Gå til innhold

Hvor ærlig kan man være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine døttre spør meg om mine erfaringer med forelskelse og kjærlighet. Om jeg fremdeles føler at jeg elsker min mann( som jo er deres far) eller om jeg bare vet at jeg elsker han. De trenger svar for å vite hvordan de står i forhold til kjærester. Hvor ærlig skal man være med å snakke med sine voksne barn om hvordan forholdet mellom meg og deres far er? 

Anonymkode: 289c8...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at man skal være ærlig med sine barn. Faktisk forelskelse er bare en illusjon på en måte. Dyp kjærlighet og å elske er noe annet. Det er det som virkelig betyr noe. Forelskelse er hva man er i starten når spenningen er. Når man blir hektet inn i en situasjon der man føler intens spenning.

Kjærlighet og å elske er noe dypere og sterkere. :). Det er kjærligheten om det å elske som holder to sammen. 

Jeg har opplevd å bli dumpet fordi forelskelsen tok slutt. Men jeg mener at det gjør man ikke om man virkelig elsker noen. Man vil ikke miste de man elsker. Å elske skal være sterkere enn forelskelser. Forelskelse er mer overfladisk. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er veldig vanskelig å svare på. Jeg har ikke fått akkurat det spørsmålet fra mine barn, men det kommer kanskje. Og jeg ønsker ikke å utlevere det forholdet mannen min og jeg har, til våre barn. Samtidig ønsker jeg jo at barna mine skal være mest mulig forberedt for voksenlivet.

Jeg synes du kan snakke litt generelt om forelskelse og kjærlighet, litt om både personlig erfaring og mer generell livserfaring om hva som er bra og dårlig i et forhold, uten nødvendigvis å si akkurat hvordan det er mellom deg og mannen. For min del vet jeg i alle fall at det er en del ting som jeg ikke ser nødvendigheten av at barna vet, om hvordan mannen og jeg i perioder har hatt det. Vi har hatt dårlige perioder, og jeg vil ikke utlevere for barna hvordan det var i detaljer. Men jeg vil gjerne gi dem råd om hva som er viktig - og det aller viktigste er jo kommunikasjon.

Men du spurte jo egentlig mest om det å elske... De fleste ekteskap har jo gode og dårlige perioder, og jeg tenker at dersom en elsker hverandre gjensidig, så holder kjærligheten gjennom disse periodene. Akkurat hvordan en merker at en elsker, vil sikkert være veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg ville definitivt ikke diskutert eget samliv med barna, men kunne absolutt gitt noen råd og snakket om det i mer generelle vendinger. 

Jeg er enig i at noe anngående eget samliv bør en være forsiktig med å fortelle barna. De har ikke alltid sunt og godt av å høre alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...