Gå til innhold

egen bil av NAV?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Og da står en sjåfør klar til trygdebilen sånn med en gang? Altså, så lenge du ikke trenger dette i jobbsammenheng, er det ekstremt liten sjange for at dette går igjennom. Hvis du ikke klarer å vente en liten halvtime får du planlegge litt bedre.

Altså, jeg trenger den også i jobbsammenheng. Jeg blir kjørt til jobb i 2 leasingbiler som ofte er opptatte med avlastningsbarn, og i tillegg så har jeg ikke privatsjåfør, men personnal som hjelper meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen

I tillegg stiller alltid personalet opp så lenge det de få gangene er ledig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter har ikke sertifikat. Hva hun skal med egen trygdebil da forstår jeg virkelig ikke.

 

Jeg har ikke forutsetninger for å vite om hun oppfyller kravene til trygdefinansiert bil eller ikke. Ut i fra opplsyningene gitt i tråden, virker det nærliggende å tro at transportbehovet bedre kan løses på annen måte, men det gis av og til stønad også til folk som ikke kan kjøre selv, dersom f.eks. pårørende eller personlige assistenter kan kjøre bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg trenger den også i jobbsammenheng. Jeg blir kjørt til jobb i 2 leasingbiler som ofte er opptatte med avlastningsbarn, og i tillegg så har jeg ikke privatsjåfør, men personnal som hjelper meg.

 

Det hele høre ut som et gedigent misbruk av skattepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke gjort. Jeg har forsvart ting jeg mener er riktig selv om enkelte andre har ment det er trygdesvindel. Jeg har aldri forsvart noe jeg selv mener er feil.

 

Nei, det er tydeligvis personavhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen

Det hele høre ut som et gedigent misbruk av skattepenger.

Det var ikke min beslutning å svindle skattepenger, men mamma. Jeg har ikke nevnt bil til mamma engang. Men det er jo ingen her på dette forumet som forstår at jeg ikke klarer meg helt selv og er nødt til å ha bil men ikke har råd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele høre ut som et gedigent misbruk av skattepenger.

 

Nå synes jeg du er litt rask, dersom det du kommenterer på er Blomsterfluens situasjon. Jeg vil anta at dersom kommunen har gitt henne plass i en bolig for funksjonshemmede, så har hun ikke forutsetninger for å klare seg uten tilsyn på døgnbasis. Dersom man anser at en institusjonslignende boform er nødvendig som følge av noens funksjonsnivå, så er det vel rimelig at det offentlige også sørger for transport, ferieturer osv.  Ut i fra de tilfellene jeg kjenner til, så pleier det ikke være noen enorm mengde penger tilgjengelig i kommunene som benyttes i slike boliger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde alle fikk en fast sum av NAV, jeg... samt nødhjelp hvis man kunne dokumentere at man sultet. Jeg har hørt om "trygdebil" - men det går på fysiske funksjonshemminger, ikke "bussfobi"...

 

Nei, det er forskjell på folk. Noen er likere enn andre.

Anonymous poster hash: 9433b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da bør man kanskje senke kravene til type stilling, eller ta utdanning slik at man kan få seg en jobb. Det er flere yrkesgrupper det er mangel på folk i. Men du er bare negativ, ikke rart du ikke får jobb. Jeg hadde ihvertfall ikke ansatt en som deg, som bruker all sin energi på misunnelse og drittslenging.

 

Du er frekk nok til å hevde at andre bare får omskolere seg når de ikke får jobb. Men selv er det visstnok veldig vanskelig med omskolering (orker ikke, klarer ikke, vil ikke), og ikke kan jobbe med det du er utdannet heller til pga smerter selv om du virker særdeles aktiv på fritiden. Dette kalles dobbeltmoral!!!

Anonymous poster hash: 9433b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke min beslutning å svindle skattepenger, men mamma. Jeg har ikke nevnt bil til mamma engang. Men det er jo ingen her på dette forumet som forstår at jeg ikke klarer meg helt selv og er nødt til å ha bil men ikke har råd selv.

 

Det er vel ikke gitt at du er nødt til å ha bil, det finnes kanskje også andre løsninger. Men nå har din mor søkt nav om bil på dine vegne, og da er nok det beste å vente på navs vedtak. Jeg tror ikke vi her på dol har forutsetninger for å vite om du oppfyller navs kriterier for å kunne få stønad til anskaffelse av bil eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er forskjell på folk. Noen er likere enn andre.

Anonymous poster hash: 9433b...c02

 

Noen henter jo frem advokater når de ikke får vilja si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Mamma sa at hviss ikke vi får gotkjening fra Nav om bil så skal mamma spandere en bil til meg. For jeg trenger egen bil og det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mamma sa at hviss ikke vi får gotkjening fra Nav om bil så skal mamma spandere en bil til meg. For jeg trenger egen bil og det er viktig.

Kjøp en bil til 30 000 da vel? Det har jeg gjort, og den funker helt fint og kommer nok til å funke fint i noen år til også.

 

Og har du ikke 30 000 til rådighet, ja da må du virkelig bli flinkere til å spare altså..

Anonymous poster hash: f3a46...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Kjøp en bil til 30 000 da vel? Det har jeg gjort, og den funker helt fint og kommer nok til å funke fint i noen år til også.

 

Og har du ikke 30 000 til rådighet, ja da må du virkelig bli flinkere til å spare altså..

 

 

Har man ikke råd til en bil til 30.000 har man neppe råd til driftskostnadene heller. Det er DYRT å ha bil.

Anonymous poster hash: e795e...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er tydeligvis personavhengig.

 

Om du skal fortsette å komme med slike kommentarer så får du i det minste bry med å forklare deg og ikke bare påstå at jeg mener ting jeg aldri har ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er frekk nok til å hevde at andre bare får omskolere seg når de ikke får jobb. Men selv er det visstnok veldig vanskelig med omskolering (orker ikke, klarer ikke, vil ikke), og ikke kan jobbe med det du er utdannet heller til pga smerter selv om du virker særdeles aktiv på fritiden. Dette kalles dobbeltmoral!!!

Anonymous poster hash: 9433b...c02

 

 

Når noen har mistet jobben og er arbeidssøker så antar jeg at man ellers er frisk, om det ikke er tilfelle så bør man jo gå til legen og få dette bekreftet og få aap av nav. Jeg har en jobb, er ansatt i et firma, men jeg kan ikke fortsette i den jobben, Omskolering er vanskelig når man har ADHD og samtidig ekstreme smerter som det ikke finnes behandling for. Jeg syns det er frekt å komme med påstander som du gjør om noen du ikke kjenner. Du har ingen forutsetning for å vite hva jeg kan og ikke kan gjøre. Jeg har prøvd å forklare det tidligere, men det hjelper ikke når man skriver for blinde. Men uansett så misforsto du hele innlegget mitt. Når folk klager over at de må selge huset og leve på sosialen så mener jeg at man får senke kravene og skaffe en jobb, ellerså får man jo bare akseptere at man må selge huset. Jeg klager ikke selv om jeg nå har en kraftig redusert økonomi pga en yrkesskade som jeg egentlig ikke skulle tapt en krone på. Jeg sitter med studielån for en utdanning jeg ikke får brukt. Men jeg overlever og er glad jeg ihvertfall slipper å bo på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når noen har mistet jobben og er arbeidssøker så antar jeg at man ellers er frisk, om det ikke er tilfelle så bør man jo gå til legen og få dette bekreftet og få aap av nav. 

 

Så enkelt er det ikke. Det er mange som faller mellom to stoler, for frisk til å få aap, fungerer ikke godt nok til å få jobb. 

 

Omskolering er vanskelig når man har ADHD og samtidig ekstreme smerter som det ikke finnes behandling for. Jeg syns det er frekt å komme med påstander som du gjør om noen du ikke kjenner. Du har ingen forutsetning for å vite hva jeg kan og ikke kan gjøre.

 

 

Det er DU som begynte med å hevde at det bare er å ta omskolering, selv om du ikke kjenner personen. Nå anklager du andre for det samme. Nok engang dobbeltmoral fra deg!

Anonymous poster hash: 9433b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen henter jo frem advokater når de ikke får vilja si...

 

Ikke alle som har råd til å sette advokat på saken, særlig ikke de som virkelig trenger offentlig støtte til ting...

Anonymous poster hash: e795e...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal fortsette å komme med slike kommentarer så får du i det minste bry med å forklare deg og ikke bare påstå at jeg mener ting jeg aldri har ment.

 

Du får lese deg opp på "oppg, til BPA"-tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...