Gå til innhold

Når slutter barn å være morgenfugler?


Annelli

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet når barn slutter å stå opp grytidlig? Har selv store barn, og den ene av dem var morgenfugl som liten. Det sluttet han med et sted på veien, og nå i en alder av 16 er han knapt til å få ut av dyna. Men jeg klarer ikke å huske hvor gammel han var det dette begynte å snu seg. Noen som vet? 5 år? 6 år? 8 år? (Våre to andre barn kunne reguleres ved å legge dem litt senere, så jeg mener ikke den type barn, men de som våkner tidlig uansett når man legger dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, er det min sønn du skriver om?  Han var akkurat maken, og nå (snart 17) er han også som din ;)  Jeg husker ikke når det begynte å forandre seg med ham, men jeg tror storesøsteren ble mindre morgenfugl i 6-årsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn er 14 år. Har alltid vært morgenfugl. 

Når han har fri, så står han fortsatt opp i 8-tida. Når han har sovet lenge er fortsatt klokka før 0900. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstegutten min var morgenfugl til han var ca. 11, godt hjulpet av at de fikk lov til å spille frem til vi voksne stod opp og det ble frokost. Nå er han 14 og om han får velge selv vil han gjerne sove til 12 og enda lenger. Vi drar ham ofte opp litt før, blant annet for å unngå at han er helt vrak mandag morgen.

 

Yngstemann er 12 og forstatt morgenfugl, men han er en litt  annen type og har bestandig vært A-menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er snart tenåring og våkner fortsatt en gang mellom sju og åtte. Han er nesten umulig å få i seng om kvelden, men våkner tidlig, uthvilt og blid som en sol om morgenen. Jeg mistenker at jeg fikk med meg feil unge fra føden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Min gutt på 3 sover til 8-9 hver morgen. Til tider må han vekkes rundt 10. Om barn står opp for tidlig så finnes det gode klokker som viser dem når det er "klart" å stå opp. Jeg personlig syns barn kan trenes på til å sove/ evt bli værende i senga til tidligst 7 om en ikke må stå opp tidligere såklart. Og det kommer jo litt ann på når de sovner/legges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 7 måneder senere...

Min datter var aldri morgenfugl. Hun sov helt fra klokken 23 om nattten til klokken 11 om morningen helt fra hun kom hjem fra klinikken. Altså helt fra hun var nyfødt. Helt fantastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...