Gå til innhold

egen bil av NAV?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke kastet noen forbanna stein! Det er dere anonyme her inne som kaster steiner, dynamitt og ellers alt dere har for hånden.

Nå lyver du!

Det var DU som hevdet at en annen fikk være mindre kresen med jobbsøknader eller omskolere seg, uten at du vet en dritt om personens bakgrunn.

Anonymous poster hash: 55f06...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå lyver du!

Det var DU som hevdet at en annen fikk være mindre kresen med jobbsøknader eller omskolere seg, uten at du vet en dritt om personens bakgrunn.

Anonymous poster hash: 55f06...5b9

Her på jeg faktisk si meg enig i anonymbruker. Jeg har fulgt hele tråden og det var faktisk trine som kom med drittslenging først.

Anonymous poster hash: 44d50...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dette er bra skrevet, du er inne på noe viktig, en ukultur som mange gjør seg skyldige i,

 

først og fremst de som prøver å krangle/lage konflikter,

 

men det ligger også et ansvar på webmaster som lar dette pågå!

 

også, ikke alltid, men noen ganger ligger det et ansvar på de som leser, men er for feige til å skrive/si i fra.

 

Men den siste gruppen kan bestå av:

 

Feige mennesker som alltid unnviker. eller

 

Mennesker som liker litt sirkus. eller

 

Mennesker som meg, som blir målløs og sjokkert over: missunnelsen, trollingen, kjedsomheten som nok preger mange nett-troll,

 

Jeg har enda ikke noe bedre å skrive enn det du skrev, det belyser ting veldig godt, på mange måter, fordi det du skrev viser:

 

1) hvordan mange snur og vender på det man skriver/sier.

 

2) hvordan enkelte mennesker vil lage konflikt og krangler.

 

3) hvordan de ødelegger konsekvent for andre ved å trekke inn feks gamle tråder.

(for hvem har ikke sagt/skrevet noe dumt, noe som kunne vært formulert bedre?)

 

4) Dessuten legger man ikke ut ALL informasjon på net og grunnene til at man har AAP, uføretrygd, BPA m.m.

 

Jeg syns du er en av de modigste, ærligste, mest direkte på dol,

 

det er kompliment,

 

Jeg syns du skal øve deg på å ignorere tåpelige svar og innlegg som vikler deg inn i nye angrep,

de du diskuterer med, vil bruke alt mot deg, uansett!! hvor godt du forklarer, for de er opptatt av å "ta deg" ,

Når du til slutt svarer, kanskje med banneord, fordi andre ledet deg inn i det, så er det lett for enkelte å tenke dere er like usakelige, men jeg ser når jeg leser at den som startet med usakligheten er den som har ansvaret.

 

Din modighet nyter feks jeg godt av i blant, du forsvarer prinsippfast, og uavhengig om du selv taper på det, du tenker sak, ikke person, sånn er jeg også.

 

DET ER, en styrke, et tegn på sterk identitet, et tegn på standhaftighet og mot av de sjeldne.

 

Selv er jeg også sånn, min mann er ikke sånn, han er likevel et godt menneske, men han er mer tilbakeholden når mennesker i ulike situasjoner trenger støtte. Det kan iblant provosere meg, for jeg har opplevd at nettopp evnen til å forsvare de som trenger det, er egenskapen som kan få satt en stopper for urett når det begås.

Min mann har også endret seg, han sier at å være gift med noen så modig, har endret han,

Jeg har også endret meg, for å være gift med noen så annerledes:-) har justert meg:-)

 

Men om man er på den ene eller annen måte er ikke så viktig,

 

det viktige er at vi er saklige og ikke henfaller til det nivået av usaklighet som andre begir seg ut på.

 

Likevel, tror jeg mye er avhengig av at, noen tør si/skrive i fra, at noen er prinsippfaste, modige, støttende,

 

det krever en sterk egen selvstendighet å bære motbør, det kan tidvis være vondt, men jeg tror i lengden den som tåler har mest å tjene på det.

 

Stå på Trine:-) du har så mange gode egenskaper som for meg er de viktigste et menneske kan ha.

 

Tusen takk. Jeg har vært igjennom dritten fordi jeg har forsvart deg, nå var jeg "dum" nok til å forsvare Blomsterfluen da jeg mente hun ble urettferdig behandlet. Det ender med det samme hver gang. I tillegg har det nå eskalert i.o.m at det dras inn gamle tråder og det kommer t.o.m anklagelser i tråder som har ligget døde i et 3 mnd. Det er jo ingen tvil om at disse menneskene har noe imot meg. Om det er nettroll eller om det kun dreier seg om sykelig misunnelse for et eller annet jeg ikke klarer forstå, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg fatter ikke den misunnelsen overfor Aspergere eller andre psyke. Snyltere er irriterende. Der er jeg enig Jeg er ganske sikker på at det ikke gjelder blomsterfluen.

 

Selv er jeg bare takknemlig for at jeg klarer å stå på egne ben, så får det heller være at jeg kanskje må selge bilen etter hvert om jeg ikke får fast jobb. Jeg er takknemlig for å være frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lyver du!

Det var DU som hevdet at en annen fikk være mindre kresen med jobbsøknader eller omskolere seg, uten at du vet en dritt om personens bakgrunn.

Anonymous poster hash: 55f06...5b9

 

Fordi vedkommende klaget på sin økonomiske situasjon. Hvor mange ganger må jeg skrive det? Jeg skrev også at det burde være fint mulig for en FRISK person å få seg en jobb innen 2 år. Først får jeg tilbake at det ikke er så lett, men så plutselig kommer det fram at vedkommende ikke er frisk (eller det virket ihvertfall slik). Nei vel, men så gjelder det heller ikke den personen da, dersom vedkommende IKKE er frisk. Det var da en grunn til at jeg skrev en frisk persom.

 

Det kunne vært så utrolig mye mindre bråk om folk bare hadde lært seg å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

De gangene jeg har beklaget så har jeg fortsatt å bli bombadert med dritt så det kommer ikke flere "unnskyld" fra meg. Ikke er det bare en anonym heller.

Bra!

 

Som Gargamel og kaiyla og jeg m.fl har merket oss som også er verdt å merke seg.

 

Den var nokså grov...var noe med oss helvetes autister, eller noe sånt.

 

Vel, jeg svarer ikke og bryr meg ikke når det kommer inn sånne ord

 

Jeg svarer sjelden faktisk de anonyme, jeg gjør det, når jeg forstår at anonymitet har et poeng, for å beskytte noe, feks de nære rellasjoner,

 

men ellers , for egne meninger, ja da må man ha ryggrad for å stå for det man mener,

 

Og hets burde være enkelt for en moderator og moderere når det kommer som anonym skttkasting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Her på jeg faktisk si meg enig i anonymbruker. Jeg har fulgt hele tråden og det var faktisk trine som kom med drittslenging først.

Anonymous poster hash: 44d50...3a4

 

 

Da vil jeg anbefalle deg å lese tråden en gang til

 

 

"Hvordan for faen skal vi vite det.

Hva er det med dere austster som syntes det er helt i orden å snylte på staten?

Anonymous poster hash: 55f06...5b9 "

 

Vet ikke hva andre mener, men dette kaller jeg drittslenging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi vedkommende klaget på sin økonomiske situasjon. Hvor mange ganger må jeg skrive det? Jeg skrev også at det burde være fint mulig for en FRISK person å få seg en jobb innen 2 år. Først får jeg tilbake at det ikke er så lett, men så plutselig kommer det fram at vedkommende ikke er frisk (eller det virket ihvertfall slik). Nei vel, men så gjelder det heller ikke den personen da, dersom vedkommende IKKE er frisk. Det var da en grunn til at jeg skrev en frisk persom.

 

Det kunne vært så utrolig mye mindre bråk om folk bare hadde lært seg å lese.

Tro det eller ei, men det er ikke slik at alle "friske" er garantert jobb (du har kanskje ikke fulgt med på nyhetene i det siste), ei heller at de har forutsetninger for alle typer jobber.

Du sitter i glasshus selv.

Anonymous poster hash: 55f06...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da vil jeg anbefalle deg å lese tråden en gang til

 

 

"Hvordan for faen skal vi vite det.

Hva er det med dere austster som syntes det er helt i orden å snylte på staten?

Anonymous poster hash: 55f06...5b9 "

 

Vet ikke hva andre mener, men dette kaller jeg drittslenging.

Og hvem var det som begynte da? Jo det var du sm begynte å anklage andre å sier at dem bør kunne jobbe og blablabla

 

Dessuten så er den anonymebrukeren som har skrevet det du linker til ingenting med dette å gjøre. Han snakker jo om blomsterfluen og ikke om deg/noen andre.

Anonymous poster hash: 44d50...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Da vil jeg anbefalle deg å lese tråden en gang til

 

 

"Hvordan for faen skal vi vite det.

Hva er det med dere austster som syntes det er helt i orden å snylte på staten?

Anonymous poster hash: 55f06...5b9 "

 

Vet ikke hva andre mener, men dette kaller jeg drittslenging.

Håper du har fått med deg at jeg og mange syns dette var grovt.

 

Det gikk jo ikke bare på flåseri, eller en sleivete kommentar..

 

Fordi du forsvarte meg, det tror jeg egentlig er sakens kjerne, så fikk du gjennomgå.

 

Uten å vite, uten å tenke, at reglene for å få BPA feks er veldig strenge, så henfaller en del anonyme til fantasier om at jeg snylter.

 

At andre søker for meg, at mine barn går på et autismesenter at jeg var barneautist, ja alt det glemmer de i sin illsinte argumentasjon og hat og sinne, og missunnelse.

 

Ja vi får MYE hjelp, vi får god hjelp, jeg er takknemlig, jeg sender gaver, jeg smiler, jeg bukker jeg blir rørt. alt!

 

Da taxi kom en dag, jeg hadde glemt avbestille, fikk taxisjåfør neste dag en konfekteske, jeg var oppriktig lei meg og skamfull, det var min feil, at barn ble motvillig og ikke før kl 07.00 jeg ikke avbestilte taxi.

 

Jeg får MYE og GOD hjelp,

 

de kan skirve og skrike at det er misbruk, men har de tenkt tanken om at det er hyggelig å hjelpe noen som tydelig viser at man er takknemlig og ydmyk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, men det er ikke slik at alle "friske" er garantert jobb (du har kanskje ikke fulgt med på nyhetene i det siste), ei heller at de har forutsetninger for alle typer jobber.

Du sitter i glasshus selv.

Anonymous poster hash: 55f06...5b9

 

Først kan man ikke få jobb, så er det feil å ta utdanning så man får seg en jobb, så er man plutselig ikke frisk, så er man frisk men får ikke jobb. Bestem dere! Vel om man er frisk så kan man ta en utdannelse så man får seg en jobb. Til og med jeg klarte det enda jeg aldri har vært frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og hvem var det som begynte da? Jo det var du sm begynte å anklage andre å sier at dem bør kunne jobbe og blablabla

 

Dessuten så er den anonymebrukeren som har skrevet det du linker til ingenting med dette å gjøre. Han snakker jo om blomsterfluen og ikke om deg/noen andre.

Anonymous poster hash: 44d50...3a4

 

 

At det går sport i å dra meg inn i alle mulige tråder er da virkelig ikke mitt problem, eller min skyld for den saks skyld. Den anonyme brukeren startet med å slenge dritt til Blomsterfluen, jeg fulgte opp med å si at jeg ikke syns det passet seg, så var det igang. Så du kan ikke komme og si at det er jeg som startet dette. Denne tråden har jo med blomsterfluen å gjøre, det var det jeg forholdt meg til, men så er det noen som klarer å spore av. Det er helt tydelig at folk her ikke takler at noen sier ifra om urimelige kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har fått med deg at jeg og mange syns dette var grovt.

 

Det gikk jo ikke bare på flåseri, eller en sleivete kommentar..

 

Fordi du forsvarte meg, det tror jeg egentlig er sakens kjerne, så fikk du gjennomgå.

 

Uten å vite, uten å tenke, at reglene for å få BPA feks er veldig strenge, så henfaller en del anonyme til fantasier om at jeg snylter.

 

At andre søker for meg, at mine barn går på et autismesenter at jeg var barneautist, ja alt det glemmer de i sin illsinte argumentasjon og hat og sinne, og missunnelse.

 

Ja vi får MYE hjelp, vi får god hjelp, jeg er takknemlig, jeg sender gaver, jeg smiler, jeg bukker jeg blir rørt. alt!

 

Da taxi kom en dag, jeg hadde glemt avbestille, fikk taxisjåfør neste dag en konfekteske, jeg var oppriktig lei meg og skamfull, det var min feil, at barn ble motvillig og ikke før kl 07.00 jeg ikke avbestilte taxi.

 

Jeg får MYE og GOD hjelp,

 

de kan skirve og skrike at det er misbruk, men har de tenkt tanken om at det er hyggelig å hjelpe noen som tydelig viser at man er takknemlig og ydmyk?

 

Nei, det har jeg ikke fått med meg. Jeg får jo ikke med meg noen ting for jeg bruker jo all tiden på å prøve å forklare ovenfor de anonyme. Nå skal jeg ikke svare mer før jeg har fått litt oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

At det går sport i å dra meg inn i alle mulige tråder er da virkelig ikke mitt problem, eller min skyld for den saks skyld. Den anonyme brukeren startet med å slenge dritt til Blomsterfluen, jeg fulgte opp med å si at jeg ikke syns det passet seg, så var det igang. Så du kan ikke komme og si at det er jeg som startet dette. Denne tråden har jo med blomsterfluen å gjøre, det var det jeg forholdt meg til, men så er det noen som klarer å spore av. Det er helt tydelig at folk her ikke takler at noen sier ifra om urimelige kommentarer.

 

 

Du blir dratt inn i tråder fordi du er modig, ikke anonym og Trine,

 

Og jeg er jo gift, men altså deg blir man jo litt :wub:  i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først kan man ikke få jobb, så er det feil å ta utdanning så man får seg en jobb, så er man plutselig ikke frisk, så er man frisk men får ikke jobb. Bestem dere! Vel om man er frisk så kan man ta en utdannelse så man får seg en jobb. Til og med jeg klarte det enda jeg aldri har vært frisk.

Som sagt, slutt å anklage andre når du selv sitter i glasshus. Litt ydmykhet hadde gjort seg.

Anonymous poster hash: 55f06...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det går sport i å dra meg inn i alle mulige tråder er da virkelig ikke mitt problem, eller min skyld for den saks skyld. Den anonyme brukeren startet med å slenge dritt til Blomsterfluen, jeg fulgte opp med å si at jeg ikke syns det passet seg, så var det igang. Så du kan ikke komme og si at det er jeg som startet dette. Denne tråden har jo med blomsterfluen å gjøre, det var det jeg forholdt meg til, men så er det noen som klarer å spore av. Det er helt tydelig at folk her ikke takler at noen sier ifra om urimelige kommentarer.

Det som irriterer meg, personlig, er at madenelemie utnytter systemet noe så voldsomt. Slik urettferdighet gjør meg sint. Men kanskje mest av alt lei meg for de andres vegne, de som er så mye sykere får ikke dden hjelpen dem trenger fordi all resurrsene er brukt opp på en som har jugd seg til både BPA, briller, trygd og gud vet hva.

Anonymous poster hash: 44d50...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Nei, det har jeg ikke fått med meg. Jeg får jo ikke med meg noen ting for jeg bruker jo all tiden på å prøve å forklare ovenfor de anonyme. Nå skal jeg ikke svare mer før jeg har fått litt oversikt.

Tommel opp.

 

Skaff deg oversikt!

 

Men mer enn det, forbli den modige Trine, verden trenger mot ikke mer sminke og juks.

 

Uærlighet er egentlig verre uten sminke, med sminke er den lett å ta, med sminke kan den skjule seg,

 

Ærlighet kan romme tåpeligheter, feilformuleringer, rom for å beklage, rom for å se forbi og glemme,

 

dette er logisk, vi gjør som mennesker alle feil, de anonyme har ikke stemmerett, de mener noe som man rett og slett oftest ikke kan ta stilling til, syns jeg, fordi de klarer ikke stå fram som meg eller deg, eller Kaiyla eller umakenverdt, de klarer kun i sin svakhet og veikhet mene noe spissformulert som anonym.

 

så prøv ikke svar de anonyme når de hetser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som irriterer meg, personlig, er at madenelemie utnytter systemet noe så voldsomt. Slik urettferdighet gjør meg sint. Men kanskje mest av alt lei meg for de andres vegne, de som er så mye sykere får ikke dden hjelpen dem trenger fordi all resurrsene er brukt opp på en som har jugd seg til både BPA, briller, trygd og gud vet hva. Anonymous poster hash: 44d50...3a4

Tommel opp.

Men slik er det alltid, de rike og ressurssterke er flinkest til å grafse til seg mest.

Anonymous poster hash: 959c0...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

" Nå skal jeg ikke svare mer før jeg har fått oversikt"

 

Hvis du er litt lur og ikke svarer mer i det hele tatt, FØRST DA kan du anklage andre for å dra deg inn i trådene , hvis opplevelsen er den samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Tommel opp.

Men slik er det alltid, de rike og ressurssterke er flinkest til å grafse til seg mest.

Anonymous poster hash: 959c0...e96

Eller er det sånn:

 

Vi er takknemlige å hjelpe, vet å takke, derfor er det hyggelig å bistå oss?

 

kanksje noe å tenke på?

 

Som klassifisert som rik, i dol universet, så er det slik jeg erfarer, sosionomer som søker, eller sykepleiere, og Nav behandler, det er de som kjenner systemet og skriver, det de skriver og forklarer er det som avgjør, den terminologien syns jeg det er rettferdig og videreformidle.

 

 

 

Tror kritiiken deres derfor bør gå til praktisk anlagte sykepleiere og sosionomer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...