Gå til innhold

Far til min sønn vil ikke ha kontakt med han lenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kom i en situasjon hvor sønnen slet med familieforholdene hjemme hos faren. Sønnen gikk derfor selv til barnevernet å fortalte om at han slet med situasjonen. Far ble fornærmet og kuttet kontakten med vår sønn pga det. 

Jeg har forsøkt å få far til å forstå at sønnen trenger han. Men far  er mer opptatt av sin nye familie og har valgt å kutte ut kontakt med sønnen pga sønnen gikk til barnevern. 

Hva mener dere? Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Min sønn hadde alle grunner til å oppsøke barnevernet etter at han ved gjentatte mange anledninger har kommet gråtende hjem til meg pga bråk i farens hjem. Men far føler seg sviktet pga at sønnen slet sånn og ikke orket det mer så derfor gikk sønnen til barnevernet for å få hjelp. Barnevernet går på hjemmebesøk til far en nå og ser til at halvsøsken har det bra. Sønnen har flyttet inn til meg. 

Anonymkode: cf066...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg var i lignende situasjon med min eks , men uten halvsøsken. Far sa til barnet at han ikke ville ha noe mer med det å gjøre. De hadde ikke noe kontakt på noen år, men etter press fra hans familie så tok han opp kontakten. Idag har de noe kontakt.

Selv om barnet den gang sa at h*n ikke brydde seg, så så jeg jo at h*n gjorde det.

Hva med hans familie, er det noen du kan prate med der for å få far på banen igjen?  

Anonymkode: 95bfd...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i lignende situasjon med min eks , men uten halvsøsken. Far sa til barnet at han ikke ville ha noe mer med det å gjøre. De hadde ikke noe kontakt på noen år, men etter press fra hans familie så tok han opp kontakten. Idag har de noe kontakt.

Selv om barnet den gang sa at h*n ikke brydde seg, så så jeg jo at h*n gjorde det.

Hva med hans familie, er det noen du kan prate med der for å få far på banen igjen?  

Anonymkode: 95bfd...64b

Far er sur fordi sønnen gikk til barnevernet. Sønnen slet i hjemmet til faren.  Sønnen følte seg dårlig behandlet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Synes dette er kjempetrist. Trist å høre at min sønn sier : jeg har ikke en far lenger. Forferdelige triste ord. Jeg vet ikke hvem jeg skal ta det opp med... 

 

Anonymkode: cf066...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Far er sur fordi sønnen gikk til barnevernet. Sønnen slet i hjemmet til faren.  Sønnen følte seg dårlig behandlet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Synes dette er kjempetrist. Trist å høre at min sønn sier : jeg har ikke en far lenger. Forferdelige triste ord. Jeg vet ikke hvem jeg skal ta det opp med... 

 

Anonymkode: cf066...a3b

Kanskje du kan formiddle litt. Vi hadde også sånn en situasjon. Det er på en måte tillitsbrudd. I våres tilfelle tok det to år å kommer på banen igjen. Han hadde jo ingen annen valg, når far har ingen innsikt. Det er vanskelig å kommer over men ikke umulig. I dag vet jeg at vi har lært fra denne erfaring. Jeg håper det ordner seg.

Anonymkode: 7cf65...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan formiddle litt. Vi hadde også sånn en situasjon. Det er på en måte tillitsbrudd. I våres tilfelle tok det to år å kommer på banen igjen. Han hadde jo ingen annen valg, når far har ingen innsikt. Det er vanskelig å kommer over men ikke umulig. I dag vet jeg at vi har lært fra denne erfaring. Jeg håper det ordner seg.

Anonymkode: 7cf65...8bf

Det er veldig trist. Men faren bør vise interesse for kontakt eller så har det ingen hensikt. Faren virker kun opptatt av sin nye familie. Synes det er utrolig rart at det er sånn. Men sånn er det. 

Anonymkode: cf066...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På ‎20‎.‎07‎.‎2018 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Kom i en situasjon hvor sønnen slet med familieforholdene hjemme hos faren. Sønnen gikk derfor selv til barnevernet å fortalte om at han slet med situasjonen. Far ble fornærmet og kuttet kontakten med vår sønn pga det. 

Jeg har forsøkt å få far til å forstå at sønnen trenger han. Men far  er mer opptatt av sin nye familie og har valgt å kutte ut kontakt med sønnen pga sønnen gikk til barnevern. 

Hva mener dere? Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Min sønn hadde alle grunner til å oppsøke barnevernet etter at han ved gjentatte mange anledninger har kommet gråtende hjem til meg pga bråk i farens hjem. Men far føler seg sviktet pga at sønnen slet sånn og ikke orket det mer så derfor gikk sønnen til barnevernet for å få hjelp. Barnevernet går på hjemmebesøk til far en nå og ser til at halvsøsken har det bra. Sønnen har flyttet inn til meg. 

Anonymkode: cf066...a3b

Hvor gammel er sønnen din? Litt avhengig av hvor gammel han er, så bør han kunne få hjelp av barnevernet til å reparere relasjonen til faren sin, siden det var kontakten med dem som utløste farens avvisning. 

Anonymkode: 4504d...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...