Gå til innhold

egen bil av NAV?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nei, enn du? Fint om du begynner å svare på litt spørsmål tilbake også forresten.

 

Det var en annen bruker som klarte å forklare dette bedre enn meg:

 

Kanskje han prøvde å komme fram til; at du skriver at du ikke kan jobbe fordi du har adhd og "ekstreme smerter" og så skriver du:

 

Da bør man kanskje senke kravene til type stilling, eller ta utdanning slik at man kan få seg en jobb. Det er flere yrkesgrupper det er mangel på folk i. Men du er bare negativ, ikke rart du ikke får jobb. Jeg hadde ihvertfall ikke ansatt en som deg, som bruker all sin energi på misunnelse og drittslenging.

 

Da kan kanskje DU senke kravene til type stilling og ikke være så negativ selv. Det finnes haugevis av tilpassede jobber der ute.

Anonymous poster hash: 9433b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

 Men for faen da..... Det er seriøst ikke jeg som har tungt for det. Jeg har jo aldri klaget på støtten fra nav, det var derfor jeg mente vedkommende fikk få seg en jobb, dersom hn skulle være så forbanna misfornøyd med støtten fra nav.

 

God natt!!!!

 

Du vet godt at støtten fra nav er veldig forskjellig fra person til person. Mulig du har en pen aap-utbetaling. På sosialhjelp får du sultelønn, og eier du f.eks. hus eller bil må dette selges først.

Anonymous poster hash: 9433b...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Tutt tutt sier onkels bil, den kan kjøre mange mil.

 

 

Og ellers står det bra til?

Anonymous poster hash: 55f06...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og ellers står det bra til?

Anonymous poster hash: 55f06...5b9

 

Har det aldeles ypperlig... har endelig avdekket sannheten om krangling og annet drama...

Anonymous poster hash: 06e39...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har det aldeles ypperlig... har endelig avdekket sannheten om krangling og annet drama... Anonymous poster hash: 06e39...e14

De snakker i gåter.

Anonymous poster hash: 8e40d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men halloen da. Dette handler om deg. At DU burde få deg en jobb!

Anonymous poster hash: f3a46...814

 

 

Når begynte dette å handle om meg? Hvorfor burde jeg få meg jobb når både legen og nav sier jeg skal vente? Det er utrolig hvordan enkelte får det til syns jeg. Få en tråd som handler om bahandlingstid på blisøknad til Blomsterfluen til å handle om hvorvidt jeg bør få meg jobb eller ikke. Det er ikke en gjeng ufine anonyme dol-brukere som skal bestemme om jeg burde fått meg jobb eller ikke, der velger jeg å stole på nav og legen min sin kompetanse, mer enn en gjeng som har sitt fulle hyre med å slenge dritt til meg. Jeg forstår virkelig ikke hvilken glede dere har av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du vet godt at støtten fra nav er veldig forskjellig fra person til person. Mulig du har en pen aap-utbetaling. På sosialhjelp får du sultelønn, og eier du f.eks. hus eller bil må dette selges først.

Anonymous poster hash: 9433b...c02

 

 

Nei, jeg har ikke en pen aap-utbetaling, men jeg har alltid vært fornuftig økonomisk så jeg har ikke dratt på meg altfor store utgifter.  Jeg sier ikke at det er fett å gå på sosialen. Men man kan gå arbeidsledig i 2 år før man ikke får arbeidsledighetstrygd lenger og dersom personen er syk som gjør at vedkommende ikke kan ta hvilken som helst jobb så bør jo vedkommende vurdere å ta med legen på et møte med nav. Jeg vet ikke med denne personen, men inntrykket er at vedkommende ikke gjør veldig mye annet enn å klage på alt som er feil, istedefor å prøve å finne ut hva hn må gjøre for å slippe å havne på sosialen. Jeg forstår at det er en stressende situasjon, men jeg forstår ikke hvorfor dette stresset og sinnet alltid skal gå utover meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det orker/gidder/vil hun ikke. 

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/404827-gruer-meg-til-resten-av-livet/page-1#entry3619792

Anonymous poster hash: 9433b...c02

 

 

Alt du sier kan og vil bli brukt imot deg i dol!

 

Dette er en gammel tråd hvor jeg også der forklarer, for blinde, hva jeg mener. Men folk er for kranglesyke til å lese forklaringene, eller generelt lese det som blir sagt. Uansett, det er en tråd full av misforståelser, som ikke er verdt en dritt som bevismateriale. Du vet ikke hvordan det er å ha ADHD skjønner jeg. Ingen av dere kranglefanter gjør det. Utviklingsforstyrrelser er for dere noe tull og fanteri. Hva er det som gjør at dere har et så intenst behov for å plage oss? Er det frykten for det ukjente? Jeg burde bare tatt lang rennafart og driti i det dere skriver, men nysgjerrigheten og oversensitiviteten tar overhånd. En bit i hjernen sier at en eller annen gang så kommer det frem, grunnen til sinnet dere bærer på. Men en annen del av hjernen sier at noen mennesker bare elsker å krangle, noen er fulle av misunnelse og hat. Samme hvor mye man prøver å forklare så får disse menneskene deg til å bare vikle det hele enda mer inn. For "alt du sier kan og vil bli brukt imot deg i dol"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt du sier kan og vil bli brukt imot deg i dol!

 

Dette er en gammel tråd hvor jeg også der forklarer, for blinde, hva jeg mener. Men folk er for kranglesyke til å lese forklaringene, eller generelt lese det som blir sagt. Uansett, det er en tråd full av misforståelser, som ikke er verdt en dritt som bevismateriale. Du vet ikke hvordan det er å ha ADHD skjønner jeg. Ingen av dere kranglefanter gjør det. Utviklingsforstyrrelser er for dere noe tull og fanteri. Hva er det som gjør at dere har et så intenst behov for å plage oss? Er det frykten for det ukjente? Jeg burde bare tatt lang rennafart og driti i det dere skriver, men nysgjerrigheten og oversensitiviteten tar overhånd. En bit i hjernen sier at en eller annen gang så kommer det frem, grunnen til sinnet dere bærer på. Men en annen del av hjernen sier at noen mennesker bare elsker å krangle, noen er fulle av misunnelse og hat. Samme hvor mye man prøver å forklare så får disse menneskene deg til å bare vikle det hele enda mer inn. For "alt du sier kan og vil bli brukt imot deg i dol"

Ja, for du går veldig hardt ut mot andre, mens du selv har allverdens rett til offentlig støtte til livsopphold mm.

Du gir dine diffuse symptomer navn alt ettersom det behager deg, det har vært alt fra autisme, Asperger og nå ADHD.

Dessuten skrev du for et par uker siden at du ikke var ferdig utredet men allikevel går du nå ut med full tyngde og hevder at du har ADHD.

Vær litt ydmyk overfor andre og så vil du ikke selv bli dømt så hardt.

Anonymous poster hash: 7d2a5...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg har ikke en pen aap-utbetaling, men jeg har alltid vært fornuftig økonomisk så jeg har ikke dratt på meg altfor store utgifter.  Jeg sier ikke at det er fett å gå på sosialen. Men man kan gå arbeidsledig i 2 år før man ikke får arbeidsledighetstrygd lenger og dersom personen er syk som gjør at vedkommende ikke kan ta hvilken som helst jobb så bør jo vedkommende vurdere å ta med legen på et møte med nav. Jeg vet ikke med denne personen, men inntrykket er at vedkommende ikke gjør veldig mye annet enn å klage på alt som er feil, istedefor å prøve å finne ut hva hn må gjøre for å slippe å havne på sosialen. Jeg forstår at det er en stressende situasjon, men jeg forstår ikke hvorfor dette stresset og sinnet alltid skal gå utover meg.

Nei, jeg har ikke en pen aap-utbetaling, men jeg har alltid vært fornuftig økonomisk så jeg har ikke dratt på meg altfor store utgifter.  Jeg sier ikke at det er fett å gå på sosialen. Men man kan gå arbeidsledig i 2 år før man ikke får arbeidsledighetstrygd lenger og dersom personen er syk som gjør at vedkommende ikke kan ta hvilken som helst jobb så bør jo vedkommende vurdere å ta med legen på et møte med nav. Jeg vet ikke med denne personen, men inntrykket er at vedkommende ikke gjør veldig mye annet enn å klage på alt som er feil, istedefor å prøve å finne ut hva hn må gjøre for å slippe å havne på sosialen. Jeg forstår at det er en stressende situasjon, men jeg forstår ikke hvorfor dette stresset og sinnet alltid skal gå utover meg.

Sitter man i glasshus bør man ikke kaste sten på andre. Tenk litt på den.

Anonymous poster hash: 959c0...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, for du går veldig hardt ut mot andre, mens du selv har allverdens rett til offentlig støtte til livsopphold mm.

Du gir dine diffuse symptomer navn alt ettersom det behager deg, det har vært alt fra autisme, Asperger og nå ADHD.

Dessuten skrev du for et par uker siden at du ikke var ferdig utredet men allikevel går du nå ut med full tyngde og hevder at du har ADHD.

Vær litt ydmyk overfor andre og så vil du ikke selv bli dømt så hardt.

Anonymous poster hash: 7d2a5...7e3

Enig! Det er greit at du har dine grunner for å ikke være i jobb, men det har andre også. 

Anonymous poster hash: c31fb...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Enig! Det er greit at du har dine grunner for å ikke være i jobb, men det har andre også. 

Anonymous poster hash: c31fb...1dd

 

 

Nå kunne jeg ønske at både Trine og den anonyme velger å avslutte denne krangelen. Hvorfor ikke innse at de har såret/provosert hverandre gjensidig, og så legge saken bak seg?

 

Jeg kunne ønske at det nå dukket opp en slik "elevmegler" som sier at de begge må be hverandre om unnskyldning;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Alt du sier kan og vil bli brukt imot deg i dol!

 

Dette er en gammel tråd hvor jeg også der forklarer, for blinde, hva jeg mener. Men folk er for kranglesyke til å lese forklaringene, eller generelt lese det som blir sagt. Uansett, det er en tråd full av misforståelser, som ikke er verdt en dritt som bevismateriale. Du vet ikke hvordan det er å ha ADHD skjønner jeg. Ingen av dere kranglefanter gjør det. Utviklingsforstyrrelser er for dere noe tull og fanteri. Hva er det som gjør at dere har et så intenst behov for å plage oss? Er det frykten for det ukjente? Jeg burde bare tatt lang rennafart og driti i det dere skriver, men nysgjerrigheten og oversensitiviteten tar overhånd. En bit i hjernen sier at en eller annen gang så kommer det frem, grunnen til sinnet dere bærer på. Men en annen del av hjernen sier at noen mennesker bare elsker å krangle, noen er fulle av misunnelse og hat. Samme hvor mye man prøver å forklare så får disse menneskene deg til å bare vikle det hele enda mer inn. For "alt du sier kan og vil bli brukt imot deg i dol"

Hei!

 

Dette er bra skrevet, du er inne på noe viktig, en ukultur som mange gjør seg skyldige i,

 

først og fremst de som prøver å krangle/lage konflikter,

 

men det ligger også et ansvar på webmaster som lar dette pågå!

 

også, ikke alltid, men noen ganger ligger det et ansvar på de som leser, men er for feige til å skrive/si i fra.

 

Men den siste gruppen kan bestå av:

 

Feige mennesker som alltid unnviker. eller

 

Mennesker som liker litt sirkus. eller

 

Mennesker som meg, som blir målløs og sjokkert over: missunnelsen, trollingen, kjedsomheten som nok preger mange nett-troll,

 

Jeg har enda ikke noe bedre å skrive enn det du skrev, det belyser ting veldig godt, på mange måter, fordi det du skrev viser:

 

1) hvordan mange snur og vender på det man skriver/sier.

 

2) hvordan enkelte mennesker vil lage konflikt og krangler.

 

3) hvordan de ødelegger konsekvent for andre ved å trekke inn feks gamle tråder.

(for hvem har ikke sagt/skrevet noe dumt, noe som kunne vært formulert bedre?)

 

4) Dessuten legger man ikke ut ALL informasjon på net og grunnene til at man har AAP, uføretrygd, BPA m.m.

 

Jeg syns du er en av de modigste, ærligste, mest direkte på dol,

 

det er kompliment,

 

Jeg syns du skal øve deg på å ignorere tåpelige svar og innlegg som vikler deg inn i nye angrep,

de du diskuterer med, vil bruke alt mot deg, uansett!! hvor godt du forklarer, for de er opptatt av å "ta deg" ,

Når du til slutt svarer, kanskje med banneord, fordi andre ledet deg inn i det, så er det lett for enkelte å tenke dere er like usakelige, men jeg ser når jeg leser at den som startet med usakligheten er den som har ansvaret.

 

Din modighet nyter feks jeg godt av i blant, du forsvarer prinsippfast, og uavhengig om du selv taper på det, du tenker sak, ikke person, sånn er jeg også.

 

DET ER, en styrke, et tegn på sterk identitet, et tegn på standhaftighet og mot av de sjeldne.

 

Selv er jeg også sånn, min mann er ikke sånn, han er likevel et godt menneske, men han er mer tilbakeholden når mennesker i ulike situasjoner trenger støtte. Det kan iblant provosere meg, for jeg har opplevd at nettopp evnen til å forsvare de som trenger det, er egenskapen som kan få satt en stopper for urett når det begås.

Min mann har også endret seg, han sier at å være gift med noen så modig, har endret han,

Jeg har også endret meg, for å være gift med noen så annerledes:-) har justert meg:-)

 

Men om man er på den ene eller annen måte er ikke så viktig,

 

det viktige er at vi er saklige og ikke henfaller til det nivået av usaklighet som andre begir seg ut på.

 

Likevel, tror jeg mye er avhengig av at, noen tør si/skrive i fra, at noen er prinsippfaste, modige, støttende,

 

det krever en sterk egen selvstendighet å bære motbør, det kan tidvis være vondt, men jeg tror i lengden den som tåler har mest å tjene på det.

 

Stå på Trine:-) du har så mange gode egenskaper som for meg er de viktigste et menneske kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormen123

Siden denne tråden handler om en SØKNAD om en bil til Blomsterfluen, kan jeg jo forsøke å svare på dette. Jeg vet dessverre ikke noe om ventetiden, men jeg fikk bare lyst til å svare på følgende: Søk gjerne til støtte fra NAV, det er ikke det samme som at man får denne støtten, eller mener man har KRAV på dette. Jeg synes det er helt innafor å søke på noe man selv føler man har behov for, og så er det opp til NAV å avgjøre om man faller inn under de kriterier som er satt for om man skal innvilges støtten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for du går veldig hardt ut mot andre, mens du selv har allverdens rett til offentlig støtte til livsopphold mm.

Du gir dine diffuse symptomer navn alt ettersom det behager deg, det har vært alt fra autisme, Asperger og nå ADHD.

Dessuten skrev du for et par uker siden at du ikke var ferdig utredet men allikevel går du nå ut med full tyngde og hevder at du har ADHD.

Vær litt ydmyk overfor andre og så vil du ikke selv bli dømt så hardt.

Anonymous poster hash: 7d2a5...7e3

 

Jeg har ikke difuse symptomer, jeg har veldig tydelige symptomer. Jeg utredes fortsatt for asperger, har aldri sagt jeg har autisme eller asperger for den saks skyld. Men asperger er på autismespekteret så det går for det samme. Jeg har ADHD, det har jeg fått bekreftet. Så ikke beskyld meg for ting som ikke stemmer, takk! Jeg har ikke sagt at noen andre her ikke har rett til offentlig støtte, forstår ikke hvor du får sånne tullete ideer ifra.

 

Du bør virkelig ikke snakke om å være ydmyk. Du dømmer lenge før andre har rekt å skrive noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter man i glasshus bør man ikke kaste sten på andre. Tenk litt på den.

Anonymous poster hash: 959c0...e96

 

Jeg har ikke kastet noen forbanna stein! Det er dere anonyme her inne som kaster steiner, dynamitt og ellers alt dere har for hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kunne jeg ønske at både Trine og den anonyme velger å avslutte denne krangelen. Hvorfor ikke innse at de har såret/provosert hverandre gjensidig, og så legge saken bak seg?

 

Jeg kunne ønske at det nå dukket opp en slik "elevmegler" som sier at de begge må be hverandre om unnskyldning;-)

 

De gangene jeg har beklaget så har jeg fortsatt å bli bombadert med dritt så det kommer ikke flere "unnskyld" fra meg. Ikke er det bare en anonym heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...