Gå til innhold

ville muskelsmertene vært verre nå hvis dette var noe alvorlig?


Hypokondergutten

Anbefalte innlegg

Hypokondergutten
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at du måtte bruke tildelte sko? Jeg synes du gjør rett i å ta opp dette med sjefen slik at du kan få unntak og bruke noe som er mer tilpasset deg og som vil fungere bedre. Jeg vekslet mellom ulikt skotøy i løpet av dagen. Det som fungerte best var tresko, men det finnes kanskje ikke lengre haha. 

Hva tenker du når denne angsten kommer da? Har du hatt helt pause fra den på jobb? Er det noe konkret som begynte å bekymre deg når du kom hjem?

Anonymkode: e175b...44f

Joda angsten var der minst en gang på jobb, da jeg laget burgere å klarte det så bra, tenkte at dette var et tegn fra gud eller nå sånt på denne oppturen som ble større, før nedturen skulle komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Joda angsten var der minst en gang på jobb, da jeg laget burgere å klarte det så bra, tenkte at dette var et tegn fra gud eller nå sånt på denne oppturen som ble større, før nedturen skulle komme.

Jaja disse katastrofetankene er ubehagelige greier, det gjelder å la de seile videre uten å lage så mye ut av dem. På jobb har man jo ikke tid til å drive å analysere betydningen av dem, nær sagt heldigvis. Jeg tror ikke de er av betydning heller, de er mer noe skapt i angst og de kommer litt automatisk fordi du er bekymret for mye i forhold til arbeid nå. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jaja disse katastrofetankene er ubehagelige greier, det gjelder å la de seile videre uten å lage så mye ut av dem. På jobb har man jo ikke tid til å drive å analysere betydningen av dem, nær sagt heldigvis. Jeg tror ikke de er av betydning heller, de er mer noe skapt i angst og de kommer litt automatisk fordi du er bekymret for mye i forhold til arbeid nå. 

Anonymkode: e175b...44f

Leste du det andre svaret jeg sendte før dette? Der står det forklart hvorfor angsten kom hjemme osv, hvis du kanskje har noen råd der å gi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Vil vell si at det som gjorde meg bekymret var at jeg sjekket etter disse lymfene nede ved lysk/penis på hver side for å sjekke om de hadde blitt større. Gjør dette daglig på de jeg vet jeg har for å forsikre meg om at de ikke blir større. Sjekker også avføring etter hvert dobesøk for å sjekke om fargen blir mørkere eller lysere. Alt dette er blitt vaner etter angsten, sjekker også om jeg har feber minst 3-4 ganger om dagen. Men det som skjedde når jeg sjekket lymfene nede der var at jeg fikk små smerter i etterkant etter sjekk. Jeg klarte ikke å lokalisere om dette var fra lymfene, men var iallefall i området ved lymfene. Dette gjorde meg redd og vips så var angsten der..

Hva får du konkret ut av dette? Bortsett fra angst?

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva får du konkret ut av dette? Bortsett fra angst?

Anonymkode: e175b...44f

Er jo akkurat det, legen sa at det var lurt å sjekke avføring, han mente nok ikke så ofte som jeg gjør det, men føler jeg får en god følelse inni meg når jeg ser det ikke er forandring, lymfer er sånn som før hver gang. Feber er ikke til stede. Avføring normal tror jeg iallefall så ja. Men dette med smertene var jo det som utløste det, vet ikke hvorfor de kom, men var utrolig skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Leste du det andre svaret jeg sendte før dette? Der står det forklart hvorfor angsten kom hjemme osv, hvis du kanskje har noen råd der å gi :)

Det beste rådet jeg kan gi er jo at du slutter med dette. Men jeg skjønner deg. Fordi det for deg, om det ikke er noen endring, gir deg en form av ro. Problemet er jo da, som du skriver, at noe plutselig kom i tillegg og da får du angst. Og vinninga går opp i spinninga på et vis. 

1 minutt siden, Hypokondergutten skrev:

Er jo akkurat det, legen sa at det var lurt å sjekke avføring, han mente nok ikke så ofte som jeg gjør det, men føler jeg får en god følelse inni meg når jeg ser det ikke er forandring, lymfer er sånn som før hver gang. Feber er ikke til stede. Avføring normal tror jeg iallefall så ja. Men dette med smertene var jo det som utløste det, vet ikke hvorfor de kom, men var utrolig skremmende.

Smertene kommer fordi du hele tiden trigger lymfene. I tillegg har du veldig tynn hud i lysken og det kan bli litt ømt, sårt og gi litt stikkende smerter. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hypokondergutten
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste rådet jeg kan gi er jo at du slutter med dette. Men jeg skjønner deg. Fordi det for deg, om det ikke er noen endring, gir deg en form av ro. Problemet er jo da, som du skriver, at noe plutselig kom i tillegg og da får du angst. Og vinninga går opp i spinninga på et vis. 

Smertene kommer fordi du hele tiden trigger lymfene. I tillegg har du veldig tynn hud i lysken og det kan bli litt ømt, sårt og gi litt stikkende smerter. 

Anonymkode: e175b...44f

Nøyaktig! Prøver å slutte så godt jeg kan, men føler at dette er min form for å holde angsten i sjakk. Så lymfer utløser smerter ved berøring osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir jo ømt i området du holder på og dette gir selvfølgelig reaksjoner. Du kan jo i ei uke feks sitte og klemme og trykke på et eller annet tilfeldig punkt på kroppen og du vil etterhvert kjenne noe fra akkurat det punktet. 

Jeg hadde en kul i nakken en gang jeg gikk og klemte/kjente på. Til slutt var jo hele nakken og området verkende og vondt. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo ømt i området du holder på og dette gir selvfølgelig reaksjoner. Du kan jo i ei uke feks sitte og klemme og trykke på et eller annet tilfeldig punkt på kroppen og du vil etterhvert kjenne noe fra akkurat det punktet. 

Jeg hadde en kul i nakken en gang jeg gikk og klemte/kjente på. Til slutt var jo hele nakken og området verkende og vondt. 

Anonymkode: e175b...44f

Vill vel ikke si jeg er hardhendt da, rører bare litt rundt på lymfene for å sjekke at de ikke er faste og at de har samme form og størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Vill vel ikke si jeg er hardhendt da, rører bare litt rundt på lymfene for å sjekke at de ikke er faste og at de har samme form og størrelse.

Du behøver ikke være hardhendt. Det blir provosert av stadig berøring. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du behøver ikke være hardhendt. Det blir provosert av stadig berøring. 

Anonymkode: e175b...44f

Så 1 gang om dagen er nok til at det kan bli ømt/vondt? Veldig lite som skal til da isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Så 1 gang om dagen er nok til at det kan bli ømt/vondt? Veldig lite som skal til da isåfall.

Du gjør jo dette hver dag om jeg har forstått deg rett? Og ja det er nok. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør jo dette hver dag om jeg har forstått deg rett? Og ja det er nok. 

Anonymkode: e175b...44f

Alt dette har blitt en del av min daglige rutine så ja. Angsten har gjort mye med meg som du kanskje forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Hypokondergutten skrev:

Alt dette har blitt en del av min daglige rutine så ja. Angsten har gjort mye med meg som du kanskje forstår.

Jeg forstår og jeg kjenner meg veldig godt igjen i alt du holder på med. Du finner ikke ro om du ikke gjørt dette ritualet. Det er faktisk en form for tvang i det her. I likhet med feks de som vasker hender haugevis av ganger daglig i bakteriefrykt osv. 

Problemet er imidlertid at disse "ritualene" vedlikeholder frykten for at noe skal være galt. Du har også frykt for at noe er endret før du får det sjekket. Og, som i dag, ga du deg selv angst ved å gjøre det. Roen du søker varer bare kort tid, kort tid - om du er heldig. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår og jeg kjenner meg veldig godt igjen i alt du holder på med. Du finner ikke ro om du ikke gjørt dette ritualet. Det er faktisk en form for tvang i det her. I likhet med feks de som vasker hender haugevis av ganger daglig i bakteriefrykt osv. 

Problemet er imidlertid at disse "ritualene" vedlikeholder frykten for at noe skal være galt. Du har også frykt for at noe er endret før du får det sjekket. Og, som i dag, ga du deg selv angst ved å gjøre det. Roen du søker varer bare kort tid, kort tid - om du er heldig. 

Anonymkode: e175b...44f

Så jeg burde slutte? Føler at jeg tar bort en trygghet da på en måte liksom. Tenker samtidig dette er vell ikke en måte å avsløre sykdom som kreft på? Man har vell mange utallige symptomer i tilegg til alt dette liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Hypokondergutten skrev:

Så jeg burde slutte? Føler at jeg tar bort en trygghet da på en måte liksom. Tenker samtidig dette er vell ikke en måte å avsløre sykdom som kreft på? Man har vell mange utallige symptomer i tilegg til alt dette liksom?

Ja du burde faktisk gjøre deg selv den tjenesten. Du fjerner ingen trygghet, for det er ingen reell trygghet i det du gjør. Du opprettholder angsten din. Og det er slemt gjort mot deg selv.

Avsløre sykdom gjør det ikke, ikke alvorlig sykdom. Det er klart at om du oppdager feber en dag ved måling så har du oppdaget feber og en eller annen ufarlig virusinfeksjon som feks forkjølelse har truffet deg. Du kan få hovne lymfer ved feks influensa, et betent sår, ei kvise, ørebetennelse, halsinfeksjon osv osv. Om avføring plutselig en dag er løsere eller har en annen farge, så kan det være noe du har spist feks. Det er jo ikke en grunn i h' egentlig til å opprettholde dette ritualet. Du vil aldri avdekke alvorlig sykdom på denne måten.

Du har INGEN symptomer på kreft. 

 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du burde faktisk gjøre deg selv den tjenesten. Du fjerner ingen trygghet, for det er ingen reell trygghet i det du gjør. Du opprettholder angsten din. Og det er slemt gjort mot deg selv.

Avsløre sykdom gjør det ikke, ikke alvorlig sykdom. Det er klart at om du oppdager feber en dag ved måling så har du oppdaget feber og en eller annen ufarlig virusinfeksjon som feks forkjølelse har truffet deg. Du kan få hovne lymfer ved feks influensa, et betent sår, ei kvise, ørebetennelse, halsinfeksjon osv osv. Om avføring plutselig en dag er løsere eller har en annen farge, så kan det være noe du har spist feks. Det er jo ikke en grunn i h' egentlig til å opprettholde dette ritualet. Du vil aldri avdekke alvorlig sykdom på denne måten.

Du har INGEN symptomer på kreft. 

 

Anonymkode: e175b...44f

Tror det begynner å synke inn nå faktisk, Jeg skal prøve så godt jeg kan å slutte med dette, glemte jo en ting da, bruker å sjekke om øynene er hvite å ikke gul. Fordi igjen gulsott i øynene er tegn på bukspyttkjertelkreft, hvordan kan jeg kutte ut denne? Er jo ganske så vanskelig når jeg har ett svært speil rett forran meg på badet liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hahahaha ja det kan være vanskelig. Men i og med at du ikke har kreft i bukspyttkjertelen så er det ingen grunn til å se etter gulsott :) Du kommer med andre ord ikke til å finne noe gult i øynene dine om du sjekker de. Se deg i speilet og gjør det du har behov for når du ser deg i det. Ikke let spesifikt etter gult. Klem ei kvise, fiks håret, gi deg selv et smil og la det være med det ;) 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahaha ja det kan være vanskelig. Men i og med at du ikke har kreft i bukspyttkjertelen så er det ingen grunn til å se etter gulsott :) Du kommer med andre ord ikke til å finne noe gult i øynene dine om du sjekker de. Se deg i speilet og gjør det du har behov for når du ser deg i det. Ikke let spesifikt etter gult. Klem ei kvise, fiks håret, gi deg selv et smil og la det være med det ;) 

Anonymkode: e175b...44f

Tror også jeg gjør lurt i det, vet det er lettere sagt enn gjort, men forhåpentligvis så vil jeg være så opptatt av jobb at denne angsten går vekk av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Hypokondergutten skrev:

Tror også jeg gjør lurt i det, vet det er lettere sagt enn gjort, men forhåpentligvis så vil jeg være så opptatt av jobb at denne angsten går vekk av seg selv :)

Gjør alt du kan for å kvitte deg med disse ritualene. De bare minner deg om mulige farlige sykdommer selv om det du leter etter ikke kommer til å finnes. Og, som skrevet over, et symptom om det dukker opp er ikke det samme som farlig sykdom. I de aller fleste tilfeller er symtomer ikke det. Det blir nok litt prøving og feiling, men uten prøving kommer aldri endring. 

Ha en fin dag på jobb i morgen. Jeg er trøtt og skal finne senga :) God natt!

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...