Gå til innhold

Overnatting gutt / jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Datteren min på 14 har overnattet flere ganger hos en kamerat (gutt) på samme alder. De har kjent hverandre i ca 6 år. Hun sier at de er kun venner, og jeg tror henne (hun er generelt ikke opptatt av gutter som potensielle kjærester). Jeg har god kontakt med moren hans og har hatt flere samtaler med henne i forkant av disse overnattingene. Har fått mange forskjellige tilbakemeldinger på dette fra andre.

Nå har datteren min fått hørt via en annen (yngre) gutt at kameraten hennes har sagt til andre venner at de har vært mer enn venner (vet ikke helt hvilke ord han brukte). Kameraten nekter for det.

Noen som har forslag til hvordan jeg forholder meg til dette videre?

 

Anonymkode: 316dc...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min på 14 har overnattet flere ganger hos en kamerat (gutt) på samme alder. De har kjent hverandre i ca 6 år. Hun sier at de er kun venner, og jeg tror henne (hun er generelt ikke opptatt av gutter som potensielle kjærester). Jeg har god kontakt med moren hans og har hatt flere samtaler med henne i forkant av disse overnattingene. Har fått mange forskjellige tilbakemeldinger på dette fra andre.

Nå har datteren min fått hørt via en annen (yngre) gutt at kameraten hennes har sagt til andre venner at de har vært mer enn venner (vet ikke helt hvilke ord han brukte). Kameraten nekter for det.

Noen som har forslag til hvordan jeg forholder meg til dette videre?

 

Anonymkode: 316dc...470

Tja... Enten forby overnatting heretter eller skaffe henne prevensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok antatt at det bare var rykter. Om hun hadde vært interessert i han så tror jeg ikke hun hadde fortalt deg at noen hadde sagt at han hadde sagt de var mer enn venner. Det må to til for å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Jeg hadde nok antatt at det bare var rykter. Om hun hadde vært interessert i han så tror jeg ikke hun hadde fortalt deg at noen hadde sagt at han hadde sagt de var mer enn venner. Det må to til for å ha sex.

Takk, det høres fornuftig ut. Har egentlig mer tiltro til kameraten hennes enn til den andre gutten hun pratet med. Også med tanke på hvordan kameraten hennes reagerte da han hørte hva denne yngre gutten hadde sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det hadde ikke vært aktuelt for min datter å overnatte hos en gutt alene. I fjor, da hun var 14, var det en del teltovernattinger, hvor de var flere stykker (både gutter og jenter) - og det var greit, etter litt betenkningstid. Denne sommeren har de ikke hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min på 14 har overnattet flere ganger hos en kamerat (gutt) på samme alder. De har kjent hverandre i ca 6 år. Hun sier at de er kun venner, og jeg tror henne (hun er generelt ikke opptatt av gutter som potensielle kjærester). Jeg har god kontakt med moren hans og har hatt flere samtaler med henne i forkant av disse overnattingene. Har fått mange forskjellige tilbakemeldinger på dette fra andre.

Nå har datteren min fått hørt via en annen (yngre) gutt at kameraten hennes har sagt til andre venner at de har vært mer enn venner (vet ikke helt hvilke ord han brukte). Kameraten nekter for det.

Noen som har forslag til hvordan jeg forholder meg til dette videre?

 

Anonymkode: 316dc...470

Hei!

Jeg ville stolt på det din datter sier til deg.

løse rykter uten signatur, bør man ikke bry seg om!, det heter sladder og vås.

Videre hun er 14 år og de har kjent hverandre i 6 år, de høres ut som gode venner, all god grunn for å ikke plage dem med noe annet enn fornuft, da mener jeg at, skulle følelsene endre seg så fins det prevensjon, men man bør også skjønne at mange jenter og gutter er bare venner og uten at det er noe seksuelt i det,  så la dem være i fred med sitt vennskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 26. juli 2016 at 21.44, AnonymBruker skrev:

Datteren min på 14 har overnattet flere ganger hos en kamerat (gutt) på samme alder. De har kjent hverandre i ca 6 år. Hun sier at de er kun venner, og jeg tror henne (hun er generelt ikke opptatt av gutter som potensielle kjærester). Jeg har god kontakt med moren hans og har hatt flere samtaler med henne i forkant av disse overnattingene. Har fått mange forskjellige tilbakemeldinger på dette fra andre.

Nå har datteren min fått hørt via en annen (yngre) gutt at kameraten hennes har sagt til andre venner at de har vært mer enn venner (vet ikke helt hvilke ord han brukte). Kameraten nekter for det.

Noen som har forslag til hvordan jeg forholder meg til dette videre?

 

Anonymkode: 316dc...470


Det var rart å lese innlegget ditt. Det var nesten en blåkopi av min egen historie.

Jeg hadde en god venn som jeg ble kjent med i barnehagen og som jeg gikk i klasse med opp igjennom hele skoletiden.
Vi var mye hos hverandre og foreldrene våre kjente hverandre godt.
Da vi kom i puberteten begynte vi også å overnatte hos hverandre. Det ble begynnelsen på en periode som jeg gjerne skulle vært foruten.
Han var en del mer frempå enn meg og vi hadde i høyeste grad seksuell kontakt. Jeg var på dette tidspunktet 13-14 år. Jeg vet at det ikke er lett å bli gravid når en ikke har hatt mensen så lenge og så regelmessig, men det kunne klart gått galt.

Jeg husker at de seksuelle følelsene i meg var rare og skremmende og jeg skjønte ikke helt hva alt var. Jeg var nok ikke moden for å håndtere slike følelser da.

På en eller annen måte ble jeg da tidlig på ungdomsskolen konfrontert med et "rykte" om at vi var kjærester. På sett og vis opplevde jeg jo nettopp at vi var det, men min venn ville ikke vedkjenne seg det overfor gutta da jeg ikke var den mest attraktive jentene i klassen. Dette ble slutten på vårt vennskap, han flyttet vekk (av andre grunner) og det hele ble i grunnen bare trist, og jeg får klump i magen når jeg tenker på alt dette den dag i dag. 

Jeg kan i tillegg nevne at det var helt uaktuelt å snakke om dette med min mor/andre voksne. Det jeg husker at jeg ønsket var at min mor hadde sagt at jeg ikke fikk overnatte hos ham på generelt grunnlag. Slik situasjonen var hadde jeg ikke en ekstern, legitim grunn til å "avverge" disse besøkene.

Jeg ser at flere mødre i tråden tenker at en ungdom er veldig åpen og forteller alle slike ting til sin mor. Dette tror jeg i noen tilfelle kan være ønsketenkning. Full frihet kan være vanskelig å håndtere når man er ung og usikker på hvor grensene for seg selv går. Da er det godt med drahjelp fra de voksne.

Anonymkode: f7afe...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg husker at jeg ønsket var at min mor hadde sagt at jeg ikke fikk overnatte hos ham på generelt grunnlag. Slik situasjonen var hadde jeg ikke en ekstern, legitim grunn til å "avverge" disse besøkene.

Jeg ser at flere mødre i tråden tenker at en ungdom er veldig åpen og forteller alle slike ting til sin mor. Dette tror jeg i noen tilfelle kan være ønsketenkning. Full frihet kan være vanskelig å håndtere når man er ung og usikker på hvor grensene for seg selv går. Da er det godt med drahjelp fra de voksne.

Anonymkode: f7afe...3db

Dette aspektet er veldig viktig å tenke på. Det er mye enklere for en ungdom å si at mamma og pappa sier nei, enn å si nei selv. Av og til kan det være greit å skylde på "strenge foreldre", når en føler seg litt presset til å gjøre noe en ikke er komfortabel med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, påskelilje skrev:

Dette aspektet er veldig viktig å tenke på. Det er mye enklere for en ungdom å si at mamma og pappa sier nei, enn å si nei selv. Av og til kan det være greit å skylde på "strenge foreldre", når en føler seg litt presset til å gjøre noe en ikke er komfortabel med selv.

Jeg har ved et par anledninger spurt jentungen min om hun ville at jeg skulle si at hun ikke får lov når jeg merket at det var noe hun egentlig ikke ville, men følte at venninnene ville ha henne med på (dette var på barneskolen da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg har ved et par anledninger spurt jentungen min om hun ville at jeg skulle si at hun ikke får lov når jeg merket at det var noe hun egentlig ikke ville, men følte at venninnene ville ha henne med på (dette var på barneskolen da).

Det har jeg også gjort. Hun minste og jeg har et hemmelig kodeord som hun sier i telefonen dersom hun vil at jeg skal si at hun må komme hjem (hvis hun ikke har lyst til å være hos venninna lenger, men synes det er vanskelig å si at hun vil hjem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Det har jeg også gjort. Hun minste og jeg har et hemmelig kodeord som hun sier i telefonen dersom hun vil at jeg skal si at hun må komme hjem (hvis hun ikke har lyst til å være hos venninna lenger, men synes det er vanskelig å si at hun vil hjem).

Det må være helt lov. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...