Gå til innhold

ville muskelsmertene vært verre nå hvis dette var noe alvorlig?


Hypokondergutten

Anbefalte innlegg

Hypokondergutten
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør alt du kan for å kvitte deg med disse ritualene. De bare minner deg om mulige farlige sykdommer selv om det du leter etter ikke kommer til å finnes. Og, som skrevet over, et symptom om det dukker opp er ikke det samme som farlig sykdom. I de aller fleste tilfeller er symtomer ikke det. Det blir nok litt prøving og feiling, men uten prøving kommer aldri endring. 

Ha en fin dag på jobb i morgen. Jeg er trøtt og skal finne senga :) God natt!

Anonymkode: e175b...44f

Ja vi får se hva tiden bringer, ha en fin dag i morgen du også på tide å ta kveld her å! God natt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hypokondergutten
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

En dag av gangen er en god start :) Og takk, takk :)

Anonymkode: e175b...44f

God dag fullført, har ikke gjort noe av ritualene haha, men jeg vet ikke hvorfor, men jeg er øm og har ikke følelse på venstre stortå på høyresiden, noe du har hørt om kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Hypokondergutten skrev:

God dag fullført, har ikke gjort noe av ritualene haha, men jeg vet ikke hvorfor, men jeg er øm og har ikke følelse på venstre stortå på høyresiden, noe du har hørt om kanskje?

Steike så flink du har vært :) Stolt av deg!

Tær som dovner litt bort er et helt naturlig fenomen når de er inneklemt i sko en lang dag. Don't worry, dette går over eller kan komme og gå i din jobb. Jeg, som kvinne, opplever dette støtt og stadig. 17. mai feks, etter timer i noe jålete skotøy kan jo hele foten være borte i timesvis hehe. Min samboer er i ett yrke hvor arbeidsdagen innebærer mye gåing. Du skulle sett hvordan han driver og plastrer og styrer med føtter/tær før han gå på jobb for å prøve unngå vondter.

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Steike så flink du har vært :) Stolt av deg!

Tær som dovner litt bort er et helt naturlig fenomen når de er inneklemt i sko en lang dag. Don't worry, dette går over eller kan komme og gå i din jobb. Jeg, som kvinne, opplever dette støtt og stadig. 17. mai feks, etter timer i noe jålete skotøy kan jo hele foten være borte i timesvis hehe. Min samboer er i ett yrke hvor arbeidsdagen innebærer mye gåing. Du skulle sett hvordan han driver og plastrer og styrer med føtter/tær før han gå på jobb for å prøve unngå vondter.

Anonymkode: e175b...44f

Så dette er vanlig, høh har hatt det i 2 dager nå, kan det ha noe med at mine føtter ikke er vandt til skoene? Også, snakket med sjefen om helproblemene mine, hun sa bare at hvis jeg ikke følte at det kom til å gå så fikk jeg bare slutte etterhvert. Ble helt sjokket jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er vanlig ved nytt skotøy spesielt. Det var da et merkelig svar av en sjef, men antar at de bare kan skaffe noen nye om de måtte trenge det. Uansett, lite konstruktivt!

Har du plass til et par av disse i skoa?

http://www.med24.no/scholl-gel-activ-work-mann?gclid=CjwKEAjww9O3BRDp1tq0jIP023YSJAB0-j1SnRrtBFgwuCwsfu1emI-o9jehGcXrixfh8_DPz9dJaBoCUrbw_wcB

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hypokondergutten
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vanlig ved nytt skotøy spesielt. Det var da et merkelig svar av en sjef, men antar at de bare kan skaffe noen nye om de måtte trenge det. Uansett, lite konstruktivt!

Har du plass til et par av disse i skoa?

http://www.med24.no/scholl-gel-activ-work-mann?gclid=CjwKEAjww9O3BRDp1tq0jIP023YSJAB0-j1SnRrtBFgwuCwsfu1emI-o9jehGcXrixfh8_DPz9dJaBoCUrbw_wcB

Anonymkode: e175b...44f

Har et par som det der i skoene, fungerer fem til pause cirka, etter dette går det bare nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Hypokondergutten skrev:

Har et par som det der i skoene, fungerer fem til pause cirka, etter dette går det bare nedover.

Ok. Det er jo fryktelig dumt at du ikke kan få bruke noen alternative sko og evnt bytte på litt. Men det er ikke noe å gjøre med det. Du får gi det litt tid, for sko kan jo gå fra å være j' ubehagelig når de er nye til å bli gode etterhvert. I yrket du er må du nok tåle litt smerter i bena fordi å stå/gå hele dagen selvfølgelig er både vondt og slitsomt. Så får vi håpe det ikke blir noe betennelse av det. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Det er jo fryktelig dumt at du ikke kan få bruke noen alternative sko og evnt bytte på litt. Men det er ikke noe å gjøre med det. Du får gi det litt tid, for sko kan jo gå fra å være j' ubehagelig når de er nye til å bli gode etterhvert. I yrket du er må du nok tåle litt smerter i bena fordi å stå/gå hele dagen selvfølgelig er både vondt og slitsomt. Så får vi håpe det ikke blir noe betennelse av det. 

Anonymkode: e175b...44f

ja har sagt til sjefen som så, så lenge jeg ikke får betenelse så jobber jeg, men får jeg betenelse igjen, så kan hun ikke forvente at jeg kommer til å jobbe lange skift på laang lang tid, tok meg cirka 3 år uten fotball og skøyter til å få meg frisk igjen, er en helvettes prosess som gjør faens vondt når man er i fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Hypokondergutten skrev:

ja har sagt til sjefen som så, så lenge jeg ikke får betenelse så jobber jeg, men får jeg betenelse igjen, så kan hun ikke forvente at jeg kommer til å jobbe lange skift på laang lang tid, tok meg cirka 3 år uten fotball og skøyter til å få meg frisk igjen, er en helvettes prosess som gjør faens vondt når man er i fysisk aktivitet.

Det skal ikke mye til å forestille seg at betennelse i helene er fryktelig vondt og med det ikke noe man vil ha. Så da krysser vi fingre for at det var et 1. gangstilfelle :)

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ikke mye til å forestille seg at betennelse i helene er fryktelig vondt og med det ikke noe man vil ha. Så da krysser vi fingre for at det var et 1. gangstilfelle :)

Anonymkode: e175b...44f

Nei det er noe drit, ja som sagt, vi får håpe det, problemet er vell mere det at legen har sagt at det er veldig lett for sånt å blusse opp igjen så jeg har gått med dempende joggesko siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble opptatt med min kjære mor på telefonen her :)

Forebygging med demping er lurt og vel det eneste du kan gjøre for å forsøke unngå tilbakefall. Jeg tror kanskje disse sålene du har også kan være med på å forebygge. 

Jeg hadde et h' noen år tilbake med noe som kalles frossen skulder - au, au. Jeg vet at dette kan komme tilbake og det kan ramme det andre skulderen også. Men i og med at jeg tenker at det ikke har noen hensikt å bekymre for noe som kan skje, men også ikke kan skje så får det være slik :) Bekymring er jo i det store og hele hverken noe som stopper noe i å skje, gjør én forberedt på noe eller er verdt tida man legger ned på det :)

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ikke mye til å forestille seg at betennelse i helene er fryktelig vondt og med det ikke noe man vil ha. Så da krysser vi fingre for at det var et 1. gangstilfelle :)

Anonymkode: e175b...44f

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble opptatt med min kjære mor på telefonen her :)

Forebygging med demping er lurt og vel det eneste du kan gjøre for å forsøke unngå tilbakefall. Jeg tror kanskje disse sålene du har også kan være med på å forebygge. 

Jeg hadde et h' noen år tilbake med noe som kalles frossen skulder - au, au. Jeg vet at dette kan komme tilbake og det kan ramme det andre skulderen også. Men i og med at jeg tenker at det ikke har noen hensikt å bekymre for noe som kan skje, men også ikke kan skje så får det være slik :) Bekymring er jo i det store og hele hverken noe som stopper noe i å skje, gjør én forberedt på noe eller er verdt tida man legger ned på det :)

Anonymkode: e175b...44f

Ja det er sant, tok en kjapp tid i speilet og angsten kom bombandert til meg. Magen er oppblåst, mer enn vanlig, er nå tilbake på kreft i tarm osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva så du i speilet, sånn rent sett bort fra deg selv?

Oppblåst mage har ingenting med kreft å gjøre, så det får du forsøke å slå fra deg. Forbigående symptomer har ingenting med kreft å gjøre. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så du i speilet, sånn rent sett bort fra deg selv?

Oppblåst mage har ingenting med kreft å gjøre, så det får du forsøke å slå fra deg. Forbigående symptomer har ingenting med kreft å gjøre. 

Anonymkode: e175b...44f

Skjønner ikke, men etter angsten kom så er alle forandringer i kroppen kreft for meg, eller ME,MS,ALS osv osv osv osv du skjønner. Er helt sykt, er bare 18 år, ting skal enda skje med kroppen min, er for tidlig til å begynne å tro at alt er kreft osv, kunne skjønt det hvis jeg var 40-50 år, men faen as...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje det kan hjelpe om du putter alle disse symptomene der de hører hjemme, under angst for alvorlig sykdommer og død? Dette er en alvorlig tilstand/psykdom i seg selv og du bør, som jeg var inne på tidligere, oppsøke legen og be om hjelp hos psykolog. Du kan komme til å  bruke uhorvelig mye tid av livet ditt sittende fast i dette om du ikke ber om hjelp. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det kan hjelpe om du putter alle disse symptomene der de hører hjemme, under angst for alvorlig sykdommer og død? Dette er en alvorlig tilstand/psykdom i seg selv og du bør, som jeg var inne på tidligere, oppsøke legen og be om hjelp hos psykolog. Du kan komme til å  bruke uhorvelig mye tid av livet ditt sittende fast i dette om du ikke ber om hjelp. 

Anonymkode: e175b...44f

men hvordan gjør jeg det? Koster ikek dette alvorlig mye penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du oppsøker fastlegen og ber om henvisning til psykolog. Jeg vet ikke hva som finnes av slik hjelp der du evnt bor.

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypokondergutten
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du oppsøker fastlegen og ber om henvisning til psykolog. Jeg vet ikke hva som finnes av slik hjelp der du evnt bor.

Anonymkode: e175b...44f

Nei ikke jeg heller, tror ikke vi har serlig mye tilbud. Smertene kom nå igjen nede ved lymfene og har ikke tatt på dem, blir så redd av det her at det er kvalmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring og få time hos lege over påske. Vær ærlig med hva du tenker, "ritualene" dine osvosv. Derfra er det legens ansvar/jobb og sørge for at du får nødvendig hjelp. 

Smerter i lysken er IKKE et symptom på kreft. 

Anonymkode: e175b...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...