Gå til innhold

Kaffekopp som dreper?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørte nettopp en skremmende historie om et spedbarn som døde etter å ha fått en varm kopp kaffe over seg.

Kan dette virkelig stemme? Visste at det var farlig men helsesøsteren vår har aldri nevnt HVOR alvorlig det kan være.

- Litt-mer-bekymret pappa

Anonymkode: 76a75...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan brannskader forårsaket av skolding i verste fall føre til dødsfall. Men det er en veldig enkel ting å forebygge, så det skulle ikke være nødvendig å være veldig bekymret for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymret pappa

Ble jo litt sjokkert nå jeg leste denne historien da. herregud! Tenk at lillegutten kan bli skadet så mye.

Man ser jo alle disse som sitter på kafe med små barn på fanget og drikker glovarm drikke rett over hodet på dem!!

Er jo litt bekymret for både andre og min egen unge. Du skrev noe om forebygging Har du fått noen gode tips?

- Fortsatt-bekymret-pappa ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo litt sjokkert nå jeg leste denne historien da. herregud! Tenk at lillegutten kan bli skadet så mye.

Man ser jo alle disse som sitter på kafe med små barn på fanget og drikker glovarm drikke rett over hodet på dem!!

Er jo litt bekymret for både andre og min egen unge. Du skrev noe om forebygging Har du fått noen gode tips?

Herregud, troller du nå?

Anonymkode: c6dc8...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymret pappa

Ja, skjønner jo selvsagt at hvis JEG ikke drikker kaffe eller te rundt gutten min så trenger jeg ikke tenke på dette, men det er jo mye besøk av familie og venner som ikke tar det så seriøst som man burde. Tenkte mer på type lokk, kopper og andre ting hvis det absolutt er noen som MÅ ha kaffen sin.

 

Troller?! Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skjønner jo selvsagt at hvis JEG ikke drikker kaffe eller te rundt gutten min så trenger jeg ikke tenke på dette, men det er jo mye besøk av familie og venner som ikke tar det så seriøst som man burde. Tenkte mer på type lokk, kopper og andre ting hvis det absolutt er noen som MÅ ha kaffen sin.

 

Troller?! Hva mener du?

Da får de ikke ha ungen på fanget. Verre er det ikke. Om ungen tasser rundt og det er et dekket kaffebord så dropp duken som ungen kan dra i og sørg for å sette kaffekoppene så langt inn på bordet som mulig. Ledningen til vannkokeren skal ikke henge ned fra kjøkkenbenken (det er ikke uten grunn at akkurat vannkokere gjerne har veldig kort ledning!) og ikke ha varmt vann i en åpen mugge/karaffel, bruk kanne med tett lokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymret pappa

Godt poeng. Har prøvd å fortelle guttungens besteforeldre dette om faren ved å drikke kaffe når han tasser rundt bordet og sa at de måtte vente med kaffen til de kom hjem. De bare lo og satt opp det uttrykket hvor de prøver å si "tror du ikke vi har oppdratt unger før? Er du helt dum eller?" ..med andre ord en veldig vanskelig situasjon hvor jeg endte opp med å fornærme en hel generasjon...sukk!

Og ja, før det kommer noen kommentarer om at det er viktigere med guttens helse enn følelsene til besteforeldrene, jeg er klar over at guttens helse er viktigere, men skulle gjerne hatt noen "sølesikre" kaffekopper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng. Har prøvd å fortelle guttungens besteforeldre dette om faren ved å drikke kaffe når han tasser rundt bordet og sa at de måtte vente med kaffen til de kom hjem. De bare lo og satt opp det uttrykket hvor de prøver å si "tror du ikke vi har oppdratt unger før? Er du helt dum eller?" ..med andre ord en veldig vanskelig situasjon hvor jeg endte opp med å fornærme en hel generasjon...sukk!

Og ja, før det kommer noen kommentarer om at det er viktigere med guttens helse enn følelsene til besteforeldrene, jeg er klar over at guttens helse er viktigere, men skulle gjerne hatt noen "sølesikre" kaffekopper :-)

kjøp engangsbegre med lokk eller termokopper a'la Statoilkoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å fortelle guttungens besteforeldre dette om faren ved å drikke kaffe når han tasser rundt bordet og sa at de måtte vente med kaffen til de kom hjem. De bare lo og satt opp det uttrykket hvor de prøver å si "tror du ikke vi har oppdratt unger før? Er du helt dum eller?" ..med andre ord en veldig vanskelig situasjon hvor jeg endte opp med å fornærme en hel generasjon...sukk!

Jeg kan forstå at besteforeldrene synes det er litt drøyt å bli nektet servering av varm drikke mens barna er små (noe som kan bety i årevis), pga. skoldingsfare.  Det er viktig å droppe duken, slik Lillemus skriver ovenfor her, og selvfølgelig får ingen ha ungen på fanget ved kaffebordet.  Sett kaffekoppene ekstra godt innpå, la barnet sitte i sikker stol der det ikke rekker fram til noe varmt mens det deltar i måltidet, og hold et øye med det etterpå.  Kanner og kjeler kan stå et annet sted og hentes ved behov hvis det er det enkleste, sitte stille kan foreldrene gjøre om noen år  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...