Gå til innhold

Hvor ofte avføring ved overgang til erstatning?


anme

Anbefalte innlegg

Sikkert et nokså umulig spørsmål, men jeg prøver meg likevel;o)

Hittil har Einar kun fått morsmelk, men nå nærmer snart fire måneders tålmodig pumping seg slutten, og jeg har begynt å gi litt erstatning.

I boka vi fikk på barsel, står det om avføring hos barn som får morsmelk at "alt er normalt" mht hyppighet, men at barn som får erstatning helst skal ha avføring hver dag.

Den siste tida Einar kun fikk morsmelk, hadde han avføring et par ganger i uka (gjerne to/tre dager etter hverandre). Nå har han begynt å få ett måltid erstatning om dagen, og mitt spørsmål er: Kan jeg regne med at morsmelka han får fremdeles regulerer magen hans, slik at det ikke gjør noe om han kun har avføring et par dager i uka? Er det bare når barna kun får erstatning at man bør forvente avføring hver dag?

Avføringen hans har en noe fastere konsistens enn da han kun fikk morsmelk, men den er langt fra "hard". Han har aldri vært mye plaget av magevondt, men under måltidene promper han mye og er ofte ganske motorisk urolig. Han er ellers rolig og fornøyd.

Mon tro om jeg fikk fram poenget;o) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære anme.

ja du kan regne med at morsmelken vil regulere magen. Så lenge avføringen er ganske myk og han ikke virker plaget behøver du ikke bekymre deg selv om han ikke har avføring hver dag og kun får morsmelkerstatning. Vurder trivsel og om avføringen virker hård.

Informasjon via Internett erstatter ikke

konsultasjon med lege eller annet kvalifisert

medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre

deg med din kontaktperson i det offentlige

helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...