Gå til innhold

Har lamictal skadet barnet mitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en gutt på tre og et halvt år. Da jeg var gravid brukte jeg lamictal pga stemningslidelse. Legen frarådet meg fra å amme, da han mente det ville bli en stor psykisk belastning. Jeg valgte likevel å prøve og se hvordan det gikk, da jeg kjenner til flere som bruker lamictal og ammer. Jordmor sa også at det burde gå greit. Ammingen gikk veldig fint og jeg hadde en positiv opplevelse rundt dette. 

Gutten min er forsinket i utviklingen. Det er tatt gentest og mr uten funn. Autisme er foreløpig utelukket. Han har problemer med bl.a. Språk og motorisk, har foreløpig ingen diagnose. 

Jeg leste nettopp at dersom spebarnet sov unormalt mye når det ble ammet og man brukte lamictal, måtte man slutte å amme. Og gutten min sov veldig mye! Burde selvfølgelig tatt dette opp med legen da det pågikk, men tenkte ikke i de baner. Var bare glad for at jeg fikk til ammingen.

Nå er jeg kjemperedd! Kan ammingen ha skadet barnet mitt? Jeg hadde ganske høye verdier lamictal i blodet med en gang han ble født, da dosen ble økt under graviditet. Tok noen uker før verdiene gikk ned. (Bruker 300 mg daglig, økte til 200x2 mot slutten av graviditeten).

Håper på snarlig svar! Har bestilt time hos legen om litt over en uke, men er svært engstelig!

mvh anonym

Anonymkode: 948fd...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...