Gå til innhold

Jente på 16 - sykle hjem om natta?


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Takk for innspill, alle sammen. Jeg er nok litt evig optimist, og har en iboende tro på at det meste går bra, og kan sikkert en gang innimellom ha godt av noen litt mer pessimistiske innspill. Er enig i at sykkelen må være korrekt utstyrt og at det er lurt å ta følge med noen :)

Jeg fikk jo enormt med frihet i 16-17 års alderen, med sykkelturer over flere dager uten mobiltelefon, både her på Sørlandet og i Danmark, var ute til langt på natt i helgene og reiste på turer og leirer land og strand rundt. Med mannen min som hanefar, blir nok mine unger litt strammere holdt i tøylene... :rolleyes::blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg synes uansett ikke mannen din skulle blitt sint. Det er ikke opplagt hvor man skal trekke grensen.

Jeg reagerte også på dette at mannen ble "ordentlig sint". Dersom de har snakket om dette før og avtalt hvor grensene går skjønner jeg at han reagerer, men dersom dette var første gang problemstillingen var oppe syns jeg han skylder Påskelilje en beklagelse for å ikke ha greid å formidle sitt syn på en mer ok måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, påskelilje skrev:

Takk for innspill, alle sammen. Jeg er nok litt evig optimist, og har en iboende tro på at det meste går bra, og kan sikkert en gang innimellom ha godt av noen litt mer pessimistiske innspill. Er enig i at sykkelen må være korrekt utstyrt og at det er lurt å ta følge med noen :)

Jeg fikk jo enormt med frihet i 16-17 års alderen, med sykkelturer over flere dager uten mobiltelefon, både her på Sørlandet og i Danmark, var ute til langt på natt i helgene og reiste på turer og leirer land og strand rundt. Med mannen min som hanefar, blir nok mine unger litt strammere holdt i tøylene... :rolleyes::blink:

Jeg var også på ferietur med sykkel sammen med ei venninne da vi var 16 år. Vi var borte i mange dager og hadde ikke mobil :)

Vi hadde enda en sykkeltur da vi var 17 og var borte i enda flere dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg var også på ferietur med sykkel sammen med ei venninne da vi var 16 år. Vi var borte i mange dager og hadde ikke mobil :)

Vi hadde enda en sykkeltur da vi var 17 og var borte i enda flere dager. 

Hehe, minner meg om at jeg var på sykkeltur i Danmark med venninner da jeg var 16-17 år. Ikke bare sykling om natten da, for å si det slik. Andre tider :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
41 minutter siden, Xtra skrev:

Hehe, minner meg om at jeg var på sykkeltur i Danmark med venninner da jeg var 16-17 år. Ikke bare sykling om natten da, for å si det slik. Andre tider :P.

Det var ikke så mange steder å feste på de turene våre, så vi bare syklet og syklet :)

På den siste turen vår jukset vi litt. Etter å ha syklet opp Gråura til Oppdal ( veldig bratt ) og deretter opp Dovrefjell, var vi slitne. Vi valgte derfor å ta toget fra Dombås til ( et eller annet sted jeg ikke husker. Åndalsnes kanskje ? ) Det var litt flaut at vi jukset, så vi sa det aldri til noen :D

Jeg husker at vi ikke rakk siste ferge som gikk over til Tingvoll ( den er nedlagt nå ) . Fergemannskapet synes synd på oss som ikke rakk ferga og vi fikk lov til å overnatte inne i salongen. 

Husker veldig godt den såre rumpa og de beinharde leggmusklene jeg fikk :)

Dette er den sprekeste venninna jeg har den dag i dag og den eneste venninna jeg har som gidder å bli med meg på fjellturer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
14 timer siden, Xtra skrev:

Hehe, minner meg om at jeg var på sykkeltur i Danmark med venninner da jeg var 16-17 år. Ikke bare sykling om natten da, for å si det slik. Andre tider :P.

Uff, jeg hadde også en "sykkeltur " til Danmark, riktignok da jeg var 19. Vi skulle være borte ei lita uke, men kom hjem etter 2-3 dager. Hadde kjøpt noe altfor sterkt på danskebåten, og lysten til å sykle på tur forsvant helt etter den natta... så vi kom ikke lenger enn til Hirtshals 😟😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
13 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det var ikke så mange steder å feste på de turene våre, så vi bare syklet og syklet :)

På den siste turen vår jukset vi litt. Etter å ha syklet opp Gråura til Oppdal ( veldig bratt ) og deretter opp Dovrefjell, var vi slitne. Vi valgte derfor å ta toget fra Dombås til ( et eller annet sted jeg ikke husker. Åndalsnes kanskje ? ) Det var litt flaut at vi jukset, så vi sa det aldri til noen :D

Jeg husker at vi ikke rakk siste ferge som gikk over til Tingvoll ( den er nedlagt nå ) . Fergemannskapet synes synd på oss som ikke rakk ferga og vi fikk lov til å overnatte inne i salongen. 

Husker veldig godt den såre rumpa og de beinharde leggmusklene jeg fikk :)

Dette er den sprekeste venninna jeg har den dag i dag og den eneste venninna jeg har som gidder å bli med meg på fjellturer :)

 

Haha! Jeg og ei venninne jukset også en gang. Vi syklet på E18 til bortforklare Lyngdal og skikkelig være der noen dager. Men så var det en gutt med bil som skulle tilbake , og han hadde plass til både oss og syklene, så vi satt på med ham. Husker at han hadde så dårlige bremser på bilen... 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg ville vært mer bekymret for sykling uten lys og refleks enn at det var alene - to kilometer går fort. Uansett fint å ha noen å sykle med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎06‎.‎2017 den 9.47, Gargamel skrev:

Jeg synes folk må slutte å tro at verden er farligere for jenter enn for gutter. Kanskje folk har en ide om at gutter ikke er forsvarsløse? En ung gutt har større risiko for å bli banket opp av en gjeng. Kanskje ikke så ille som overfallsvoldtekt men mye vanligere.

 

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎06‎.‎2017 den 23.02, Nicklusheletida skrev:

Det var ikke så mange steder å feste på de turene våre, så vi bare syklet og syklet :)

På den siste turen vår jukset vi litt. Etter å ha syklet opp Gråura til Oppdal ( veldig bratt ) og deretter opp Dovrefjell, var vi slitne. Vi valgte derfor å ta toget fra Dombås til ( et eller annet sted jeg ikke husker. Åndalsnes kanskje ? ) Det var litt flaut at vi jukset, så vi sa det aldri til noen :D

Jeg husker at vi ikke rakk siste ferge som gikk over til Tingvoll ( den er nedlagt nå ) . Fergemannskapet synes synd på oss som ikke rakk ferga og vi fikk lov til å overnatte inne i salongen. 

Husker veldig godt den såre rumpa og de beinharde leggmusklene jeg fikk :)

Dette er den sprekeste venninna jeg har den dag i dag og den eneste venninna jeg har som gidder å bli med meg på fjellturer :)

 

Hehehe en venninne og jeg syklet også over Dombås og nedover Romsdalen. Vi også juksa litt med tog - sa det ikke til NOEN før jeg nevnte det i bryllupstalen til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På 6/7/2017 den 13.23, Xtra skrev:

B)

Hm.... det var da himla med skrivefeil! Husker ikke hva den setningen egentlig skulle si...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...