Gå til innhold

Må jeg gå i konfirmasjonen til min samboers eks-svigerinnes sønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er invitert i konfirmasjon til min samboers tidligere nevø. Jeg forstår at han føler seg som onkel til denne gutten fremdeles, men jeg har ikke noe forhold til hverken gutten eller foreldrene hans. Derfor ønsker jeg at han skal gå uten meg, noe han er helt uenig i. Han mener at siden barna hans kommer til å være der, er det naturlig at jeg blir med på familiefesten. Hva tenker andre om dette? 

Anonymkode: 553b7...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er invitert i konfirmasjon til min samboers tidligere nevø. Jeg forstår at han føler seg som onkel til denne gutten fremdeles, men jeg har ikke noe forhold til hverken gutten eller foreldrene hans. Derfor ønsker jeg at han skal gå uten meg, noe han er helt uenig i. Han mener at siden barna hans kommer til å være der, er det naturlig at jeg blir med på familiefesten. Hva tenker andre om dette? 

Anonymkode: 553b7...9c0

Ja, det synsbjeg.

Anonymkode: 15e15...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er invitert i konfirmasjon til min samboers tidligere nevø. Jeg forstår at han føler seg som onkel til denne gutten fremdeles, men jeg har ikke noe forhold til hverken gutten eller foreldrene hans. Derfor ønsker jeg at han skal gå uten meg, noe han er helt uenig i. Han mener at siden barna hans kommer til å være der, er det naturlig at jeg blir med på familiefesten. Hva tenker andre om dette? 

Anonymkode: 553b7...9c0

Bli med - spis en god middag og nyt kakene. :) Og ikke tenk så mye på familieforholdene, noen timer holder du ut for din kjæres skyld. Neste gang kan det være han som må stille opp for deg på ett eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er invitert i konfirmasjon til min samboers tidligere nevø. Jeg forstår at han føler seg som onkel til denne gutten fremdeles, men jeg har ikke noe forhold til hverken gutten eller foreldrene hans. Derfor ønsker jeg at han skal gå uten meg, noe han er helt uenig i. Han mener at siden barna hans kommer til å være der, er det naturlig at jeg blir med på familiefesten. Hva tenker andre om dette? 

Anonymkode: 553b7...9c0

Du må ingenting, men du bør.. 

Altså, han ER onkel til gutten fremdeles :), og han er sambo's ungers søskenbarn.Tenker som Lillemus - gå, spis, smil og unnagjør etter sambo's ønsker. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er invitert i konfirmasjon til min samboers tidligere nevø. Jeg forstår at han føler seg som onkel til denne gutten fremdeles, men jeg har ikke noe forhold til hverken gutten eller foreldrene hans. Derfor ønsker jeg at han skal gå uten meg, noe han er helt uenig i. Han mener at siden barna hans kommer til å være der, er det naturlig at jeg blir med på familiefesten. Hva tenker andre om dette? 

Anonymkode: 553b7...9c0

Konfirmasjon er jo en familiebegivenhet, der det er vanlig at man kommer som par, og at partner er med om man er i et seriøst forhold. Derfor - om du ønsker å anses som hans bedre halvdel bør du absolutt gå, om du kan :).

 

Hadde det dreid seg om et 50-årslag eller annen mer uformell fest ville jeg tenkt annerledes. Hyggelig (for din kjære) om du ble med også da, men ikke like selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er invitert i konfirmasjon til min samboers tidligere nevø. Jeg forstår at han føler seg som onkel til denne gutten fremdeles, men jeg har ikke noe forhold til hverken gutten eller foreldrene hans. Derfor ønsker jeg at han skal gå uten meg, noe han er helt uenig i. Han mener at siden barna hans kommer til å være der, er det naturlig at jeg blir med på familiefesten. Hva tenker andre om dette? 

Anonymkode: 553b7...9c0

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være noe problem å gå? Dette er vel å lage problemer ut av ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Nå har ikke jeg vært i konfirmasjon til "tidligere niese", men dersom jeg skulle det ville jeg absolutt foretrukket å ha med min nye partner! Det er hyggelig å være sammen og det markerer at nå er det oss og at han er en del av min familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har vært i samme situasjon og jeg var med av hensyn til kjæresten :) For han var det viktig og da ble det viktig for meg å ta hensyn til han. Jeg ville jo selv hatt han med.

Men jeg skjønner hvorfor du tenker som du gjør. I vårt tilfelle var det halvbror til min kjærestes sønn som skulle konfirmeres. Jeg hadde aldri møtt verken halvbroren eller foreldrene hans. Kjæresten min har heller ingen kontakt med halvbroren annet enn gaver til jul.

Det hører med til historien at min kjæreste har 2 lange samboerskap bak seg og at den siste x-en fulgte etter oss på de to første feriene våre. Jeg hadde ikke helt sett for meg å få noen x på slep på våre første kjærlighetsferier .

Så da den første x-en inviterte til konfirmasjon kjente jeg at nå ble det litt too much med x-er . Jeg tenkte: -Det var da voldsomt til styr da !  En litt voldsom start og jeg begymte å lure på om jeg var klar for å kastes inn i dette kaoset. Alle disse menneskene som jeg ikke hadde noe forhold til. Det ble så mange for meg som var vant til en kjernefamilie.

Men det var kjæresten jeg ville ha og det var han jeg ville ta hensyn til. Så lenge man er godt voksne kommer man seg ikke unna en forhistorie eller to dessverre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...