Gå til innhold

Vanlig hygiene


lexus1365380807

Anbefalte innlegg

lexus1365380807

Jeg har to gutter på 15 og 17 år i huset. Den yngste har flere ganger glemt å trekke opp på to etter seg når han har vært å gjort sitt fornødne nr 2. Jeg syns dette er rett å slett grisete å ekkelt når man kommer inn etter å oppdager dette. Er dette "normal" oppførsel av en tenåring? Far mener dette ikke er noe "unormalt" å glemme når man er i denne alderen, men jeg syns at når man er konfirmert så "glemmer" man ikke å trekke opp etter seg...! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to gutter på 15 og 17 år i huset. Den yngste har flere ganger glemt å trekke opp på to etter seg når han har vært å gjort sitt fornødne nr 2. Jeg syns dette er rett å slett grisete å ekkelt når man kommer inn etter å oppdager dette. Er dette "normal" oppførsel av en tenåring? Far mener dette ikke er noe "unormalt" å glemme når man er i denne alderen, men jeg syns at når man er konfirmert så "glemmer" man ikke å trekke opp etter seg...! 

Heng opp en huskelapp over dossen!§

Anonymkode: edb2a...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lexus1365380807

Hjelper lite tror jeg. Det blir sagt ifra hver gang han er på do om at vi trekker opp etter oss og at vi tar ned doringen. Det ligger også negler rundt vasken (både fingrer og tær) etter at negler er klippet. Deilig? NEI

Endret av lexus1365380807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper lite tror jeg. Det blir sagt ifra hver gang han er på do om at vi trekker opp etter oss og at vi tar ned doringen. Det ligger også negler rundt vasken (både fingrer og tær) etter at negler er klippet. Deilig? NEI

Å glemme å trekke opp en sjelden gang gjør vi alle, men å glemme det oftere enn man husker det når man er over barnehagealder er ikke vanlig. Det nekter jeg å tro. Jeg hadde fått ham til å komme og trekke opp - og fjerne neglene etter seg - hver gang jeg hadde oppdaget det. Om du hører han er ferdig på do så rop og minn ham på å trekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lexus1365380807

Far mener jeg overdramatiserer og ble småsur da jeg henviste sønnen til "lilledoen" i 2. etasje. Jeg bruker ikke den så ofte så der ser jeg ikke om han trekker opp eller ikke. Men syns at skal han bruke doen på hovedbadet så får han finne seg i mine "kjøreregler" som innebærer bl.a å trekke opp etter seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med far, og synes at du overdramatiserer. Minn han på det (gang på gang, for ja - han er tenåring og gutt). Jeg kan ikke skjønne hvordan det skal hjelpe at han går på en annen do - ok, du ser det ikke - men da vil det også bli liggende lenger uoppdaget og det føler jeg er litt eklere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to gutter på 15 og 17 år i huset. Den yngste har flere ganger glemt å trekke opp på to etter seg når han har vært å gjort sitt fornødne nr 2. Jeg syns dette er rett å slett grisete å ekkelt når man kommer inn etter å oppdager dette. Er dette "normal" oppførsel av en tenåring? Far mener dette ikke er noe "unormalt" å glemme når man er i denne alderen, men jeg syns at når man er konfirmert så "glemmer" man ikke å trekke opp etter seg...! 

Store gutter bør selvfølgelig trekke ned etter seg, og jeg støtter andres forslag om å kalle dem tilbake hver eneste gang det oppdages - de må rett og slett oppdras som småunger på dette felt.

 

Samtidig får jeg veldig følelsen at det her er snakk om stebarn og at do-utfordringen bare er en kanalysator for andre problemer. Kanskje ta tak i de virkelige vanskelighetene i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...