Gå til innhold

Burde noen si i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 12 fortalte meg om en klein/pinlig episode på skolen. En vikar hadde hatt veldig kort skjørt og tynne strømpebukser. Hun lente seg fremover for å hjelpe barna når de jobbet på pultene, og da hadde hele klassen sett at hun hadde ytterst smal g-streng og lite var skjult. De hadde begynt å fnise, både guttene og jentene, men læreren hadde ikke forstått hva de lo av.

Uff, jeg fikk så vondt av denne læreren, som er søt og flink og grei!

Burde barna ha sagt noe til henne? Burde kollegaene sagt noe (det var ikke andre voksne i klasserommet da, så ikke sikkert noen tenkte på det på lærerrommet altså)? Hadde du sagt noe som kollega?

Uff, det beste er vel bare å sette en strek over det og håpe at hun ikke bruker så kort skjørt igjen, evt ikke så tynne strømpebukser :-(

Anonymkode: 6581e...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan tenkes at jeg hadde sagt noe (litt humoristisk) som kollega hvis jeg hadde vært til stede i en situasjon da hun gjorde en tilsvarende bevegelse og ingen elever var til stede, det kommer helt an på hvordan kollegaforholdet vårt var.  Men det blir jo helt hypotetisk.

Jeg hadde helt sikkert ikke kontaktet en lærer som forelder for å dra fram en episode av den størrelsen, i etterkant, kun basert på et referat fra en elev.

Jeg tenker nå mitt om at hun ikke forsto hva elevene lo av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Datteren min på 12 fortalte meg om en klein/pinlig episode på skolen. En vikar hadde hatt veldig kort skjørt og tynne strømpebukser. Hun lente seg fremover for å hjelpe barna når de jobbet på pultene, og da hadde hele klassen sett at hun hadde ytterst smal g-streng og lite var skjult. De hadde begynt å fnise, både guttene og jentene, men læreren hadde ikke forstått hva de lo av.

Uff, jeg fikk så vondt av denne læreren, som er søt og flink og grei!

Burde barna ha sagt noe til henne? Burde kollegaene sagt noe (det var ikke andre voksne i klasserommet da, så ikke sikkert noen tenkte på det på lærerrommet altså)? Hadde du sagt noe som kollega?

Uff, det beste er vel bare å sette en strek over det og håpe at hun ikke bruker så kort skjørt igjen, evt ikke så tynne strømpebukser :-(

Anonymkode: 6581e...0fb

Hei!

Jeg tror jeg ville ringt sosiallærer og sagt i fra.

Sosiallærer er personen på skolen som på en hyggelig måte kan veiede en voksen person som ikke forstår feks kleskodeks og sømmelighet.

Det fins mange ulike kleskoder i samfunnet, kanskje om denne læreren var flink i sitt fag, men glemte resten, dvs de sosiale kodene medberegnet kleskoder, så var læreren i nettopp helt uvitende om hva alle lo av. Da syns jeg det er riktig å ta dette videre, slik at denne læreren kan få mer korrekt informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er noe skolen bør kontaktes om, så fremt det ikke er et vedvarende problem. Enkeltstående episoder kan ofte gjerne best forbigås i stillhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var da ikke mye å bråke om. Ungene tok neppe skade av det. Noen syntes kanskje det var veldig stas å få ta en titt på en lærerrumpe, og noen skjønte ca hvor grensen går for avslørende antrekk. De vil sikkert vise kropp snart de også, men det er beundrende blikk de ønsker seg og ikke forlegen fnising. De kommer neppe til å stille i like korte skjørt som vikaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...