Gå til innhold

Hodepine og oppkast


Paul123

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en gutt på 8 år som av og til får så vondt i hodet at han til slutt kaster opp, og da gir hodepinen seg. Dette har han hatt 5-10 ganger i løpet av de 2-3 siste årene. Det starter med at han bare klager litt over at han har vondt i hodet. Så går det noen få minutter før det blir så vondt at han begynner å gråte. Etter noen minutter med gråting kaster han opp, og da blir alt bra igjen. Disse episodene skjer alltid om kvelden, og ofte har han herjet mye, eller slått hodet sitt tidligere på dagen. En gang tok vi ham med til legevakta, men på vei bort dit kasta han opp, og da var alt i orden igjen. Legen sa bare at det ikke var migrene, og at vi kunne ta kontakt igjen hvis plagene kom tilbake. Hva kan dette være, og hvordan bør vi gå fram for å finne ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det legevaktlegen som sa at det ikke var migrene,, altså legen som ikke så symptomene?

Jeg ville lest meg opp på barnemigrene, fått sjekket synet hans og deretter tatt opp saken med fastlegen hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som migrene. Min gutt hadde det på akkurat samme måte.   Først intens smerte og gråt, så kastet han opp. Etterpå ble han bra. Fikk diagnosen migrene da han var 6 år. 

Enig med laban i at han bør til fastlegen. En utredning av migrene hos barn, består gjerne i et besøk hos øyelege, MR og en time hos spesialist på sykehuset.   Men dette koordinerer fastlegen. 

Her er en FB-gruppe for foreldre til barn med migrene.  Du kan jo melde deg inn der og lese litt om andres erfaringer:

https://www.facebook.com/groups/886998808008246/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...