Gå til innhold

Hvordan hjelpe min datter på nesten 2 år med sine sinneproblemer?


athon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trur dattera mi må ha problemer med temperamentet. Hver eneste gang hun ikke får det AKKURAT som hun vil MED EN GANG, hyler hun og griner og blir skikkelig sinna. Det kan være en aktivitet hun vil gjøre, mat hun ikke får med en gang, eller en aktivitet som må bli avbrutt av naturlige grunner.

 

Et eksempel: i morges klikka det for henne fordi hun ikke fikk se ferdig en video på mobilen som gikk tom for strøm.

 

Hun setter i å hyle veldig høyt, gjerne med grining, og slår.

 

Uansett hva jeg gjør, hjelper det ikke.

 

Nå skal det nevnes at hun bor 5 dager i uka hos mor, og 2 hos meg.

 

Mor har til og med problemer med å legge henne - jeg tror hun gir etter altfor mye. Jeg gjør ikke det... Og har ikke problemer med legginga i det minste. Det andre er et problem hos meg også.

 

Tips?

 

Hvilke profesjonelle instanser spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ganske normalt ut. :) Prøv å avlede henne med noe annet eller overse slike sinneutbrudd. Å slå er ikke lov under noen omstendighet så om hun begynner å slå deg eller noen andre så er det greit å ta tak i hendene hennes, se henne inn i øynene og si at det er lov til å være sint, men det er ikke lov til å slå noen. Kanskje hun kan få slå mot en pute eller noe i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormen123

Er hun ikke 2år? Du har vel hørt om trassalderen?

I alle fall synes jeg ikke det er nødvendig å blande inn profesjonelle enda, jeg synes dette høres normalt ut i denne alderen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei. Jeg trur dattera mi må ha problemer med temperamentet. Hver eneste gang hun ikke får det AKKURAT som hun vil MED EN GANG, hyler hun og griner og blir skikkelig sinna. Det kan være en aktivitet hun vil gjøre, mat hun ikke får med en gang, eller en aktivitet som må bli avbrutt av naturlige grunner.

 

Et eksempel: i morges klikka det for henne fordi hun ikke fikk se ferdig en video på mobilen som gikk tom for strøm.

 

Hun setter i å hyle veldig høyt, gjerne med grining, og slår.

 

Uansett hva jeg gjør, hjelper det ikke.

 

Nå skal det nevnes at hun bor 5 dager i uka hos mor, og 2 hos meg.

 

Mor har til og med problemer med å legge henne - jeg tror hun gir etter altfor mye. Jeg gjør ikke det... Og har ikke problemer med legginga i det minste. Det andre er et problem hos meg også.

 

Tips?

 

Hvilke profesjonelle instanser spørre?

 

 

Helt innenfor normalen. Datteren min begynte med slike sinneanfall i 8-måneders alderen. Hun er nå fem år og det ser ut som, fingrene krysset, at det verste er over for en stund. Hun kan fremdeles finne på å slå, men det gir vi en skikkelig reaksjon på. Sinneanfall kan hun ha til kyrne kommer hjem, men da får hun ha det på sitt eget rom eller på et trappetrinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...