Gå til innhold

Gutten min er så utilpass og mye syk.


furks

Anbefalte innlegg

Først og fremst; Ja, vi har vært til lege, men de tar det ikke helt seriøst. 

Minste gutten min blir 5 år i sommer, og jeg er litt bekymret for han. Han har alltid vært litt annerledes enn eldste gutten min, og aldri vært helt fornøyd med livet for å si det sånn. I uke 18 på ultralyd ble det oppdaget hull i hjertet, men på kontroll igjen i uke 27 kunne de ikke se noe. Bilyd på hjertet etter fødsel og på flere kontroller, men det ble aldri sjekket. Han hadde kolikk fra dagen han ble født (skrek veldig mye, selv legene og jordmødrene på barsel sa at det ikke var normalt). Han ble fikset for låsninger, og fikk spesialmelk da jeg fikk beskjed om å kutte ammingen pga allergi. Når han var 3 mnd ca ble han innlagt og fikk påvist astma, og et lite år senere slet han i mange mnd med forstoppelse. Så kraftig at han måtte inn å få klyster på sykehuset flere ganger og vi jevnlig måtte bruke miniklyx. Det forsvant igjen etterhvert. Han ble sjekket for allergier, men ingenting. 

Ellers var han tidlig motorisk, løp rundt når han var 10 mnd. Han ble tørr og bleiefri natt som dag rett før 2 års dagen. Så begynte han med masse ørebetennelser og ble et ørebarn. 30 antibiotikakurer på 3-4 år. Så begynte han å ha uhell på natten, og det eskalerte voldsomt. Dette begynte for ca 1 år siden, da hadde han vært tørr i 2 år. En periode hadde han uhell 3-4 ganger pr natt, enda jeg tok han på do titt og ofte. Nå har han enda uhell, men ikke like ofte. Kanskje 2 ganger i uken. Dagtid går helt greit, men merker at han plutselig må løpe fordi han må så tisse. Om det er alderen som gjør at han utsetter det, eller at han faktisk ikke kjenner det før det har gått veldig langt vet jeg ikke. 

Han er verdens skjønneste gutt, men jeg merker at han er mye sliten. Han fjernet polypper og la inn dren for 3-4 mnd siden, i håp om at alt skulle bli bedre. Ørebetennelsene har gitt seg, men han har plutselig begynt å slite med halsbetennelser og har hatt 2 antibiotikakurer allerede. Dette har han ikke vært plaget med før. 

Han sover godt på natten, men er ofte urolig og gråter i søvne. Nå de siste dagene har han begynt å klage voldsomt på smerter i beina etter han har sittet på do. Han klager også mye på at han er sliten. Han er vanvittig sår, og bryter totalt sammen for den minste ting. I går svarte han pappaen litt frekt, og jeg sa helt vanlig at man svarer ikke slik. Da trakk han seg vekk og ble helt knust. Han skriker for den minste ting storebroren foretar seg, og gir ofte utrykk for at han føler seg urettferdig behandlet. Men som sagt, han er midt i denne 4,5 års alderen også. 

Men jeg som mamma er bekymret. Jeg er helsearbeider, men får ikke helt fatt i dette, og blir litt rådvill når lege ikke vil henvise videre eller ta nødvendige prøver. Jeg føler det er noe som ligger i grunn her for alle infeksjonene og det totale bildet. Jeg tror ikke det er noe farlig, og er ikke redd, men jeg vil gjerne at sønnen min skal ha en best mulig hverdag. :(

Noen som har noen råd, tips eller erfaringer å dele med meg? Evt hva jeg kan gjøre for å få han til de riktige legene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, furks skrev:

Noen som har noen råd, tips eller erfaringer å dele med meg? Evt hva jeg kan gjøre for å få han til de riktige legene? 

Hvis det er fastlegen som ikke vil henvise dere videre så bytt fastlege, evt. gå til en annen for en second opinion, det har du krav på. Stol på din egen magefølelse når den sier at det er noe som er galt med barnet ditt. Lykke til med å finne ut hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...