Gå til innhold

Råd i forhold til å lage ny samværsavtale - far har slått - barna ønsker ikke samvær med far...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og min eksmann har to barn sammen, de er 14 og 12 år. De har vi hatt 50/50, inntil januar i år.

Nylig kom det nemlig frem, at far har slått minsten jevnlig når han har blitt sint, og ellers kjeftet og smelt nesten daglig. Etter dette har ikke minsten noe ønske om å ha noe samvær med far. Barnevernet er nå innblandet i saken.  Eldste fikk velge, og ble to uker til hos far. Men for 2,5 uker siden valgte også eldste å bli værende hos meg.

Jeg føler det ikke forsvarlig å sende noen av barna til far, slik som det er nå. Far tar ikke ansvar, og mener han ikke har gjort noe som helst galt. Dette har han også sagt til barnevernet. Men barna ønsker heller ikke å ha samvær med han, så lenge han ikke tar ansvar for det som har skjedd. Mine kriterier for at far skal få ha samvær uten at noen andre voksne er der, er at han ser hva han har gjort galt, og får ordentlig hjelp for dette. Jeg tenker at når han har fått hjelp, og klarer å takle barna på en mye bedre måte, kan vi snakke om samvær annenhver helg og høytider og ferier. For i utgangspunktet, ønsker jeg jo at de skal ha faren sin, men da under riktige omstendigheter.

Jeg har rådført meg med barnevernet, og jeg har de i ryggen. Jeg føler sterkt at det beste for barna, er at de får bo fast hos meg. Det er viktig at de har det trygt og godt. Og det er min jobb å beskytte dem.

I morgen skal vi til mekling på familievernkontoret, for å prøve å få til en ny samværsavtale.

I den forbindelse, skulle jeg så gjerne hatt noen råd til hvordan en samværsavtale bør se ut, slik som det er nå. Hva bør jeg ha med?

Jeg håper virkelig at noen kan gi meg noen gode råd, så jeg har litt mer å ta med meg på møtet i morgen.

På forhånd tusen hjertelig takk <3

Med vennlig hilsen
Mamma

Anonymkode: 17795...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...