Gå til innhold

Halvsyke skolebarn


Ulrikke

Anbefalte innlegg

Snuppelura har nettopp fylt 9 og går i 4.klasse. Lørdag vondt i halsen, i går begynte hun å være skikkelig potte forkjøla og temp på 37,7-38,0.... Samme i dag. Hun er hjemme i dag. Blid og fornøyd mesteparten av tiden, frisk nok til å være rastløs, men allikevel litt slappere enn vanlig tror jeg....

 

Dette er så veldig i grenseland at jeg følte for å spørre hva dere andre gjør når de går sånn? Vet flere sender dem avgårde, men som barnehageansatt har jeg veeeeldig høy terskel for å sende halvsyke barn på skolen fordi jeg vet hvordan det er å få "sånne" i barnehagen (men det er selvfølgelig forskjell på barnehage og skole også....)

 

Synes almenntilstanden er vanskelig å vurdere, er grenser for hvor krevende det er å lese Roald Dahl på senga eller spille Minecraft eller se på film ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel stort sett holdt dem hjemme når de er sånn. Noen ganger har de kviknet til i løpet av et par timer om morgenen og selv ønsket å gå på skolen og hvis de da v irker ok, har de gått.

Mine barn er veldig sjelden syke, så når de først er hanglete, har jeg tenkt atdet er best for dem å være hjemme. Mulig jeg hadde presset dem noe mer hvis jeg hadde brukt opp sykt-barn-dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn jeg også tenker.... Sykt barn-dagene har vi ikke brukt opp, selv ikke med vannkopper tidligere i høst, så hun er ikke mye syk....I dag var det arrangement på skolen hun ville være med på, og i tillegg skulle hun til ei venninne etter skolen og bake, og hun visste at det ikke ble noe av om hun ikke gikk på skolen - og hun valgte likevel å være hjemme.... (altså i den forstand at vi sa at hvis hun følte seg dårlig var det helt ok, men hun måtte huske at det ikke ble ditt eller datt etterpå...)

 

Andre ganger hun har vært sånn har det liksom gått over i løpet av den dagen hun er hjemme, men i dag er vi på stedet hvil, derfor måtte jeg lufte litt om jeg var "overforsiktig".... Man MÅ jo ikke spre snørra si rundt til folk nå før jul heller, men samtidig er spysyka som plutselig går på jobben min hakket verre.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstejenta mi var tufs i går. Måtte smile litt, siden jeg akkurat hadde skrevet om det her.

Hun hostet mye, var snørrete og slapp, men ikke feber. Jeg hadde fri i går, og holdt henne hjemme. Hun hadde absolutt godt av å ha en hviledag. Var bare inne, sov to ganger i løpet av formiddagen, og var bleik og slapp frem til ettermiddagen. Om kvelden tødde hun litt opp, men la seg forholdsvis tidlig. Våknet seinere av mareritt, så hun var nok ikke helt i tipptopp form. Men i dag var hun mye bedre, og gikk på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...