Gå til innhold

Må ned i kilo :-(


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Du kaster bort mye tid på slike impulsive forsøk på å redusere medisinen. Nå har du nettopp begynt å klage mindre over at du føler deg rar, etter at du i flere måneder har hatt for mye angst til at du har klart å gjøre noe særlig. Kjempedumt om du nå skal begynne å surre med medisinene igjen, du står jo nå på en lav dose risperdal. Selv om "det bare er å øke igjen om du blir dårlig", så går det som regel flere uker før du nærmer deg tidligere funksjonsnivå igjen - og ofte ender du opp med en høyere dose medisin enn du hadde før du seponerte.

Kan du ikke heller begynne i den andre enden med å finne måter å bli litt mer aktiv på? Også trenger du jo ikke spise potetgull, selv om du har lyst på det, - du kan spise ordentlig mat i stedet.

Det er ikke lett å motstå suget. Prøv det den som vil. Ann Karin forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke lett å motstå suget. Prøv det den som vil. Ann Karin forstår. 

Har du forsøkt å ikke ha snop i huset?

Anonymkode: 9b098...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å motstå suget. Prøv det den som vil. Ann Karin forstår. 

Akkurat når det gjelder å motstå suget etter søtt, så har du det til felles med andre som spiser for mye søtt. Enkelte snakker om "sukkeravhengighet", og det bekjempes best ved å holde seg unna sukker.

Selv om AP kan bidra negativt i forhold til vektkontroll, så blir det for lettvint når du nå ser ut til å mene at medisinene er årsaken til alt som er vanskelig. Det er nesten som at du bruker medisinene som en unnskyldning for å spise akkurat hva du ønsker når du måtte få lyst på det. Det er ikke så mange av oss andre som ikke bruker AP som kan gjøre det heller uten å få vektproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Har du forsøkt å ikke ha snop i huset?

Anonymkode: 9b098...459

Ja. Da spiser jeg pålegg, peanøttbutter og sjokolade pålegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går også på AP og føler fort sug og sult. Men jeg har gått ned 10 kg på ca 1 år. Sakte men sikkert. Har spist mindre og er i bevegelse, trimmer mer. Det er faktisk ikke farlig å kjenne på sug. Prøv å finn på noe annet å gjøre/tenke på når du opplever det. Eller gå deg en tur eller evt kjøp en ergometersykkel istedenfor å sitte så mye foran skjermen..

Anonymkode: dd273...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Akkurat når det gjelder å motstå suget etter søtt, så har du det til felles med andre som spiser for mye søtt. Enkelte snakker om "sukkeravhengighet", og det bekjempes best ved å holde seg unna sukker.

Selv om AP kan bidra negativt i forhold til vektkontroll, så blir det for lettvint når du nå ser ut til å mene at medisinene er årsaken til alt som er vanskelig. Det er nesten som at du bruker medisinene som en unnskyldning for å spise akkurat hva du ønsker når du måtte få lyst på det. Det er ikke så mange av oss andre som ikke bruker AP som kan gjøre det heller uten å få vektproblemer.

Forstår at mange har sukkeravhengighet, det er jo ille det. Men her er det tross alt medisiner involvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Jeg går også på AP og føler fort sug og sult. Men jeg har gått ned 10 kg på ca 1 år. Sakte men sikkert. Har spist mindre og er i bevegelse, trimmer mer. Det er faktisk ikke farlig å kjenne på sug. Prøv å finn på noe annet å gjøre/tenke på når du opplever det. Eller gå deg en tur eller evt kjøp en ergometersykkel istedenfor å sitte så mye foran skjermen..

Anonymkode: dd273...5d0

Flink du da. Det er ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forstår at mange har sukkeravhengighet, det er jo ille det. Men her er det tross alt medisiner involvert. 

 

Kan ikke de situasjonene sammenliknes noe? Man har trang til noe søtt pga. sukkeravhengighet og du har trang til noe søtt pga. antipsykotisk medisin (som du trenger for å ha en hverdag). Jeg er faktisk litt enig med Frosken, det kan nesten se ut som at du bruker medisinen som en unnskyldning til hvorfor du nå sliter med for mange kilo. Jeg har ikke fulgt deg så lenge, men har forstått at du har blitt dårligere av seponering tidligere. Da ville jeg utelukket det som løsning og istednfor se på andre løsninger, som å finne andre alternativer for å dekke ulvehungeren (jf. NHD Latuda) som jeg kom med en rekke alternativer til deg.

Jeg gjentar snacksfatet gjerne :) : minigulrøtter, agurkbiter i staver, sukkererter, perletomater, kiwi, eplebiter, pærebiter, bananbiter, nektarin, appelsin... osv. med en (vanilje?)kesam og gjerne noe dipp-pulver om man ønsker.

Du er sta, Stjernestøv, og det viser at du har vilje. Jeg og flere med meg her er også sta og backer deg mer enn gjerne opp fullt og helt, oppturer som nedturer, i din kamp mot kiloene, men da må du ville og du må være villig til selv å gjøre enn innsats annet enn å si at du bør slutte på medisiner.

Endret av Elionoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Flink du da. Det er ikke jeg. 

Du er flink når du går tur, og ikke så flink når du snoker sjokoladepålegg fra skapet. Du får prøve å være flink oftere i 2016. Egentlig vil jeg foreslå som nyttårsforsett å gå på tur 5x per uke, fremfor å gå ned et bestemt antall kilo. Altså få fokus direkte på jobben du skal gjøre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Kan ikke de situasjonene sammenliknes noe? Man har trang til noe søtt pga. sukkeravhengighet og du har trang til noe søtt pga. antipsykotisk medisin (som du trenger for å ha en hverdag). Jeg er faktisk litt enig med Frosken, det kan nesten se ut som at du bruker medisinen som en unnskyldning til hvorfor du nå sliter med for mange kilo. Jeg har ikke fulgt deg så lenge, men har forstått at du har blitt dårligere av seponering tidligere. Da ville jeg utelukket det som løsning og istednfor se på andre løsninger, som å finne andre alternativer for å dekke ulvehungeren (jf. NHD Latuda) som jeg kom med en rekke alternativer til deg.

Jeg gjentar snacksfatet gjerne :) : minigulrøtter, agurkbiter i staver, sukkererter, perletomater, kiwi, eplebiter, pærebiter, bananbiter, nektarin, appelsin... osv. med en (vanilje?)kesam og gjerne noe dipp-pulver om man ønsker.

Du er sta, Stjernestøv, og det viser at du har vilje. Jeg og flere med meg her er også sta og backer deg mer enn gjerne opp fullt og helt, oppturer som nedturer, i din kamp mot kiloene, men da må du ville og du må være villig til selv å gjøre enn innsats annet enn å si at du bør slutte på medisiner.

Du forstår ikke suget, tydeligvis IKKE. Nei nå gidder jeg ikke diskutere det mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Du er flink når du går tur, og ikke så flink når du snoker sjokoladepålegg fra skapet. Du får prøve å være flink oftere i 2016. Egentlig vil jeg foreslå som nyttårsforsett å gå på tur 5x per uke, fremfor å gå ned et bestemt antall kilo. Altså få fokus direkte på jobben du skal gjøre. 

 

Må bare prøve å redusere på medisinen. MÅ bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Da spiser jeg pålegg, peanøttbutter og sjokolade pålegg. 

Men for p*****! Da har du ikke sånt i huset heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men for p*****! Da har du ikke sånt i huset heller!

Det er sug etter søtt jeg har, ikke etter sunne ting. Dere forstår ikke suget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja. Da spiser jeg pålegg, peanøttbutter og sjokolade pålegg. 

Da får du la være å ha peanøttbutter og sjokladepålegg i huset!

Anonymkode: 9b098...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Da får du la være å ha peanøttbutter og sjokladepålegg i huset!

Anonymkode: 9b098...459

Jada jada. Ingen fristelser i huset, jeg bor ikke alene her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jada. Ingen fristelser i huset, jeg bor ikke alene her. 

Nå kommer du med vikarierende forklaringer og unnskyldninger. Du vet egentlig antakelig godt at familien din vil støtte deg i ditt forsøk på å leve sunnere, og at de således aksepterer minimalt med fristelser i huset.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nå kommer du med vikarierende forklaringer og unnskyldninger. Du vet egentlig antakelig godt at familien din vil støtte deg i ditt forsøk på å leve sunnere, og at de således aksepterer minimalt med fristelser i huset.

Javel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jada jada. Ingen fristelser i huset, jeg bor ikke alene her. 

Kanskje de andre kan ta litt hensyn ?

Anonymkode: 9b098...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kanskje de andre kan ta litt hensyn ?

Anonymkode: 9b098...459

Kanskje. Men jeg klarer ikke leve med det suget. Får prøve å redusere litt medisiner å se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at mange har sukkeravhengighet, det er jo ille det. Men her er det tross alt medisiner involvert. 

Ja, men selv om medisinene påvirker - og du ikke kan noe for at du kjenner søtsuget - så er vel målet ditt å finne løsninger som bidrar i konstruktiv retning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...