Gå til innhold

egen bil av NAV?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er ikke autistene som sådan, men det er jo bl.a. en autist / asperger her inne som tydeligvis får ALT hun ber om fra nav og andre instanser - det er klart det virker provoserende på de som kanskje trenger det minst like mye, men som bare møter motbør og ikke får noe som helst.

 

Trine er mest opptatt av å logre for Mm.

Anonymous poster hash: 9433b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Du har hørt om arv, har du ikke?

 

Og nei, nazi-Trine, det er ikke jobb til alle. Arbeidsledigheten er på full fart oppover, og vil være på 5-6% i løpet at et par år.

Anonymous poster hash: 9433b...c02

 

 

Da bør man kanskje senke kravene til type stilling, eller ta utdanning slik at man kan få seg en jobb. Det er flere yrkesgrupper det er mangel på folk i. Men du er bare negativ, ikke rart du ikke får jobb. Jeg hadde ihvertfall ikke ansatt en som deg, som bruker all sin energi på misunnelse og drittslenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trine er mest opptatt av å logre for Mm.

Anonymous poster hash: 9433b...c02

 

 

Og du er mest opptatt av å være ondskapsfull! Hva var poenget med dette innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere er ihvertfall en gjeng med skikkelig artige og originale karakterer, dog noe forutsigbare men kanke klage lizzom

 

Sitter her med popcorn og nyter

 

Takk for at dere er de dere er



Anonymous poster hash: 1c58b...ddf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge kan det ta før jeg får svar av NAV om jeg får egen bil?

 

Hvis jeg har forstått deg riktig, så er det moren din som har søkt for deg? Er hun hjelpeverge eller verge for deg? Bilsaker tar generelt sett ganske lang tid, men det første som vanligvis skjer er at det lokale nav-kontoret innkaller søkeren til en veiledningssamtale hvor man blant annet diskuterer hvorvidt søkeren har råd til å ha bil. Selv om man evt. får støtte til anskaffelse av bil fra nav, så koster det ganske mye å ha en bil.

 

Jeg tror ingen her kan svare deg generelt på nøyaktig når du vil få avgjort bilsaken, tror du må spørre moren din hva nav har svart henne så langt. Det er imidlertid ikke uvanlig at bilsaker tar ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da bør man kanskje senke kravene til type stilling, eller ta utdanning slik at man kan få seg en jobb. Det er flere yrkesgrupper det er mangel på folk i. Men du er bare negativ, ikke rart du ikke får jobb. Jeg hadde ihvertfall ikke ansatt en som deg, som bruker all sin energi på misunnelse og drittslenging.

 

Kanskje ikke så lurt å kaste sten om man sitter i glasshus?

Anonymous poster hash: 7edb8...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Da bør man kanskje senke kravene til type stilling, eller ta utdanning slik at man kan få seg en jobb. Det er flere yrkesgrupper det er mangel på folk i. Men du er bare negativ, ikke rart du ikke får jobb. Jeg hadde ihvertfall ikke ansatt en som deg, som bruker all sin energi på misunnelse og drittslenging.

 

Så vidt jeg vet NAVer du selv, så du bør bare holde kjeft.

Anonymous poster hash: 9433b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Kanskje ikke så lurt å kaste sten om man sitter i glasshus?

 

 

Hun hører ut som Frp-sympatiør. Klager på at andre får trygd, men gidder ikke jobbe selv.

Anonymous poster hash: 9433b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det jo ingen her som vet om Blomsterfluen får bil eller ikke. Jeg forstår ikke hvorfor man skal bli så forbanna på folk som gidder å søke om å få ting. Alle står fritt til å gjøre det. Jeg tror at mange av de som ikke får er folk som heller ikke prøver å få. Jeg tviler på at disse du snakker om som får alt, har fått beskjed av nav om å søke det ene og det andre, de har antageligvis ressurssterke mennesker rundt seg som klarer å finne ut hva man har krav på og ikke og hva man kan få.

 

Er det slik at det er de mest ressurssterke og bemidlede som skal få best hjelp? Folk som allerede har digert hus på vestkanten, to Teslaer i garasjoner, flere hytter på fjellet, ferieturer til utlandet hvert år og barna i privatskole?

 

Vi andre kaller det trygdemisbruk når man lyver og overdriver i NAV-søknader. 

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/406064-st%C3%B8tte-til-h%C3%B8reapparat-vs-briller/page-2#entry3635571

 

 

Anonymous poster hash: 9433b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alle fikk en fast sum av NAV, jeg... samt nødhjelp hvis man kunne dokumentere at man sultet. Jeg har hørt om "trygdebil" - men det går på fysiske funksjonshemminger, ikke "bussfobi"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere er ihvertfall en gjeng med skikkelig artige og originale karakterer, dog noe forutsigbare men kanke klage lizzom

 

Sitter her med popcorn og nyter

 

Takk for at dere er de dere er

Anonymous poster hash: 1c58b...ddf

 

 

Får sprette en lunken (pga. ikke kjøleskap) sosialcola og da. Livet er liddli' herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen

Trodde alle fikk en fast sum av NAV, jeg... samt nødhjelp hvis man kunne dokumentere at man sultet. Jeg har hørt om "trygdebil" - men det går på fysiske funksjonshemminger, ikke "bussfobi"...

Jeg har jo en funksjonshemming når jeg er autist. Det er en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det slik at det er de mest ressurssterke og bemidlede som skal få best hjelp? Folk som allerede har digert hus på vestkanten, to Teslaer i garasjoner, flere hytter på fjellet, ferieturer til utlandet hvert år og barna i privatskole?

 

Vi andre kaller det trygdemisbruk når man lyver og overdriver i NAV-søknader. 

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/406064-st%C3%B8tte-til-h%C3%B8reapparat-vs-briller/page-2#entry3635571

 

Anonymous poster hash: 9433b...c02

 

Når i alle dager ble dette et innlegg/en tråd om Mm?

 

Jeg har jo en funksjonshemming når jeg er autist. Det er en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse også.

 

Det er snakk om fysisk funksjonshemming i dette tilfellet. Bevegelseshemming. Er du lam, f.eks. så har du en fysisk funksjonshemming.

Endret av Mrs D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en funksjonshemming når jeg er autist. Det er en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse også.

 

Joda, men det med trygdebil gjelder bare hvis man f.eks. ikke fysisk sett kommer seg på bussen, pga. f.eks. at man må sitte i rullestol eller har alvorlige ryggsmerter...

 

Dvs. alle kan jo søke, men du får nok avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det med trygdebil gjelder bare hvis man f.eks. ikke fysisk sett kommer seg på bussen, pga. f.eks. at man må sitte i rullestol eller har alvorlige ryggsmerter...

 

Dvs. alle kan jo søke, men du får nok avslag.

 

Det gis også av og til støtte til kjøp av bil til folk som av psykiske årsaker ikke klarer å benytte offentlige transportmidler, dersom de trenger det til arbeid eller utdanning:

 

"Tilskudd til bil til arbeid og utdanning

Hvis du på grunn av en varig funksjonsnedsettelse ikke kan benytte offentlige transportmidler til arbeid eller utdanning (ut over videregående skole) kan du få et engangsbeløp til å kjøpe en bil selv." https://www.nav.no/no/Person/Hjelpemidler/Tjenester+og+produkter/Bil+og+transport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jo en funksjonshemming når jeg er autist. Det er en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse også.

 

Du trenger ikke egen bil fordet. Særlig ikke når du ikke kjører selv. Hvis du skal ha noen ti å kjøre for deg kan du likegodt ta taxi.

Anonymous poster hash: 959c0...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gis også av og til støtte til kjøp av bil til folk som av psykiske årsaker ikke klarer å benytte offentlige transportmidler, dersom de trenger det til arbeid eller utdanning:

 

"Tilskudd til bil til arbeid og utdanning

Hvis du på grunn av en varig funksjonsnedsettelse ikke kan benytte offentlige transportmidler til arbeid eller utdanning (ut over videregående skole) kan du få et engangsbeløp til å kjøpe en bil selv." https://www.nav.no/no/Person/Hjelpemidler/Tjenester+og+produkter/Bil+og+transport

 

Jeg snakker om hva som praktiseres i dag jeg da... det har forandret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hvor lenge kan det ta før jeg får svar av NAV om jeg får egen bil?

Hei!

 

Det er variabelt, veldig variabelt. Jeg ville i vertfall ikke tenkt på svar før om 3 mnd.

 

Og ofte får man beskjed om at man må sende inn tilleggsinformasjon, så nye 3 mnd :-)

 

Også får man avslag, også nye 3 mnd:-)

 

Med dette mener jeg at det er veldig uforutsigbart når man får svar, Nav har frister, men de holder de ikke, det er ikke en gang sikkert man får brev om at de har mottatt søknad, så best bare å ikke tenke mye på det.

 

Håper det går går greit og så raskt som mulig for deg da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...