Gå til innhold

Bekymret pappa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en datter på 1 år som jeg har annen hver helg og en dag i uka. 

Mor gikk i fra meg i pappapermisjon for en ny mann. 

Nå er jeg bekymret for min datter da jeg har hørt av bekjente at han er en voldelig mann som mishandler kvinnfolk og at han har vært i kontakt med barnevernet med sitt barn. 

Hva kan jeg gjøre? 

Har ingen håndfaste bevis, bare snakket med folk som har vært borti han. Kan jeg kontakte politi eller barnevernet for informasjon eller får jeg ikke tilgang til dette? Dette for og overbevise mor om at han ikke er bra rundt våres barn. Hvis hun ikke blir overbevist vil jeg prøve og få full omsorgsrett. 

 

Ønsker og få vekk mitt barn fra han før det er for seint.

Hva kan jeg gjøre? 

Takk for tips og råd. 

Anonymkode: 7c132...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er nok altfor tynt til at det er vits å kontakte politi/barnevern. Det eneste du har er rykter om at han kan være farlig for din eks, for du vet jo ikke grunnen til at barnevernet har vært involvert. 

Er det ikke bedre å bare snakke med eksen om dette?

Anonymkode: b0e89...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det har jeg prøvd men kommer ingen vei. Hun hører bare på va han  har og si uten og sjekke opp mer om sakene. 

Så da føler jeg at det er min jobb og få tak i fakta. 

Det viktigste er at min datter får en trygg oppvekst. Og da er det bedre å handle før ting går gale. 

Anonymkode: 7c132...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har en datter på 1 år som jeg har annen hver helg og en dag i uka. 

Mor gikk i fra meg i pappapermisjon for en ny mann. 

Nå er jeg bekymret for min datter da jeg har hørt av bekjente at han er en voldelig mann som mishandler kvinnfolk og at han har vært i kontakt med barnevernet med sitt barn. 

Hva kan jeg gjøre? 

Har ingen håndfaste bevis, bare snakket med folk som har vært borti han. Kan jeg kontakte politi eller barnevernet for informasjon eller får jeg ikke tilgang til dette? Dette for og overbevise mor om at han ikke er bra rundt våres barn. Hvis hun ikke blir overbevist vil jeg prøve og få full omsorgsrett. 

 

Ønsker og få vekk mitt barn fra han før det er for seint.

Hva kan jeg gjøre? 

Takk for tips og råd. 

Anonymkode: 7c132...981

Jeg skjønner deg godt og hadde nok selv vært villig til å prøve mye for å få ungen unna i en slik situasjon. Vet du hvem moren til hans barn er? Er det noe alternativ å ta kontakt med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har snakket med dem og tidligere ekser. Men det nytter ikke å legge dette fram til mor til barnet mitt. Hun hører bare på ham. Pluss at det blir bare ord mot ord. Jeg skulle hatt noe konkret bevis hvis det er mulig å få tak i. 

Tviler på at det er gale nå men er redd for hvordan det kan utvikle seg. Da er det bedre å få ungen vekk derfra tidlig. 

Anonymkode: 7c132...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja har snakket med dem og tidligere ekser. Men det nytter ikke å legge dette fram til mor til barnet mitt. Hun hører bare på ham. Pluss at det blir bare ord mot ord. Jeg skulle hatt noe konkret bevis hvis det er mulig å få tak i. 

Tviler på at det er gale nå men er redd for hvordan det kan utvikle seg. Da er det bedre å få ungen vekk derfra tidlig. 

Anonymkode: 7c132...981

Det jeg ville gjort er å ta en anonym telefon til barnevernet og legge frem saken slik du gjør her. Du trenger ikke nevne navn på noen parter i første omgang, men høre om de har noen råd å gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei,  forstår godt at du er bekymret. Jeg ville ringt barnevernet og vært ærlig, fortalt det jeg hadde fått vite og hvordan og hvem jeg fikk vite det av, hvis jeg hadde opplevd det du beskriver. Og er beskyldningene fra ekser feil, er det ikke noe som er bedre enn det. Du kan være anonym hvis du vil, selv tror jeg at jeg ville oppgitt navnet mitt. Barnets beste er det viktigste. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...