Gå til innhold

Eks-svigerfar hjelpe med barnepass, uten tillatelse fra eks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, dere!

Sitter i en litt kinkig situasjon. Begge foreldre (fraflyttet fra hverandre for flere år siden) skal ut på reise i to uker (ikke sammen), og reise fra barn på 10 og 12 år. Trenger barnepass i to uker. Jeg er en av disse foreldre.

Svigermor kan passe i en uke. Men hva med den andre? Jeg ønsker at eks-svigerfar kan komme og støtte.

Men det er pågående konflikt (langvarig) mellom eks og dennes far, og eksen vil ikke ha at dennes far skal være med ungene alene (påstår at ustabil, noe jeg er uenig i). Svært lite samkvem siste par år mellom eks-svigerfar og barn.

Kan jeg da ordne med å få barnepass fra eks-svigerfar, uten tillatelse fra eks? Ser ut som at det kan være eneste løsning (men jobber med saken). Er det fullstendig overkjøring? Jeg tror ikke jeg hadde gjort det dersom vi hadde vært et par, men hva med nå når vi er i utgangspunktet to selvstendige individer med egne meninger og handlinger

Det er vel kanskje ikke noen regler for dette, kanskje mer normer? Jeg har vanskelig for å se objektivt på dette. Eks mener det er fullstendig uhørt, og det vil jo da eventuelt uansett medføre konflikt mellom meg og eks. Men jeg ser også galt i at barna ikke får være sammen med svigerfar...

Hilsen en som er i beit... Gode råd og innspill fra objektive synsvinkler er svært ønskelig!!!

 

Anonymkode: 032d1...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er riktig å forlate barn ei hel uke sammen med noen som har vært lite med de fra før av.

Anonymkode: a66d7...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...