for å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem trenger jesus når man har Stephen?

 

stephen-hawkings-quotes-4.jpg

 

stephen-hawkings-quotes-8.jpg

 

stephen-hawkings-quotes-2.jpg

Hvorfor er ateister så opptatt av hva andre tror og religioner? Det virker som det eneste ateister tenker på er å motbevise det de selv ikke tror på. Som om de er så redde for å ta feil, at de kjemper med nebb og klør. Om de virkelig hadde trodd de har rett, hadde de ikke snakket så mye om gud og religioner. Da hadde de rett og slett ikke brydd seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flommen sopte vekk onde mennesker, dyr og fauna.

Bare som en digresjon, så leste jeg noe om at Homo Sapiens Neanderthalensis kanskje var mer sosiale skapninger enn mennesket, som muligens drev etnisk rensning... det er jo faktisk mennesket som har ødelagt Kloden; ikke disse "onde menneskene" som du snakker om som jeg antar skal bety menneskets forfedre...

Så dette argumentet faller litt på sin egen urimelighet, for å si det sånn.  ^_^

 

Størst belastning på naturen, sier du? Vel det er kapitalismen det - og nå er det jo slik at det er i den kristne delen av verden den oppstod. Bare sånn for å nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ateister så opptatt av hva andre tror og religioner? Det virker som det eneste ateister tenker på er å motbevise det de selv ikke tror på. Som om de er så redde for å ta feil, at de kjemper med nebb og klør. Om de virkelig hadde trodd de har rett, hadde de ikke snakket så mye om gud og religioner. Da hadde de rett og slett ikke brydd seg.

 

Vi bryr oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ateister så opptatt av hva andre tror og religioner? Det virker som det eneste ateister tenker på er å motbevise det de selv ikke tror på. Som om de er så redde for å ta feil, at de kjemper med nebb og klør. Om de virkelig hadde trodd de har rett, hadde de ikke snakket så mye om gud og religioner. Da hadde de rett og slett ikke brydd seg.

 

Noen av oss er for opplysthet, er det bare en eneste leser som kan sette seg ned, faktisk tenke gjennom greia, og realisere 'oi, nå skjønner jeg at religion bare er bløff, menneskeskapt', så er alt verdt det :D En omvendt misjonering.

 

Forøvrig står det i ateistboken at vi får evig hvile etter kjødlig død på jord om vi klarer omvende 10 religiøse i løpet av vår tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...