Gå til innhold

Brystspreng, hvor lenge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å ikke amme. Idag er 5 dagen og brystene er vonde og det er mange klumper og puppene er generelt veldig harde. Har stram sports bh på og skjerf i tillegg. Lurte på om når det forsvinner? Er det farlig å gå slik uten å pumpe? Fikk beskjed på sykehuset om å la brystene være i fred. Altså ikke gjøre noe. Når bør jeg kontakte lege i verste fall? 

Anonymkode: 4e052...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bestemt meg for å ikke amme. Idag er 5 dagen og brystene er vonde og det er mange klumper og puppene er generelt veldig harde. Har stram sports bh på og skjerf i tillegg. Lurte på om når det forsvinner? Er det farlig å gå slik uten å pumpe? Fikk beskjed på sykehuset om å la brystene være i fred. Altså ikke gjøre noe. Når bør jeg kontakte lege i verste fall? 

Anonymkode: 4e052...3ae

Har du nettopp født? Kroppen er jo full av hormoner som produserer melk og jeg trodde det var vanlig å få medisiner som stoppet melkeproduksjonen om man av en eller annen grunn ikke skal amme. Klumpene er tette melkeganger og det kan bli svært smertefullt og betent og det vil du garantert ikke... Ring helsesøster, jordmor på helsestasjonen eller lege i morgen og be om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har nettopp født, men den medisinen som stopper produksjonen ble ikke anbefalt til meg. De mente beste alternativet var å la brystene være i fred. Men forsvinner melken da? Får ringe til noen i morgen. Det er vondt å ta på puppene og jeg er helt hjelpesløs her nå. Har brystpumpe men aner ikke hvordan jeg bruker det. Dette var skikkelig vanskelig situasjon for meg nå. 

Anonymkode: 4e052...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja har nettopp født, men den medisinen som stopper produksjonen ble ikke anbefalt til meg. De mente beste alternativet var å la brystene være i fred. Men forsvinner melken da? Får ringe til noen i morgen. Det er vondt å ta på puppene og jeg er helt hjelpesløs her nå. Har brystpumpe men aner ikke hvordan jeg bruker det. Dette var skikkelig vanskelig situasjon for meg nå. 

Anonymkode: 4e052...3ae

Hvis du begynner å bruke pumpe så oppfordrer du kroppen til å fortsette å produsere mer melk. Såvidt jeg husker var det i alle fall da mine var små anbefalt å håndmelke bort den verste sprengen, men ikke så mye at puppen ble tom, da lager kroppen bare mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...