Gå til innhold

Hverdagslogistikk


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Nå er det tid for foreldremøter igjen, og for den ene klassen er det kort frist. Jeg har en avtale på et arrangement i kirka som jeg er påmeldt til denne dagen - og det er tilfeldigvis på minstejentas bursdag. Hun skal ikke ha noen feiring denne dagen.

 

Mannen min mener at jeg bør droppe arrangementet i kirka, og enten gå på foreldremøtet eller være hjemme hos minstejenta. Han kan gjerne gå på foreldremøtet, så vi får med oss informasjonen uansett. Minstejenta er stor nok (11 år) til å være alene hjemme med storesøstera mens foreldremøtet pågår, men hun liker jo helst at noen er hjemme.

 

Så - hvordan prioriterer en når skolen plutselig setter opp et møte når en av foreldrene allerede er opptatt? Jeg mener jo at når jenta har blitt feiret av både venner og familie andre dager, så er selve bursdagen en helt vanlig kveld. Mannen mener at en av oss bør holde meg hjemme mens den andre går på foreldremøte.

 

Dette er ingen big deal akkurat, men er nok litt typisk for oss - der mannen min ikke alltid ser hensikten med at jeg er med på diverse sosiale ting som ikke er tvingende nødvendig.

 

Jeg ser for meg at jeg kunne lage litt ekstra god kveldsmat (pizza eller lignende) til jentene, sånn at de kunne kose seg litt ekstra mens vi er borte. Ikke så galt det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om ungene klarer seg hjemme alene så hadde jeg gjort som du antyder - lag en pizza og la dem kose seg og føle seg store! :) Pappan tar foreldremøtet og om det er mulig kan jo han stikke hjem litt tidligere.

 

Hva hadde skjedd om det var pappan som hadde en annen avtale denne dagen? Hadde han avlyst den så du kunne gå på foreldremøte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Godt spørsmål. Ikke så ofte han gjør noe sosialt - han jobber mye og har lite overskudd for tiden. Vi har alltid vært veldig forskjellige men jeg har nok blitt mye mer bevisst de siste årene på at det er viktig for meg å gjøre ting jeg får overskudd og energi fra - og det er bl.a. å treffe venninner, synge i kor, og vær aktiv i kirka. Hadde han hatt en jobbavtale denne dagen, hadde han nok prioritert den. Hadde han avtalt kino med en kamerat, så hadde han kanskje prøvd å flytte den, men hvis han ikke hadde fått flyttet den, hadde han nok prioritert det, siden det er så sjelden han gjør noe sånt. Jeg er oftere sosial med andre utenfor kjernefamilien - men akkurat dette arrangementet er litt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, hvis det ikke er fast ordning for alle i familien at dere har så mye styr på selve dagen at bursdagsbarnet vil føle seg tilsidesatt.  Hos oss har vi aldri hatt det, men bursdager har vokst til veldig store begivenheter for noen, derfor tar jeg det forbeholdet.  Hverdagen stopper jo ikke selv om noen har bursdag, og hun er ikke liten lenger. 

 

Mine var hjemme alene lenge før de ble 11 år, og det høres hyggelig ut at de to koser seg med f.eks. pizza og film. 

 

Hun får sikkert gavene sine (fra dere) om morgenen eller en eller annen gang som ikke er veldig "i farten"? 

 

Du får minne mannen din på at hun fyller 11 og ikke 6 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg er enig med deg, hvis det ikke er fast ordning for alle i familien at dere har så mye styr på selve dagen at bursdagsbarnet vil føle seg tilsidesatt.  Hos oss har vi aldri hatt det, men bursdager har vokst til veldig store begivenheter for noen, derfor tar jeg det forbeholdet.  Hverdagen stopper jo ikke selv om noen har bursdag, og hun er ikke liten lenger. 

 

Mine var hjemme alene lenge før de ble 11 år, og det høres hyggelig ut at de to koser seg med f.eks. pizza og film. 

 

Hun får sikkert gavene sine (fra dere) om morgenen eller en eller annen gang som ikke er veldig "i farten"? 

 

Du får minne mannen din på at hun fyller 11 og ikke 6 ;)

Det er bursdagsbarnet selv som ikke ville ha noe selskap på selve dagen, fordi hun da ville få tre feiringer - en med venner, en med besteforeldre og tante/onkel osv + om morgenen på selve dagen med oss.

 

Hun er vant til å være alene hjemme, så det er ikke noe problem. En meget selvstendig ung dame dette her, skjønner du, som helst gjerne ville vært ungdom, og som synes årene går sååååååå seint (hun er da sååååå moden og stooooor for alderen....) - så det er bare fordi det er bursdag at mannen min syntes det var dumt.

 

Jeg heller mot å holde på mine planer. Har gledet meg til dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Nå er det tid for foreldremøter igjen, og for den ene klassen er det kort frist. Jeg har en avtale på et arrangement i kirka som jeg er påmeldt til denne dagen - og det er tilfeldigvis på minstejentas bursdag. Hun skal ikke ha noen feiring denne dagen.

 

Mannen min mener at jeg bør droppe arrangementet i kirka, og enten gå på foreldremøtet eller være hjemme hos minstejenta. Han kan gjerne gå på foreldremøtet, så vi får med oss informasjonen uansett. Minstejenta er stor nok (11 år) til å være alene hjemme med storesøstera mens foreldremøtet pågår, men hun liker jo helst at noen er hjemme.

 

Så - hvordan prioriterer en når skolen plutselig setter opp et møte når en av foreldrene allerede er opptatt? Jeg mener jo at når jenta har blitt feiret av både venner og familie andre dager, så er selve bursdagen en helt vanlig kveld. Mannen mener at en av oss bør holde meg hjemme mens den andre går på foreldremøte.

 

Dette er ingen big deal akkurat, men er nok litt typisk for oss - der mannen min ikke alltid ser hensikten med at jeg er med på diverse sosiale ting som ikke er tvingende nødvendig.

 

Jeg ser for meg at jeg kunne lage litt ekstra god kveldsmat (pizza eller lignende) til jentene, sånn at de kunne kose seg litt ekstra mens vi er borte. Ikke så galt det vel?

Hei!

 

Jeg hadde absolutt ikke gått på noe eget sosialt, selv om barna feiret dagen på en annen dag enn selve bursdagen.

 

Jeg lager litt ekstra god mat, vi har kos, film, og mest av alt min tilstedeværelse på bursdager, alle og alltid!

 

Uansett og de feirer med venner og familie i helgen, men de er veldig på sin dag,

 

jeg tror det er sånn å være barn og alltid ha hatt det sånn.

 

Jeg fikk selv nå hasteinnkalling til ekstraordinært foreldremøte, neste uke, det passet dårlig, fordi min mann er flere uker i utlandet og jeg har mye, men sånne innkallelser skjer, så nå har jeg ryddet plass til det.

 

Hadde mitt barn hatt bursdag en slik dag og vi ikke kunne delt meg, hadde jeg droppet foreldremøte også, sendt sms til andre foreldre, om hold meg oppdatert om det viktigste, samt sendt mail til lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Til trådstarter: Hva med å sende barna på en kino mens dere går på møter? Etter å ha spist en god middag sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...